Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grrrrr! Mies ja häälahja-valitusta!

Vierailija
21.01.2010 |

Meidät siis kutsuttiin miehen serkun häihin, joihin emme pääse osallistumaan. Sanoin mieheni isälle, että voimme osallistua kimppalahjaan, olettaen että se tarkoittaisi jotain 20 euroa meiltä, kun emme sinne edes mene.

Mies oli sopinut nyt sitten isänsä ja sisarustensa kanssa (jotka ovat siis menossa häihin), että meidän osuus on sama kuin muidenkin, eli 50 euroa. Mielestäni se on ihan liikaa! siis eihän 50 euroa ole iso summa, ei kyse ole siitä. Mielestäni on vain periaatteellinen juttu, että jos häihin ei mene, ei sinne kuulu ainakaan kovin isoa lahjaa laittaa. Jos emme olisi osallistuneet kimppalahjaan, olisin laittanut heille onnittelukortin pelkästään.

Vitsi että mua ärsyttää, en voi edes kieltäytyä koska sitten olen paskiainen ja pahis ja pihi akka.... Grrr....

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on hyvä tuloisempi kuin vaimonsa ja tuntee serkkunsakin paremmin. Ei häälahja ole sidottu siihen mitä syö, vaan voi osallistua tasasummin muiden kanssa tai antaa jopa enemmänkin. Lahjoja voi aina antaa ihmisille joista pitää, vaikkei sitten menisikään juuri heidän häihinsä. Muistamisestahan on kyse, ei siitä kuinka paljon kukin syö sitä voileipäkakkua tai juo hääpirtuboolia.

Vierailija
2/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahja jos on kutsuttu juhliin vaikkei pääsisikään. Tämä nyt ei ollut sen enempää kommenttina ap:lle mutta kuitenkin monelle muulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempia periaatteita.

Vierailija
4/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muut hänen sukulaiset laittavat yhteispottiin 5o e?

Vierailija
5/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niinkuin aiemmin jo sanoin, myönnän ylireagoineeni hieman. Ja niinkuin itseanalyysia harjoitin, uskon että olen nyt ärsyyntynyt jostain muusta, sillä tarkemmin asiaa pohdiskeltuani, voisin kuvitella että itse laittaisin oman serkkuni häälahjaan juurikin sen 50 euroa. Ja sen lisäksi, mietin sitäkin että omia häitä järjestäessäni, ei minulla käynyt edes mielessä, että häälahjojen pitäisi kompensoida tarjoilut. Olen itse asiassa oppinut sen av:lta:D

Vierailija
6/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopivan kokoinen lahja, jos ei mene häihin. Arvokkaampi pitäisi olla, jos menee.

Vierailija
7/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopivan kokoinen lahja, jos ei mene häihin. Arvokkaampi pitäisi olla, jos menee.

Sano ap, ettei onnistu. Piste.

Vierailija
8/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiva muistaa lahjalla vaikka ei juhlaan pääse osallistumaan. Koska en kyllä oleta että lajha on joku vastalahja juhlista. Vaan yleensä lahja annetaan jos halutaan onnitella taikka muistaa jotakuta jostakin.

Mutta lahjoja ei mun mielestä pitäisi antaa jos ei halua. Jos ette hääparia halua muistaa ja ette niin läheisiä ole, voitte mielestäni olla osallistumatta lahjaan. Käske miehesi sanoa, että olitkin jo ostanut oman lahjan ja sillä selvä.

Vierailija
9/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielestäni on siis mukavaa muistaa, tarkoitin vaan että mielestäni 50 euroa on ihan liikaa. Olen joskus kuullut nyrkkisäännön häälahjan arvosta, että sen kuuluisi kattaa ruuat per nenä. Eli tuo 50 e tekisi varmaan sen. Mutta kun me emme mene sinne.

Vierailija
10/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties olisi halunnut häihinkin mutta vaimoa ei huvita kun ei ole omasta serkusta kyse.

Vierailija
11/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häävieraiden ei ole tarkoitus maksaa hääjätarjoiluja lahjojen muodossa, vaan hääpärai tarjoaa(!) vierailleen mitä nyt tarjoaakin ja vieraat haluavat muistaa hääparia lahjalla. Joka on sitten suhteutettu antajansa varallisuuteen, siihen kuinka läheisiä ovat jne. Niillä ruuilla ja lahjoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa!

No, meni vähän OT.

Olen joskus kuullut nyrkkisäännön häälahjan arvosta, että sen kuuluisi kattaa ruuat per nenä.

Vierailija
12/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eli teillä on jotain "tärkeämpää") pitää lahjaan osallistua vähintään samalla summalla. Muuten annatte vaikutelman että ette viitsi heihin panostaa millään lailla, ette aikaanne ettekä rahaanne.

Vierailija
13/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties olisi halunnut häihinkin mutta vaimoa ei huvita kun ei ole omasta serkusta kyse.

Minä olisin mennyt erittäin mielelläni sillä tykkään häistä.

Siis nyt kun olen miettinyt, myönnän hieman ylireagoineeni. Itse olen aina oikeastaan vähän niinkuin vastustanutkin ajatusta, että häälahjoilla maksetaan häitä.

Vierailija
14/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole edes koskaan tavannut koko serkkua tai tämä morsianta. Sen takia tuntuukin varmaan hieman kummalliselta..:)

Vierailija
15/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakaikkiaan juhlat kustantaa se, joka kutsuu, ja vierailla ei ole _mitään velvoitetta_ viedä lahjaa saati ajatella, että sen hinnan tulee kattaa oma osuus kustannuksista.

Eli minusta lahja annetaan ilahduttamaan.

Jos olisit ollut valmis sijoittamaan 50 euroa ja juhlimaan lisäksi, anna mennä sama summa nytkin. Sun periaate on väärä, ihan turhaan kiehut siellä :)

Vierailija
16/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu juhliin miehen sisarusten ja appivanhempiesi kanssa.

Minä olisin mennyt erittäin mielelläni sillä tykkään häistä. Siis nyt kun olen miettinyt, myönnän hieman ylireagoineeni. Itse olen aina oikeastaan vähän niinkuin vastustanutkin ajatusta, että häälahjoilla maksetaan häitä.

Vierailija
17/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan tavannut siis tätä serkkua. Lisäksi en ole mitenkään hirveän läheinen miehen perheen kanssa, asumme siis kaukana emmekä tapaa kovin usein. Eli olisi jotenkin vaikeaa... En oikein osaa edes eritellä, mikä mua tässä niin paljon ärsyttää.

Osallistu juhliin miehen sisarusten ja appivanhempiesi kanssa.

Minä olisin mennyt erittäin mielelläni sillä tykkään häistä. Siis nyt kun olen miettinyt, myönnän hieman ylireagoineeni. Itse olen aina oikeastaan vähän niinkuin vastustanutkin ajatusta, että häälahjoilla maksetaan häitä.

Vierailija
18/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hyötymistarkoitus kaikkialla pitää olla.

Älkää ikinä viekö mitään lahjaa, jos kuvittelette, että se on korvaus eväistä mitä saatte.

Todella törkeää ja itsekästä ajattelua. Ei uskois aikuisiksi ihmisiksi.

Lahja on hääparille muistaminen teiltä heidän ikimuistoisena päivänään. He haluavat tarjota hääväelle jotain syötävää juhlansa kunniaksi.

Näillä ei ole mitään tekemistä keskenään.Piste.

Vierailija
19/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole edes häihin menossa.

Vierailija
20/27 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en menisi niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme