Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten KESTÄN vauvani SUKUPUOLEN inttäjät; meillä jo kaksi tyttöä ja poikaa intetään.

Vierailija
20.01.2010 |

Mä koen sen ihan hirveenä, kun ennen raskautta ja nyt raskaana ollessa "vitsaillaan", että teittekö nyt vihdoin pojan ja yrititte sitten viä poikakin jne.

Mitä noihin kommentteihin pitää sanoa? Mitä niihin odotetaan sanottavan? Miksi niitä intetään?

Olenko epäonnistunut, jos tuleekin tyttö? Miten inttäjät sitten reagoi/kommentoi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä loppujen lopuksi tulee. Kunhan vaan heittävät läppää. Small talkia, sellaista joutavanpäiväistä kevyttä jutustelua ihan vaan jutustelun itsensä vuoksi.

Vierailija
2/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä loppujen lopuksi tulee. Kunhan vaan heittävät läppää. Small talkia, sellaista joutavanpäiväistä kevyttä jutustelua ihan vaan jutustelun itsensä vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kumman statussymboli sekin, että on sekä tyttö että poika. Kuvitellaan että kaikki on hirveän pettyneitä jos jää paitsi siitä toisesta. Nykyään kun pitää saada kaikki, ei sitä voi käsittää jos jollain ei ole niin stereotypiset toiveet.

Kaikkihan noihin vastaa "ei sukupuolella ole väliä", mutta ne kyselijät kuvittelee että niin vaan sanotaan, vaikka oikeasti on väliä. Tai haluvat uskotella niin. Toi on niin kurjaa.

Ei kait auta kuin toisesta sisään ja toisesta ulos...

Meillä on sekä tyttö, että poika ja poikaa odottaessa kuulin noita jankkailuja. Melkein toivoin tyttöä ihan vaan niiden inttäjien kiusaksi ;)

No näitä muita inttämisiä on saanut kuulla myös. Sain esikoisen jo 21v ja moni samalla tavalla kuvittelee että sanon vaan kun kerron että "aina halusin lapsia nuorena ja en ole menettänyt mitään, nuoruuteni oli juuri sellaista kuin tahdoin" niin kuvitellaan että se vaan sanoo, oikeasti haikailee hulvatonta riehumista jne. No näin ei ole.

Ja toinen kun en ole korkeasti koulutettu. Kuvitellaan että varmaan se on kateellinen maistereille ja tohtoreille. Pidän työstäni ja kun sen kerron niin kuvitellaan että sanon vaan.

Minkäs teet.

Vierailija
4/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku tämä ois kostonkierre; tulisiko mustakin inttäjä, jos pojan saisin?

Vierailija
5/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kun useimpia ei voisi paskan vertaa kiinnostaa, mitä tunget haaroistasi maailmaan. Aivan sama, suoraan sanottuna.

Vierailija
6/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin muuta "smalltalkkia". Tekis mieli heittää "yhtä vitsikästä" smalltalkkia takasi, mutta se varmasti otettas huonona käytöksenä, koska niin ei ole tapana tehä, vaan hymyillen ottaa kaikki vastaan..

Vierailija
7/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa harrastaa mm. pitkään lapsiaan kotihoitavat. Ne vaan small talkaa sillä että "No, kauankos aiot olla lasten kanssa kotona?".

Vierailija
8/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No että eihän täs nyt vielä poikaa ole kiire tehdä kun vasta kolmas lapsi tulossa (vai oliko teillä nyt toinen, en muista avausta tarkasti), mutta kyllähän sitten olis elämä pilalla jos siinä puolen tusinan jälkeen ei syntyis poikaa, tiedä sitten pitäiskö ihan koeputkessa hedelmöittää niin tulis just sitä sukupuolta mitä haluis, jos ei sittenkään ala miehen y-siittiöt ehtiä tärpille.

Tai jos haluat olla ilkeä ja laittaa jauhot suuhun, niin sanot vaan että joo, sehän se on tärkeintä, et on poika, ei sen niin väliä sit onko edes terve kun vaan on munat jalkovälis.

Vierailija
9/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain överiä pitää vetää... :)

Vierailija
10/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennestään kaksi poikaa ja kolmatta odotetaan. Eniten ärsyttää puolituttujen kommentit, että "toivottavasti NYT saatte tytön"..ihan niin kun sitä vain olisi lähdetty yrittämään!

Sukulaisetkin on puineet seläntakana, että tyttöä ne on varmasti lähteneet tekemään. Kukaan ei näytä muistavan, että jo ennnen ensimmäistäkään lasta olen puhunut haluavani ison perheen, vähintään 3 lasta. Eikä siinä unelmassa puhuttu mitään sukupuolista.

Todella rasittavaa, aivan kuin nyt todellakin olsimme tehneet kaksi jos meillä olisi molempaa laatua. EI olisimme siltikin tehneet tämän kolmannen. Sitä ei vaan näytä kukaan uskovan.

Minullekin on noussut vähän sellanen "kapina", että oispa tämäkin poika! Hittoako mut meille tyttöä toivoo. Sitten varmaan odotetaan kieli vyönalla, että koska yritetään neljännellä sitä tyttöä!

Että AP, ymmärrän tuskasi täysin.

Vierailija
11/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"teemme tässä kolmatta lasta emme tiettyä sukupuolta"...ehkä typerät kommentoijat menevät vähän itseensä.

Vierailija
12/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että ei me poikaa mitenkään erityisesti toivota ja ihan sama kumpi tulee. Voit vielä sanoa, että kivahan se ois noille tytöille, jos saisivat vielä yhden tytön siskotiimiin. Mulla itsellä on 2 siskoa, siskoista on ihana tuki toisilleen vielä aikuisenakin! Mulla on nyt poika ja haluaisin, että seuraavakin olisi poika, koska sitten niillä olisi enempi yhteisiä juttuja. Jos eka olisi tyttö, olisin sitten päinvastoin halunnut 2 tyttöä :) Samaa sukupuolta olevista lapsista on iloa toisilleen! Vaikka voi tytöllä ja pojallakin tietty olla yhteistä, yksilöitä sieltä tulee. Mutta nuo yhteiset jutut on hyvä perustelu ulkopuolisille utelijoille ;) Ja vaatteitakin on helpompi kierrättää tytöltä tytölle!

Vierailija
13/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain överiä pitää vetää... :)

etta en tieda mika on tulossa, kysy mun miehelta mita siementa se sinne heitti.

Vierailija
14/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko epäonnistunut, jos tuleekin tyttö? Miten inttäjät sitten reagoi/kommentoi?

No niiden inttäjien mielestä olet epäonnistunut. Mulla on kolme tyttöä ja kun pienimmät oli vauvoja ja ne oli vaunuissa vierekkäin vaaleanpunaisissa hameissaan (ovat siis kaksoset) niin monet tuli kysymään että kumpi on poika. Yksikin muori tokaisi kun kuuli että ovat kaikki tyttöjä että "kai niitä tyttöjäkin tarvitaan". Ja tosi monet olettaa että aiotaan tehdä vielä neljäs jotta saataisiin poika.

Vierailija
15/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia tehdään myös sen takia lisää että halutaan sitä toista sukupuolta?

Ap mä olen varma siitä että jos tytön synnytät niin sä itsekin koet että olet epäonnistunut.

Vierailija
16/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia tehdään myös sen takia lisää että halutaan sitä toista sukupuolta? Ap mä olen varma siitä että jos tytön synnytät niin sä itsekin koet että olet epäonnistunut.

Mä luulen, että tässä onkin takana ap sun oma pelko siitä, että kolmas lapsi on myös tyttö. Jos asia olisi sulle ok/yhdentekevä, ei muiden sanomiset häiritsisi niin paljon.

Vierailija
17/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia tehdään myös sen takia lisää että halutaan sitä toista sukupuolta? Ap mä olen varma siitä että jos tytön synnytät niin sä itsekin koet että olet epäonnistunut.

asiassa mihin itse ei voi millaan vaikuttaa? Suomalainen ajattelumalli?

Vierailija
18/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin huolissaan asiasta. Mulla on 3 poikaa eikä mua ole koskaan häirinnyt tästä sukupuoliaiheesta keskustelut. Yleensä sanon että olishan se tyttökin kiva, joo. Tulee mitä tulee. Small talkiahan se vaan on.

Vierailija
19/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa harrastaa mm. pitkään lapsiaan kotihoitavat. Ne vaan small talkaa sillä että "No, kauankos aiot olla lasten kanssa kotona?".

Ei kolahda ollenkaan!

t. kotiäiti

Vierailija
20/35 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennestään kaksi poikaa ja kun odotin kolmatta, sain törkeimmät sukupuolitoivomukset lasten isoäideiltä. Ja se oli sellaista jankkaamista jokaisella kerralla, kun satuttiin näkemään. Ei tosiaan mitään small talkia vaan ihan oikeaa puolivittuilua.

Kyllä se oikeasti vituttaa, kun minäkin toivoin vain elävää lasta (syistä, joita en viitsi erikseen tässä eritellä, mutta fiksumpikin keksinee).

Oma äitini sanoi "Toivotaan että sieltä nyt se tyttö tulis. Saisin sitten ostaa mekkoja." Yritin sanoa että pojalle voit ostaa yhtä hyvin autopaitoja... Kun kolmas poikamme syntyi, äitini tokaisi "En saa nyt sitten ostaa niitä mekkoja, kun sä et antanut mulle sitä tyydytystä" WTF?

Anoppi taas vastikään sanoi " Joko sä odotat neljättä?" Sanoin en, enkä tule koskaan odottamaankaan enää lapsia. Anoppi sanoi " Nii, sä et usko että te kykenette muuta merkkiä tekemään?" WTF?

Mummot on kuitenkin VAIN 60v työelämässä olevia eli ei mitään demiksiä vanhainkodista.

No joo, mutta arvatkaa kaksi kertaa ovatko mummot läheisiä pojillemme? Arvatkaa annanko pojat heille hoitoon, kun kerran ovat väärän merkkisiä? Vanhetkoon yksinään.

Pääasia, että olen itse maailman onnellisin äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi