Mikä mättää?!?!?
Eli olen nuori terve ihminen, samoin myös kumppanini. Olemma harrastaneet seksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä jo kauan, mutta en siltikään ole tullut raskaaksi? Söin e-pillereitä sen vuoksi että kuukautiseni eivät ollee tasaiset, mutta siitä on jo 2vuotta kun olen niitä syönyt. Pillereiden aikana kuukautiseni olivat säännölliset, mutta kun lopetin ne niin pikku hiljaa ne alkoivat taas mennä epätasaiseksi, parhaimmillaan olen ollut 6kk ilman kuukautisia, nyt viimeisten kuukautisten väli oli jopa 3kk. :s mistähän johtuu? johtuuko se kuukautisten epäsäännöllisyydestä etten millään meinaa tulla raskaaksi vai onko meillä vain niin huono tuuri että ajoitamme aktin juuri väärään aikaan. Tahdon vauvaa enemmän kuin mitään muuta. Tuntuu että minussa on jokin vika, pelkään että en voi koskaan tulla raskaaksi, se tekee oloni todella vajaaksi. En kestä tätä. Emme mitenkään suunnittele lapsen tekoa mutta emme käytä ehkäisyä koska mielestämme vauva tulee kun on tullakseen. Mutta nyt ajan kanssa minua on todella alkanut häiritsemään että miksei se nyt onnistu? 6kk olemme ns."yrittäneet". Olen melkeinpä vihainen kun ajattelen asiaa. Tahdon vauvaa niin kovasti. Mitä ihmettä voin tehdä että toiveeni toteutuisi ja pian? :( Kiitos jos joku jaksaa lukea ja vähän auttaakkin. Olen epätoivoinen.
Kommentit (3)
Osaan sanoa sen verran, että itse en käyttänyt mitään ehkäisyä ja e-pillerit jätin pois myös jo 5-7 vuotta sitten.
Itsellä sama ongelma oli ja en vaan tullut raskaaksi.
Sen takia luulin etten voi saada lapsia ollenkaan ja en sitten käyttänyt enää ehkäisyä ollenkaan. Noin kauan meni itselläni ennenkuin tärppäsi. Viime kesänä tein plussan.
Itselläni oli myös kuukautiset epäsäännölliset.. välillä tuli verta ihan parikin viikkoa, mutta koskaan ei ole kyllä ollut pois noin kauaa kuin sinulla eli tämän asian suhteen minäkin sanoisin, että kannattaa käydä lääkärissä, koska tuo ei kyllä ole enää ihan normaalia että kuukautisesi ovat jopa 3kk pois.
Toivotaan parasta että apu tähän sinulle löytyy, mutta joskus tarvitaan kärsivällisyyttä ja liiankin kanssa ennenkuin tärppää :)
Yleensä "lapsettomuus"-tutkimukset alotetaan kun on kulunu 12 kiertoo/kuukautta jollon on ollu mahdollisuus tulla raskaaks. Sulla on tilanne toinen. (perustelu sille miks sä voit hakee apua jo nyt eikä 12 menkkojen jälkeen...) Pillereillä kierrot tasasia, koska keinohormonit tulee säännöllisesti, oikeina määrinä ja loppuu oikeeseen aikaan. Kun lopetit pillerit, sun OMA luonnollinen kierto palautu. Yleisin syy pitkiin kuukautiskiertoihin on se ettei tuu lainkaan ovulaatioo tai se tulee erittäin harvoin. Yleensä ovis tulee 14 vuorokautta ennen kuukautisten alkua, mutta jos ovis jää tulematta, jää kuukautisetkin helposti väliin. Syitä tähän voi olla useita, esim PCO, liiallisen laihuusen tai lihavuuden aiheuttamat hormonihäiriöt...
Eli gynelle mars! Ultralla PCO selviää heti ja lääkehoitokin voidaan aloittaa vaikka samantie!
Sinuna kääntyisin lääkärin puoleen, jotakin häikkää selvästi on jos kuukautisesi ovat noin epäsäännölliset. Jos asia sinua vaivaa ja haluat vauvan niin en jäisi vain odottelemaan.
yst.terv. eewokki