Grrrrr! Mies ja häälahja-valitusta!
Meidät siis kutsuttiin miehen serkun häihin, joihin emme pääse osallistumaan. Sanoin mieheni isälle, että voimme osallistua kimppalahjaan, olettaen että se tarkoittaisi jotain 20 euroa meiltä, kun emme sinne edes mene.
Mies oli sopinut nyt sitten isänsä ja sisarustensa kanssa (jotka ovat siis menossa häihin), että meidän osuus on sama kuin muidenkin, eli 50 euroa. Mielestäni se on ihan liikaa! siis eihän 50 euroa ole iso summa, ei kyse ole siitä. Mielestäni on vain periaatteellinen juttu, että jos häihin ei mene, ei sinne kuulu ainakaan kovin isoa lahjaa laittaa. Jos emme olisi osallistuneet kimppalahjaan, olisin laittanut heille onnittelukortin pelkästään.
Vitsi että mua ärsyttää, en voi edes kieltäytyä koska sitten olen paskiainen ja pahis ja pihi akka.... Grrr....
Kommentit (27)
kun en ole edes häihin menossa.
siis kun minua vähän itseänikin ärsyttää tämä reaktioni. Siis normaalisti olen ollut täsmälleen samaa mieltä kuin monet muut siitä, että lahja ei ole mikään maksu tarjoiluista. Lisäksi minusta on mukavaa ilahduttaa lahjoilla ja vaikkapa aina kun menen kylään jonkun luo (siis muutenkin kuin vain naapuriin kahville), vien jotain tuliaisia.
Kai minua eniten sitten rasittaa se, että mies sopi asiasta isänsä kanssa ilman että kysyi minulta...
"sisäisen käsikirjoituksesi" mukaan? Olit sopinut appesi kanssa kimppalahjaan osallistumisesta "OLETTAEN" että kyseessä on n. 20 euron lahjaosuus, joka siis SINUN mielestäsi olisi sopiva summa. Miksi oletit näin? Olitko itse puhunut asiasta miehesi kassa ja keskustelemalla määritellyt hänen kanssaan YHDESSÄ teille sopivan osallistumissumman, joka on molempien mielestä ok? - Ilmeisesti et.
Sinulla oli siis omassa päässäsi joku sopivaksi katsomasi summa ja annoit suostumuksesi yhteislahjaan jotenkin oudosti olettaen, että miehesi on summasta automaattisesti samaa mieltä kuin sinä. Mielestäni tässä tökkii nyt kommunikaatio MOLEMMINPUOLISESTI.
Lisäksi silmiini pisti se mainintasi, ettei 50 euroa ole teille kovin iso raha, eli siitä ei ole kyse, että perheen välittömiä toimeentulovaroja tässä nyt syydettäisiin sukulaisille (onhan toki sellaisiakin perheitä, joissa 50 euroa oikeasti on välttämätön ruokaraha). Mikä siis on ongelmasi?! Sekö, että miehesi oli summasta eri mieltä kuin sinä?
Etenkin kun kyseessä on MIEHEN sukulaiset, minusta miehelläsi on ikään kuin viime käden oikeus määritellä, miten ja millä summalla perheenne hääparia muistaa. Ja jos ei kyse ole perheen viimeisistä rahoista, mikä ongelma on siinä, että miehesi laittaa omasta palkastaan sopivaksi katsomansa summan serkkunsa lahjaan? Toki hän olisi voinut kysyä vaimonsa mielipidettä summasta, mutta niin olisit sinäkin voinut avata suusi ja neuvotella kimppalahjan summasta ennen kuin annoit sille suostumuksesi.
Aika moni nainen muuten hermostuu - ei niinkään siitä, miten asiat jossain tilanteessa konkreettisesti menevät - vaan siitä, etteivät ne mene niin kuin hän on etukäteen ajatellut niiden menevän.
Ihana ap että osaat tarkastella omia reaktioita ja myöntää että reagoinnin taustalla oli jotain muutakin kuin raha. :) Oikein mukavaa päivänjatkoa!
Kuinka monta kertaa siitä on jo täälläkin ollut puhetta, että lahjan arvon on oltava se,mitä per nikka menee tarjoiluun.
Eli jos et mene häihin, hääparilla ei menee rahaa sinuun ja sinun ei tarvitse ostaa lahjaa.
Käyttäkää hakua joskus, ettei tarvitse samoja asioita aina kysyä.
kun on hyvä tuloisempi kuin vaimonsa ja tuntee serkkunsakin paremmin. Ei häälahja ole sidottu siihen mitä syö, vaan voi osallistua tasasummin muiden kanssa tai antaa jopa enemmänkin. Lahjoja voi aina antaa ihmisille joista pitää, vaikkei sitten menisikään juuri heidän häihinsä. Muistamisestahan on kyse, ei siitä kuinka paljon kukin syö sitä voileipäkakkua tai juo hääpirtuboolia.
jonka on tuntenut kauemmin kuin apn ja vielä muutti apn päässäään miettimää suunnitelmaa. Mies teki oman päätöksen ja ratkaisun sukulaisensa kanssa sukulaiseensa liittyvässä asiassa ja ap tunsi itsensä ulkopuoliseksi. Vaikka loukkaantumiseen ja huonouden tunteeseen ei oikeasti ole mitään syytä, mies ei varmaan edes tajuaisi mistä se akka taas mököttää.
siis kun minua vähän itseänikin ärsyttää tämä reaktioni. Siis normaalisti olen ollut täsmälleen samaa mieltä kuin monet muut siitä, että lahja ei ole mikään maksu tarjoiluista. Lisäksi minusta on mukavaa ilahduttaa lahjoilla ja vaikkapa aina kun menen kylään jonkun luo (siis muutenkin kuin vain naapuriin kahville), vien jotain tuliaisia.
Kai minua eniten sitten rasittaa se, että mies sopi asiasta isänsä kanssa ilman että kysyi minulta...