Ekaluokkalainen
Kuinka pitkä on ekaluokkalaisesi koulumatka?Kulkeeko jalkaisin vai käyttääkö jotain kulkuneuvoa?
Kommentit (10)
Ja kävellen menee nyt ja myös tokalla luokallakin. Matka on niin lyhyt että mun mielestä ihan turhaa kaivaa fillaria esiin sen takia.
Kolmannelle menee sitten toiseen kouluun, matka silloin 2 km/suunta. Sitten voi mennä fillarilla.
Suomen mittapuussa suurkaupungissa, noin 200 000 asukasta. Kertaakaan ei ole mennyt yksin, joka päivä viedään (kiitos miehen liukuvan työajan) ja iltapäiväkerhosta haetaan. Ei ole itse vielä ehdottanut matkaa yksin. Koulumatkan varrella turvallisimmalla reitilla kolme tienylitystä ilman liikennevaloja ja neljä liikennevalollista.
Jos on vaikka sukset mukana, vien autolla. Pyörätiellä on niin paljon sepeliä, ettei voi hiihtääkään kouluun.
mutta vastaan kumminkin. Ensi syksynä menee ekalle ja matkaa kouluun noin 5km/suunta. En vielä tiedä meneek.ö julkisilla vai käveleekö. Jos julkisilla menee niin joutuu vaihtamaan (bussi + metro/bussi).
Hankalaa... vielä kun on kyseessä unelmoija jolla kaikki keeeeestääääää.....
Kävellen kulki ekan luokan, toisella luokalla sai mennä jo pyörällä ja kun kelit vielä salli niin kulki sillä pyörällä, nyt taas kävelee.
Joskus jos aikataulu antaa periksi mulla tai lapsen isällä, niin saatetaan viedä tai hakea.
Kävelee. Ei tarvitse ylittää ajoteitä matkalla eikä kävellä sellaisen reunaa.
Aluksi joko käveli tai pääsi kyydillä. Nyt talvella menee bussilla tai mun kyydillä riippuen aikatauluista
jalan kulkee.