Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisät pienenee

Vierailija
21.01.2010 |

?

Uutisissa juuri tuli mainittuna, että suomalaiset haluaa näin ainakin suurituloisilla.

Rajakin sanottiin ensi kerran (ainakaan minä en ole ennen kuullut rajaa) 100 000e/ vuosi. Eli äkkiäkös sitä on perhe nk. suurituloinen, jos molemmat töissä? 50000 tarkoittaa noin 4000e kuussa. Sehän ei ole järin suuri palkka.

Meillä esim. ylittyy kyllä.

Kuitenkaan emme olisi valmiita laskeman lapsilisäämme. Meillä on neljä lasta ja isot velat mitoitettu kokonaistuloihin. Itse olen vielä tällä hetkellä hoitovapaalla, joten käteen ei niin hirveitä oikeasti jää.

Tuo ei siis ole mielestäni oikea suurituloisuuden mittä. Pitäisi ajatella muitakin kriteerejä kuten ruokakunnan kokoa, asunto velkoja jne.

lapsilisiä lskettiin reilusti 1993 ja sitä ennen ne vaan aina nousivat. Tuon alan vanhemmatko nyt siellä vallankahvassa on, omat jo isoja? Vai heillekö niitä eläke ym. maksuja meidän pitää antaa olemattomilla lapsilisillä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vanha 8v auto, johon mahtuu koko perhe kumminkin. Lainaa siitä kuitenkin on vielä pankista.

Vierailija
22/23 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset bruttotulomme n.65 000e/vuodessa.

Ja on asuntolaina pk-seudulla ja 2 lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 ei ole iso palkka? Mikäs sitten on 1000e kuukaudessa? Tiesitkö, että silläkin elää jotkut!