Vastasyntyneen pissatus. VVV
Olisko vinkkejä? tai linkkejä hyville infosivuille ja keskustelufoorumille.
Kiitos.
Kommentit (12)
sitä Voima-lehden artikkelia, joka löytyy googlettamalla? Joku seinäjokeilainen nainen on perustanut nettisivut ja/tai foorumin asiasta (en tiedä ovatko sivu toiminnassa, eksyin sinne n. vuosi sitten). Nämä sivun löysin kestovaippafoorumin kautta.
sori mä en tajunnu
että vauvaa pissatetaan ja kakatetaan pönttöön, lavuaariin tai pesuvatiin. VVV on vauvojen vessahätäviestintä.
kaikkea ei voi ymmärtää.. kaikesta toki voi tehdä vaikeaakin!
http://www.voima.fi/content/view/full/611
JA sivuston joku perusti siellä on hyvät ohjeet:
http://vaipattomuus.foorumit.fi/index.php
JA tällä foorumilla on paljon potattuja vastasynytneitä. http://ysv-foorumi.com
vaivalloista, jos vaippapyykkiä tai roskaa ei tule niin paljoa, pyllyä ei tarvitse jatkuvasti pestä ja lapsi oppii kuivaksi helposti?
sori mä en tajunnu
että vauvaa pissatetaan ja kakatetaan pönttöön, lavuaariin tai pesuvatiin. VVV on vauvojen vessahätäviestintä.
vaipat on keksitty.. =D
Mua kun on kiinnostanut suunnattomasti se, että miksi meidän vauva alkaa äkistää kakkaa lähes aina kesken ruokailun? Ehkä puolet sapuskasta syöty ja yks alkaa tynnäämään... Kesken murkinan sit vissiin pitäs lähtee vessaan? Jatketaanko siitä sitten evästystä vai?
En oo pahemmin harrastanut kylläkään tätä lajia. Pojan kanssa joskus yritin katella, että viestiikö se nyt sit mulle jotain ,mutta kukut. Välillä lirisi kolmesti vartissa ja välillä oli kaks tuntia pissimäti, enkä mä nähnyt sen käytöksessä minkäälaista eroa.. (siis edes ilman vaatteita... ) Jäi sit se kokeilu siihen.
Tän nuorimmaisen kanssa kävi mielessä myös mutta muistin sitten edellisen yrityksen ja totesin, ettei ehkä maksa vaivaa, kun on kolmen muksun kanssa muutakin tekemistä, ku istua yhden vieressä kytsimässä jos sil on vaikka pissihätä..
Mun ystäväni lapsi kävi pissalla ja kakalla parin viikon ikäisestä alkaen. Toivottavasti sä et tosissas sanonut, että stressaa vauvaa, koska samalla tavalla voi sitten sanoa, että mikä tahansa käsittely stressaa vauvaa.
Eikö nyt yksinkertaisempaa ole vauvalle kuten aikuisellekin käydä pöntöllä kuin tehdä housuun? Ei sitten tarvitse olla märissä tai kakkaisissa vaipossa. Samalla vauva oppii sen yhteyden, mikä pissahädän tunteella ja pissan päästämisellä on. Kyllähän useimmat vauvat pissaa, kun vaipan avaa. Monet vaan sitten oppii pois tästä tavasta kun sitä ei tueta.
Kertokaas nyt, mistä tuollainen negatiivinen suhtautuminen? Eikö se nyt teille ole ihan sama, mitä muut tekevät? Vai eikö sittenkään ole?
Mua kun on kiinnostanut suunnattomasti se, että miksi meidän vauva alkaa äkistää kakkaa lähes aina kesken ruokailun? Ehkä puolet sapuskasta syöty ja yks alkaa tynnäämään... Kesken murkinan sit vissiin pitäs lähtee vessaan? Jatketaanko siitä sitten evästystä vai?
En oo pahemmin harrastanut kylläkään tätä lajia. Pojan kanssa joskus yritin katella, että viestiikö se nyt sit mulle jotain ,mutta kukut. Välillä lirisi kolmesti vartissa ja välillä oli kaks tuntia pissimäti, enkä mä nähnyt sen käytöksessä minkäälaista eroa.. (siis edes ilman vaatteita... ) Jäi sit se kokeilu siihen.
Tän nuorimmaisen kanssa kävi mielessä myös mutta muistin sitten edellisen yrityksen ja totesin, ettei ehkä maksa vaivaa, kun on kolmen muksun kanssa muutakin tekemistä, ku istua yhden vieressä kytsimässä jos sil on vaikka pissihätä..
tehdä tuollaista, jos et halua. Vapaaehtoista se vauvan pissattaminen lienee...
Meillä toinen lapsi syntyy pian ja haluaisin aloittaa vessatuksen jo aiemmin kuin esikoisen kanssa (tosin hän alle vuoden ikäisenä jo tekee yleensä tarpeensa pottaan, ellei olla liikenteessä)
Joo tiedän, vaipat on keksitty, mutta tietenkin mitä vähemmän niille tulee käyttöä, sitä parempi!
Minulle vessatus on helpompaa kuin pitkä vaipparalli. (tosin kestoilu on mukavaa)
ap
sori mä en tajunnu