leipomus koulun myyjäisiin
Tunnustetaan, olen karmaiseva leipuri.
Nyt lapsi tarvitsee myyjäisiin äidin leipomuksen. Leipomus tarvitaan onneksi vasta 2 viikon päästä.
Auttakaa! Mistä kaupan leipomuksesta voi tehdä itse leivotun näköisen?
Ostin jo koemielessä muffinsseja. Lyttäsin jokaisen varovasti ja murensin sieltä täältä, kun olivat niin kaupasta ostetun näköisiä ja kuorrutin valmiilla tuubikuorrutteella ja ripottelin purkista nonparelleja.
Tuli ihan ok.
Nyt postituslistassa muffinssit on jo varattu.prkl. Pitäisi olla suolainen piiras (mahdoton) tai kakku. Apua!
Kommentit (10)
pätkiskakun ohje ja tee se. On helppo.
Kiitos kaunis respetistä, se on varmasti tosi herkullinen.
Mutta kun en leivo. En myöskään kokkaa uunissa (viimeksi, kun yritin, niin jätin joulukalkkunaan sen sisäelin pussin vahingossa sisään ja se kärtsäsi ja kukaan ei syönyt kalkkunaa).
Eikö kellään kokemusta, mistä kaupan / leipomon kakusta saisi omatekemän?
Eihän noihin myyjäisiin ole pakko viedä mitään tai sitten viet jotain ihan rehellisesti kaupasta ostettua. Se on lahjoitus sinulta ja tuotto menee luokan tai vastaavan hyväksi.
aika mielenkiintoista, että jokaisen äidin odotetaan leipovan ja osaavan leipoa! Mä itse olen himoleipuri, eikä myyjäiset tuota tuskaa vaan suoranaista hekumaa kun pääsen tekemään.
Mutta voisitko ap vaihtoehtoisesti ilmoittautua vaikka johonkin muuhun hommaan leipomisen sijaan?
piiras valmiista taikinasta. Se on maailman helpoin. Niillä minäkin olen meriittini luonut(kaikki luulee, että olen oikea jauhopeukalo!).
jonka voisit lahjoa leipomaan sun puolestasi piiraan? Esim mummi tai kummi? Mä ainakin leipoisin ihan mielelläni kummilapseni myyjäisiin varsinkin jos tiedän äidin olevan ihan tumpelo ko hommassa.
jos lähettyvillä on joku leipomo niin osta sieltä valmis piiras:)
ne ällömakeat mokkapalat on ikisuosittuja ja menee aina kaupaksi, ja niitä osaa lapsikin tehdä itse, kun vähän avustat.
Kukaanhan ei vaadi itse leipomaan. Voit hyvin ostaa esim. kotileipomosta jonkun hyvän suolaisen piirakan ja laittaa sen myyjäisiin. Itse vain joudut maksamaan enemmän kuin omatekemästä. Aivan älytöntä ajatella, että pitäisi itse leipoa(on nimittäin aika hirveitä tekeleitä nähty). Esim. kivat valmispikkuleivät jostakin leipomosta ihanaan peltirasiaan ja kaunis koristenauha päälle.
Helppo hyvä kakku on esim. tämä, onnistuu varmasti kun voitelet teflon vuoan hyvin voilla:
Appelsiinikakku
2 munaa
1 1/2 dl sokeria
2 dl Valio kuohukermaa
100 g Valio voita
1 1/2 dl appelsiinimarmeladia
2 tl vanilliinisokeria
1/2 rkl kardemummaa
4 1/2 dl vehnäjauhoja
3 tl leivinjauhetta
Vatkaa munat ja sokeri kovaksi vaahdoksi. Lisää kerma, sulatettu voi ja appelsiinimarmeladi. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan. Sekoita tasaiseksi. Kaada taikina voideltuun ja koppujauhoitettuun 1 1/2 l:n kakkuvuokaan. Paista 175 asteessa 50 min.