Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Äidinmaidon pakastaminen - määrä?
21.01.2010 |
Vauva on pariviikkoinen ja olen jo joutunut hieman pumppailemaan ylimääräistä maitoa rinnoista, sillä ne ovat olleet muuten liian pinkeät pikkuisen imeä. Määrät ovat olleet 40-60 ml päivässä, ja olen ne tuollaisina erinä pakastanutkin. Tarkoitus olisi käyttää joskus tulevaisuudessa jos olen itse poissa yli syöttövälin.
Nyt vain täytyy todeta ettei minulla ole mitään havaintoa, kuinka paljon vauva syö. Riittääkö tuollainen 40 ml yhtään mihinkään? Entä koska kannattaisi totutella vauvaa tuttipulloon? Ei varmaan kannata jättää sitä siihen kun olen oikeasti jossain poissa...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ei sitä maidon menekkiä voi oikein arvioida netin välityksellä. Riippuu vauvasta, vauvan iästä (koosta), vauvan pössiksestä jne. Sinä voit pakastaa ne niissä erissä kuin sattuu tulemaan, ainahan niitä eriä voi sulattaa useamman. Kyllä se vauva ilmoittaa tuliko sitä evästä riittämiin vai tarvitaanko lisää. Muut ei voi sitä tietää. Ja siitä totuttamisesta pulloon, niin suositan testaamaan ennakkoon, että huoliiko pulloa tai sitten että ekalla kerralla voit tulla piakkoin kotiin tai että olet poissa vain lyhyen aikaa. Jos olet suorilta monta tuntia poissa saattaa hoitajalle tulla hikiset paikat jos vauva ei pulloa huolikkaan. En tiedä tarvitseeko vauvaa varsinaisesti totuttaa pulloon, mutta jos silloin tällöin (1kerta/ 2vko tms) saisi niin ei pääsisi moinen unohtumaan. Jos vauva ei pulloa huoli niin se ei huoli ja sitäei voi siihen totuttaa ilman imetyksen kärsimistä. Uskon siis, että ne jotka eivät huoli alkavat huolia kun nälkä on tarpeeksi kova, mutta siihen voi mennä aikaa aika tavalla, että nälän aste on niin kova, että sinnikäs pienokainen taipuu tässä asiassa.