Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku valaista mita pahaa on sipseissa,

Vierailija
22.01.2010 |

jos valmistusaineina on peruna, kasvioljy ja suola??!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

e-myrkkyä, jonkun mielestä siis, ei mun

Vierailija
2/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden ravintoarvo on olematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on joku erikoismaku niissä on E-aineita ja joka tapauksessa, eivät ole taaperon ruokaa.

Vierailija
4/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkökulmasta verenpainetautisena se on se suola mikä niissä eniten tökkii. Laihduttajan (ei karppi) näkökulmasta se, että ne on upporasvassa paistettu. Karppaajan näkökulmasta taas ne on ne perunan hiilarit.

Vierailija
5/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahimpia kolestrolille.

Terveiset sipsilautasen ääreltä

Vierailija
6/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleivässä on enemmän suolaa kun sipseissä!

Vierailija
7/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa käyttää OLLENKAAN suolaa, ei ole suhteellinen käsite siis...

Vierailija
8/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syoda, sipsipussin silloin talloin kun maistuu. Se on totta etta erikoismakusipseissa on e aineita jne, mutta perus suolatut sipsit.

Ei se suola sentaan myrkkya ole, eika rasvakaan. Perunasta nyt puhumattakaan.

Meilla kylla lapset on aika pienesta syoneet samaa ruokaa kuin muutkin, suolaa on sen verran kun hyvan maun aikaansaamiseksi tarvitaan. Ja muistan itsekin lapsena tykanneeni suolaisesta, suolakurkuista ym. eika niiden syontia mitenkaan rajoitettu. Verenpaine on mulla vahan turhankin matala, ehkapa siita on johtunut suoranainen suolan himo toisinaan, lapsen soin joskus suoraan purkista...

Vierailija
9/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(verenpaine, nesteen keräytyminen, lihominen) eikä niissä ole esim. kuituja ja vitamiineja kuin korkeintaan nimeksi.

Vierailija
10/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen soin joskus suoraan purkista...

Vierailija
11/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lapsi ja verenpainetautinen

Vierailija
12/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla niin paljon leipää että saa saman suolan kuin pienestä määrästä sipsejä, joita saattaa upota se 300g yhden elokuvan aikana

Vierailija
13/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tarvitsee suolaa jonkin verran!!!

Vierailija - 22.01.10 10:16 (ID 9871741) myös lapsi ja verenpainetautinen

laittaa "lisättyä suolaa" kuten esim. sipseissä. Ruuasta saa ilman lisättyäkin suolaa riittävasti natriumia elimistön tarpeisiin. Minulle tekee nefrologi (verenpainelääkäri) vähintään kerran vuodessa 24h virtsakokeen, jossa mitataan mm. nauttimani natriumin vuorokausimäärää, jonka pitää olla alle 4 mg. Ja lastenkaan munuaiset eivät kestä lisättyä suolaa, eivätkä sitä myöskään tarvitse.

Vierailija
14/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan nyt kokonaista pussillista kerralla syö!!? Tuskin nyt on niin vakavaa harvoin syödä pientä kulhollista. Kukin elää tietty tavallaan..

Vierailija
15/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tynnyrissä sinä olet asunut? Todellakin monet syövät pussin kerralla, joko yksin tai jakavat kahtia. Se ei ole enää mikään pieni kulhollinen vaan erittäin epäterveellinen määrä...

ei kai kukaan nyt kokonaista pussillista kerralla syö!!? Tuskin nyt on niin vakavaa harvoin syödä pientä kulhollista. Kukin elää tietty tavallaan..

Vierailija
16/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuitua eikä vitamiineja...

ravintoarvot sitä ja tätä...

Ei kai täällä kukaan ole sanonut korvaavansa sipseillä ruokaa, ne on herkkua, mitä syödään joskus, ei joka päivä ruoan sijaan.

Vierailija
17/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain olen yllättynyt kun itselle tulee huono olo jos syön niitä liian paljon (eli tyyliin lähelle puoli pussia), enkä lapsille ole ikinä antanut kuin sellaiset kulholliset, joista syödään tyyliin jogurttia tms. Ei ole tullut mieleenkään, että joku pystyy ahtamaan koko pussin kerralla.

tynnyrissä sinä olet asunut? Todellakin monet syövät pussin kerralla, joko yksin tai jakavat kahtia. Se ei ole enää mikään pieni kulhollinen vaan erittäin epäterveellinen määrä...

Vierailija
18/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleehan niistä helposti huono olo, mutta ei kaikille. Olen usein todistanut miten koko pussi katoaa. Näitä syöppöjä löytyy sekä omista sukulaisista että tuttavista, kavereiden kavereista ja ihan tuntemattomistakin. Elokuvissa käydessä esim. joskus pistää silmään miten vieressä istuvan pussi tyhjenee kokonaan sen leffan aikana...

ihan vain olen yllättynyt kun itselle tulee huono olo jos syön niitä liian paljon (eli tyyliin lähelle puoli pussia), enkä lapsille ole ikinä antanut kuin sellaiset kulholliset, joista syödään tyyliin jogurttia tms. Ei ole tullut mieleenkään, että joku pystyy ahtamaan koko pussin kerralla.

Vierailija
19/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis enemmän kuin monessa leivässä tai pastassa :O

Okei, suolaa ja öljyä on liikaa, mutta kuidun määrä yllätti mut.

Vierailija
20/46 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai juustoja, mutta sipsit ovat minun paheeni ja syön niitä ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. NAM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi