Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuiset 2010 pääkaupunkiseudulla

22.01.2010 |

Heippa,

onko muita heinäkuisia 2010 pääkaupunkiseudulla? Itse odotan esikoistani ja kaikki on kyllä uutta ja jännää. Tarkoitus on synnyttää naistenklinikalla.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellane joku lista ois ihan kiva :D

kun ei tässä itekään tiedä mikä kaikki on oikeesti tärkeetä olla jo ennen lapsen syntymää jne.. :)

(.) täällä tuntu eilen ihka ensimmäinen liike masussa.muljahti jännästi,ja sit jäi sellane elohiiri väpättämään :D tänäänki tuntunu samanmoista muljahtelua. kunpa tuntis jo oikein kunnolla !

mammavaatteista: ite kävin ostamassa vero modasta (muistaakseni) housut. niillä on sellainen mamalicious mallisto. ihania farkkuja ja paitoja !

hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti :P

sunniee ja masukas rv 15+1

Vierailija
22/35 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli "ostoslistan" perään. Tätä en osaa käytännön kokemuksella mitenkään vahvistaa, kun ensimmäistä odotan minäkin, mutta Suomalaisesta vauvakirjasta löytyi:

* turvakaukolo autoon

* vaunut ja sadesuoja

* hoitopyötä tai muovinen hoitoalusta

* amme kylvetystä varten

* vuodenajan mukaisia vaatteita (pese ennen syntymää)

* vaippoja (kerta tai kesto)

* vanupuikkoja navan puhdistukseen

* talkkia (tai perunajauhoja) torjumaan vaippaihottumaa

* muovifroteeta vauvan nukkumapaikan alle

* ainakin yhdet imetysliivit (loput voi ostaa myöhemin kun rintojen koko vakiintuu)

* voidetta rintojen haavaumien varalta (esim. Lansinoh, punainen Bepanthen)

* Liivinsuojia

* Yösiteitä jälkivuotoa varten

* Tyynyjä imetystä varten

* Rintapumppu

Hyviä, mutta ei niin kiireellisiä hankintoja:

* kuumemittari

* itkuhälytin

* maidonkerääjä

* babysitteri

* hoitolaukku

Noin. Minusta vaikutti aika hyvältä ja realistiselta listalta, ei sitä tosiaan mitään ihan mahdottomia heti alkuun tarvitse. Kokeneet mammat voivat täydentää tarvittaessa (vai onko tuolla jotain mielestänne turhaa mukana).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata että täällä on jo monta ihmistä ihmettelemässä kaikkea raskauteen liittyvää. olen nyt viikolla 17 ja kovasti odottelen jos tuntisin ensimmäiset liikkeet massussa. Maha on jo jonkun verran kasvanut, tai niin ainakin muut sanoo, vaikka omasta mielestä se on vain omasta takaa olevaa. Äityisvaatteita en ole ottanut vielä käyttöön, vaikka muutamat äitiysfarkut H&M tilasin ja odotttelen että ne tulisivat postista. Laittakaa ihmeessä paikkoja jossa olis myynnissä kivoja mammavaatteita, kun niille on sitten tarvetta enemmin tai myöhemmin:)

Mulla on ollut ihan kauhean vaikea alkuraskaus tuon pahoinvoinnin osalta. Onneksi nyt se on hieman helpottanut. Välillä kyllä oksennus tulee useamman kerran päivässä, mutta on niitäkin päiviä ettei tarvitse olla vessanpönttöä halaamassa. Paino mulla on raskauden alusta pudonnut noin 5-7 kg. Tää on kyllä siinä mielessä hyvä asia, koska lähtökohdiltaan ylipainoa löytyy. Myös painonputoamiseen voi vaikuttaa se, että bilettäminen on jäänyt ja automaattisesti samalla kalorit alkoholista ja darraruuasta.

Onko teistä kukaan ollut vielä siinä rakenneultrassa? Mä ootan sitä ihan kauheesti ja niin toivon että selviäis lapsen sukupuoli. Jos ei näy, ajattelin mennä sit omilla rahoilla 4D ultraan vai mikä se nyt onkaan.

jakselemista kaikille!

Vierailija
24/35 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin, onko teillä tietoa mitä liikuntalajeja voi harrastaa raskaana ollessa taiainakin about tässä vaiheessa raskautta?

Mulle kaikki sanoo ihan erijuttuja, esim siitä että ei saa tehdä vatsalihaksia ollenkaan ( tai vaan sisempiä, pilates ja jooga ei kuulemma sopis, syke ei sais olla hirveesti yli 160 koska silloin vauva ei sais happee jne. Itse oon aikain kaikkea ihan normaalisti harrastanut (bodypumpppia, pilatesta etc, koska mikään ei ainakaan vielä oo tuntunut pahalta ja syke on välillä ollut yli 175.

Vierailija
25/35 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, eli mä oon 30 v ja kundikaveri 34v ja asutaan Helsingissä kantakaupungissa kummatkin. Ollaan oltu yhdessä yli 6,5 vuotta ja ollaan asuttu erillään koko seurustelun ajan. Naimisiin menosta ollaan puhuttu moneen otteeseen ja mutta ei kuitenkaan olla asialle mitään tehty.

Meille tätä raskaus oli täysin yllätys ja koskaan mitään vauvakuumetta ei ole ollut. Oltiinkin ajateltu ettei koskaan välttämättä lapsia hankittais. Kun vahinko oli käynyt, melkein heti alusta oli selvää että tämä lapsi kuitenkin pidetään. Ekat viikot oli aika tunnepitoisia, mutta nyt on ollut jo aika pitkään tosi onnellinen olo tästä pienestä vahingosta.

Naisisiin mennään ensi kuussa Espoonkartanossa ja sitten pariksi viikoksi häämatkalle Mauritiukselle. Häämatkakohde oli aika vaikea valita, koska alunperin olisin halunnut afrikkaan, mutta malariariskin takia se piti jättää pois.

Voi olla että ollaan eri osoitteissa vielä jokunen kuukausi senkin jälkeen kun ollaan aviopari, mutta yhteenmuuutto on pakko järkkäillä viimeistään sitten kun vauva tulee. Toisaalta on ihanaa, että kahden asunnon välillä ramppaaminen loppuu:)Kovasti on muutoksia tullut elämään, mutta ihania sellaisia!

Vierailija
26/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33-v ja odotan ensimmäistäni syntyväksi 14.7. todennäköisesti Kätilöopistolla. Sinne olisi lyhin matka ja Kätilöopisto tuntuu myös kotoisalta paikalta.

Mies on 42-v ja vatsan pyöristymisen myötä myös alkanut ihastua ajatukseen, että meille tulee vauva.

Raskausviikkoja on kasassa 17+5. Vatsa kasvoi heti raskauden alkumetreillä, siten että ylävatsa alkoi pömpöttää ja ruokaa ei mahtunut kerralla kovin paljoa. Muutama viikko sitten vatsan muoto alkoi taas muuttua ja iho meni pinkeäksi.

Vauvan liikkeitä en vielä tunne, mutta sydänääniä kuuntelen aina silloin tällöin pikaisesti.

Edullisia äitiysvaatteita olen löytänyt Stockalta - ihme kyllä, lähinnä 20/30/40 euron vaatteita.

Ensimmäissä ultrassa niskaturvotus oli vain 0,2mm ja kätilö ei osannut sanoa, onko se hyvä vai huono asia. Sain sen käsityksen, että mitta otetaan "kanavasta" ja että niin alhainen mitta ei välttämättä ole hyvä asia. Minulle on nyt epäselvää, tarkoittaako 0mm kiinniolevaa "kanavaa" vai onko turvotus silloin nolla? Google ei tunne asiaa ja neuvolalääkäri käski kysyä lääkäriltä rakenneultrassa. Mutta tekeekö rakenneultran lääkäri vai vain kätilö?

Vierailija
27/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odotellaan heinäkuulle, LA 28.7. Synnytyspaikka kättäri. Olen 31 v, ihan kai jo aikuinen äidiksi mutta kummasti tämä tilanne jännittää!

Äitiysvaatteita olen käyttänyt jo monta viikkoa, maha kasvoi tosi aikaisin ja oli niin arka ettei mitkään kuminauhaviritelmät housuissa enää riittäneet. Löysin kivoja Kampin keskuksen Bebesistä.

Tosi mukava olis kehitellä sellainen vertaistukiporukka, itselläni ei ole minkäänlaista vauva- tai lapsikokemusta ja takuulla tulee eteen hämmentäviä tilanteita :D.

Onnea kaikille teille "kollegoille" ja tsemppiä odotukseen!

Tyyne

Vierailija
28/35 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti kun luin Hanna85:n kommenttia häistä & lasketusta-ajasta. Meillä tilanne on samanlainen: virallisesti naimisiin maistraatissa 26.6.09 ja häät 27.6.09 LA on 26.6. Jos tähän nyt mitään toiveita voisi esittää niin olisi kiva että vauva tulisi hieman ennen, että päästäisiin juhannuksen viettoot. Mutta toki tärkeintä on että kaikki menee hyvin.

Rakenneultrassa käytiin viikko sitten, kaikki hyvin toistaiseksi. Sitä kumpi on tulossa en halunnut tietää. Ultraajan oli harjoittelija + kouluttaja ja saatiin ihastella tulokasta 45min.

Kampin Bebessä on kohtuu hyvä (mutta kallis) valikoima äitiysvaatteita. Sieltä ostin myös Weledan raskausarpiöljyä, joka kuivaa nopsaa ja tuoksuu hyvältä.

UnduS 20+4

Vierailija
29/35 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt vihdoin kirjoitella tänneKIN, kun olen vaan tähän asti lueskellut teidän juttuja. Esikoista odottelen, ja laskettuaika on 2.8., synnytyspaikkana on Jorvi.

Minä olen 31v. ja mies 30v. Ollaan oltu yhdessä jo reilu neljä vuotta, mutta naimisissa ei olla.

Jennas kyseli liikunnasta: olen myös lueskellut ja kysellyt tuosta liikunnasta aika paljon, kun se on kiinnostanut. Neuvolassa sanottiin, että sykeraja pitäisi olla 150, ja toki syke voi välillä käydä korkealla, mutta se ei sais kauhean kauan siellä olla. Tätä olen itsekin yrittänyt noudattaa urheillessa. Vatsalihaksia käsittääkseni kyllä saa toistaiseksi vielä tehdä, kun se vauva on siellä vielä hyvässä jemmassa ja suojassa. Kai sen sitten itse tuntee, kun ei enää tunnu hyvältä. Mahallaan tehtävät liikkeet olen jättänyt pois.

illi78 rv 15+3

Vierailija
30/35 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi eli mentiin naimisiiin 1.8.2009 ja mulla siis laskettu aika 1.8.2010.Mulla oli alunperin LA 2.8 mutta siirtyi tossa np ultrasa päivällä.Omien laskujen mukaan LA olisi 31.7 kun lasken kierrosta kun mun kierto on ollu 26päivää.Mutta toisaalta noihan on vaan suuntaa antavia.

Mulla esikko meni kaks viikkoa yli ja toinen syntyi viikon etuajassa,joten voishan se olla että tää syntyiski 1.8.

Kovasti odottelen tota rakenneultraa,kun mulla oli siis eka neuvola vko 7+ jotain,np-ultra oli 11.2(muistaakseni) ja rakenneultra on siis 15.3 ja seuraava neuvola on 23.3.Sit kun ei tunne vielä noita liikkeitä niin on tää kyllä yhtä odottelua.

Mua on vähän jäänyt kaivelee kun toi niskaturvotus oli 1.6,mutta on siis viissiin ihan normi rajoissa kun ei mua ainakaan laitettu mihinkään jatko tutkimuksiin ,niin ja sitä veriseulaa ei pystytty enää ottaa kun kaveri oli jo niin iso.Kai siellä rakenneultrassa sitten jotain selviää jos kaikki ei ole hyvin.

Että tällaisia aatoksia tällä kertaa.

PAkkastyttö 15+4

Vierailija
31/35 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tuossa juuri että olin laittanut ton np-ultran päiväyksen ihan pieleen se oli siis 19.1 eikä tänään.Tätä tää raskaana olo teettää.....

Vierailija
32/35 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä poksuu 16+0! eli rv 17 vierähti käyntiin tänään,ja kuinkas muutenkaan kuin näin: aamulla oli hieman heikko olo,ja en sitten saanut mitään syötyä,lähdin sitten tallaan pysäkille että pääsen töihin,ja kappas,oksensin :D voi jestas,onneks en ollut syönyt mitään,oli vaan sellane limanesteoksu :D hyihyi. pahoinvointi siis on jo loppunut mutta kerta kiellon päälle :)

ihanaa että huomenna alkaa viikonloppu,en jaksais enää nousta töihin aamusin.. mutta ihanaa tässä on se että mulla alkaa loma 8.6 ja jään siitä sitten suoraan äippälomalle :p eli enää 4kk töitä !

mitäs naisilla on viikonlopulle suunnitelmia? me ajateltiin suunnistaa lauantaina elokuviin,ja sunnuntaina sit varmaan sinne pulkkamäkeen,kun miehen poika tulee meille :)

huh mikä sepustus,nyt takas töiden pariin :D

sunniee ja masukas 16+0

Vierailija
33/35 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli liikkumisesta. Lajivalikoimahan on ihan huima, ja kaikkihan riippuu hirvittävän paljon myös omasta historiasta ja tottumuksista. Paljon aiemminkin liikkunut varmasti pystyy liikkumaan enemmän ja pitempään kuin rapakuntoinen.

Itse jouduin jujutsutreneistä luopumaan heti kun sain tietää raskaudesta. Tällä hetkellä (rv 16+5) oma liikuntaohjelma koostuu lähinnä seuraavista:

- kuntosali

- BodyPump

- Pilates

Kaikkia voi minun käsitykseni mukaan (ohjaajilta varmistettu) jatkaa vaikka ihan viimeisiin päiviin asti, oman kunnon ja fiiliksen mukaan (toki kasvavan mahan takia täytyy joitain liikkeitä tehdä eri tavalla, mutta mikään ESTE raskaus ei ole).

Uskon siihen että oma kroppa kyllä ilmoittaa mitä saa tai ei saa tehdä. Sykerajatkin ovat aina vain viitteellisiä, sillä yksilölliset erot tässäkin ovat suuria.

Mutta nyt toki puhun perusliikunnallisen, suht hyväkuntoisen, normaalipainoisen (172 cm/66kg), terveen ja nuorehkon (28v) odottajan suulla. Jos on yhtään epävarma olo, niin itse ainakin jututtaisin neuvolatätiä ja jumppaohjaajia. Minä aion tarvittaessa ostaa personal trainerin opastusta jos kuntosalilla alkaa mahan kanssa tulla ongelmia.

Vierailija
34/35 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Esikoista odotellaan täällä ja laskettu aika 2.7. Kättärillä olis tarkoitus synnyttää. Käytiin 15.2. rakenneultrassa; pienokaisella kaikki hyvin ja saatiin tietää sukupuolikin:)

Naimisissa (mentiin viikko sitten); minä 22v, mies 24v.

Ihanaa, että täällä on paljon samassa tilanteessa olevia! Kaikille ihanaa odotusaikaa!

Vierailija
35/35 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikki tulevat mammat! :)

Mites teillä on mennyt? Mulla on alkanut liikkeet tuntumaan mahassa. Ne tuntuu kevyinä, mutta täytyy sanoa, että jestas, tämä kaveri liikkuu paljon... Tai noh, en toki tiedä, voinko sanoa "paljon", vai liikkuuko se vain normaalin määrän, kun ei ole mitään mihin verrata, mutta pitkiä sarjoja tuntuu aina tekevän ja useita kertoja päivässä. Innolla odotan kun kaveri vielä kasvaa ja potkut voimistuu. :D

Seuraavaan ultraan olis enää 1,5 viikkoa, ja on pieni pelkotila tai sellainen sen suhteen, että toiv. mitään poikkeavaa ei rakenneultrassa löydy.. Se olisi ihan hirveää. Meinattiin samalla kysyä sukupuoli -- jos se meille kerrotaan.

Muuten mulla ainakin on mennyt ihan hyvin, energisempi olo on itsellä jo - lukuunottamatta sitä, että eilen sairastuin oksennustautiin. Yh.

Loskakelejä odotellessa:

Hanna rv. 18+4