Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonlopuksi luvassa yli -20C. Lähtisitkö laskettelemaan?

Vierailija
21.01.2010 |

Mies ja 9 ja 11v pojat ovat lähdössä laskettelemaan viikonlopuksi. Onko tuo pakkanen ihan ok vai liikaa? Miten suojautua? Olen huolissani erityisesti kasvojen ihosta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koko kasvot suojaavaa varustetta. Sellaista en ole vielä meidän lasketteleville löytänyt.

Vierailija
2/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammojen mukaan pitää pysyä sisällä pois pahasta pakkasesta.

Mielestäni tuo -20 ei ole liian paha jos on kunnon varusteet. Paljon riippuu myös siitä, mihin aiotaan lähteä laskettelemaan ja on luvattu viimaa. Sisämaassa pakkanen ei ole läheskään niin purevaa kuin rannikolla.

Hupun karvareunus suojaa muuten hyvin kasvoja, muodostaan lämpimän "vyöhykkeen" kasvojen eteen - eskimot sen tietääkin jo =)

Kommandopipo kypärän alle niin kasvotkaan eivät laskiessa palellu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammojen mukaan pitää pysyä sisällä pois pahasta pakkasesta. Mielestäni tuo -20 ei ole liian paha jos on kunnon varusteet. Paljon riippuu myös siitä, mihin aiotaan lähteä laskettelemaan ja on luvattu viimaa. Sisämaassa pakkanen ei ole läheskään niin purevaa kuin rannikolla. Hupun karvareunus suojaa muuten hyvin kasvoja, muodostaan lämpimän "vyöhykkeen" kasvojen eteen - eskimot sen tietääkin jo =) Kommandopipo kypärän alle niin kasvotkaan eivät laskiessa palellu.

Lasketellessa mikään ei suojaa kasvoja siltä viimalta, mikä muodostuu. Meidän himolaskijatkaan ei näin kovilla pakkasilla mene, siinä ei minun mielipidettä tarvita kun itse huomaavat, kuinka epämiellyttävää se on, kun joka laskun jälkeen on mentävä lämmittelemään kasvoja. Riippumatta varusteista.

Vierailija
4/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän sitä näkee laskettelijoita jopa jossain yli 30 asteen pakkasissa joskus, mutta järki päähän! Ei siitä enää nautikaan kun tuntuu siltä että nenä tippuu päästä.

Vierailija
5/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on vaan nenänreikä ja suun kohdalla pienempiä reikiä. Ei ole kyllä miellyttävä käyttää, mutta naamasta ei jää mitään näkyville kun koko lasien alapuolinen osa on peitetty maskilla.

Mulla jäätyy varpaat tuossa pakkasessa, sillä monot on sen verran napakat että sinne ei mahdu muuta kuin se yksi urheilusukka.

Vierailija
6/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hississä voi kädellä suojata kasvoja ja kun käy välillä sisällä lämmittelemässä niin kyllä pakkasessakin voi lasketella.

Lisäksi pitää muistaa että korkealla on monesti vähemmän pakkasta kuin alhaalla. Varpaisiin auttaa sähköiset pohjalliset esim. therm-ic.

Vierailija
7/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pakkasrajani on - 15

Vierailija
8/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pakkasraja n. -15 ilman tuulta. Turha lähteä sen kylmemmällä kun lapset pystyvät max 1h laskettelemaan.

Kommandopipo naamalle. Tai vastaavasti kypärämyssy nenä päälle vedettynä, kypärä ja laskettelulasit (tällä yhdistelmällä meidän 10v lasketteli -15asteen pakkasessa).

Vierailija
9/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan on nyt kovasti riippuvainen myös laskttelupaikasta! Meillä pohjosessa rinteessä saattaa olla kymmenen astettaki lauhempaa ja yleensä onkin. Eli en näe mitään estettä siinä tapauksessa. Ja liikkuessahan se lämmin tulee, kerrospukeutuminen on IN!

Vierailija
10/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

likka oli eilen illalla hiihtämässä ja hirveä yskiminen ja hengityksen vinkuminen sen jälkeen. Esikoisella oli tänään luistelua ja oli niin naama jäässä, että siitä meni ihan tunto.

Vierailija
11/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuolla on taas NIIIIIN kylmä!!??

Vierailija
12/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää muistaa myös se etteivät he useinkaan tunnista paleltumista, isotkaan lapset. He eivät tunnista kylmää, heistä vain "tuntuu kummalta". Etenkin varpaat ja kasvot voivat helpostikin paleltua niin että ne vaivaavat koko loppuelämän.

Vierailija
13/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen tälläinen vilukissa. Olen asunut lapissa, mulla oli 2 v kausikortti Saariselälle ja olen tosi monta kertaa ollut rinteessä yli 20 asteen pakkasessa.

Mutta tällä hetkellä mä en todellakaan menis.