Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinun pitäisi keksiä itsellesi joku uusi sukunimi jota ei ole väestörek.keskuksen sivuilla

Vierailija
22.01.2010 |

siis sukunimipalvelussa (=suomessa kenelläkään ei ole eikä ole ollut sitä nimeä), minkä nimen keksisit itsellesi. Pitäisi olla joku suomenkielinen nimi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt täysin vastaa kysymykseen, mutta luettuani aiheen keksin tarkistaa väestörekisterin sivulta ja huomasin, että pian avioliiton kautta saamaani nimeä ei ole vielä Suomessa kellään ja on minusta vielä hienokin (muuten en sitä ottaisikaan). Sikäli ei vastaa kysymykseen, koska ei ole suomenkielinen mutta kuitenkin yleinen ruotsinkielinen sana. En viitsi sanoa sitä, koska olen kohta tosiaan ainut suomalainen sillä nimellä. :)

Vierailija
2/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuullostaisi? ei näkynyt olevan listoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarresaari tai Aarrelehto :)

Vierailija
4/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Pulukkinen.

Vierailija
5/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
6/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onkohan jo jollain niin ihana nimi

Vierailija
7/18 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Niittyvilla.

Vierailija
8/18 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin perheemme tulevan sukunimen isovanhempieni talon sijaintipaikan nimestä. Ei ole Suomessa vielä kellään.

Päätimme miehen kanssa ottaa kokonaan uuden sukunimen, kun kumpikaan ei halunnut toisen sukunimeä ja perheelle tahdomme kuitenkin yhteisen nimen.

Nyt, kun olemme puhuneet asiasta vanhemmilleni, myös he ja yksi sisaruksistani ovat vaihtamassa sukunimensä valitsemaamme nimeen. :)

Vierailija
9/18 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäkiskonen

Kalmatunturi

Kehräterttu

Kuttuniva

Sammaltanner

Viilipytty

Santaniska

Ristopisto

Possuhaikala

Joo, on tullut otettua viiniä...

Siirah

Melpakki

Merlotti

Kaparnetti

Kianti

Pusolee

Vierailija
10/18 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihän järjetöntä ja tosi noloa keksiä itse sukunimi.

Vierailija
11/18 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä on pointtina, eihän se sitten ole SUKUnimi, kuin vasta jälkipolville vaikka heillekin tynkä.

Vierailija
12/18 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai eikö hän asu suomessa?

Vierailija
13/18 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidanheimo, Utulehto, Virvaliekki, Hiidenhirvi ja Ikitammi.

Vierailija
14/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä. Koomisia nuo kaikenmaailman tähtitaivaat ja helmenkalastajat! Tyhmää on myös tutkia omaa tai puolison (tai yleensä kai tulevan sellaisen...) sukua löytääkseen sieltä jonkun HIENON nimen johon sitten haluaa vaihtaa. Naurettavaa.

..vanha keskustelu mutta pakko kommentoida!:)

Vierailija
15/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keksin pari vuotta sitten eräässä työharjoittelupaikassa, kun eräs toinen olisi halunnut olla "Virtanen" :)

Ja niminikkareiden irvailijoille: jostainhan sen suvunkin on alettava :) Nykyisetkin sukunimet ovat joskus saaneet alkunsa...

Vierailija
16/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osana linna tai vuori, kuulostaa niin arvokkaalta. Mutta ehkä jokin -lius tai -ius -loppuinen voisi olla myös aikas arvokkaan kuuloinen, tiettävästi vanhan ajan oppineet käytti latinankielisenä sukunimenään kaikenlaisia -lius -loppuisia. Sellaisenhan voisi vääntää vaikka nykyisestä sukunimestäni tai vastaavasta ruotsinkielisestä sanasta tai vaikka synnyinpaikastaan. Tosin Porilius ei nyt niin kummoinen olisi. :)

Vierailija
17/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliolaakso, Pohjoisvaara, Saarnikallio, Valkea-aro, Venhojoki,

Vierailija
18/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet porukasta nykyään vaihtaa huvin vuoksi sukunimeään, jotta olisi ikään kuin paremmasta suvusta tai sukunimi vain kuulostaisi kauniimmalta. O tempora, o mores!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi