Millaisia määriä (kcal) syötte päivässä? Painoindeksinne?
Kävin tuosta herkkutteluketjusta mietiskelemään tätä...
Itse nyt taas pitänyt kirjaa syömisistäni kalorilaskuri.fi:n sivuilla. "Sallittu" määrä minun kokoisella on n. 1600 kcal päivässä (ilman liikuntaa). Pituuteni 163cm, paino n. 50-52kg.
Katselin esim. tammikuun keskiarvoa, niin syön noin 1500 kcal päivässä, joskus viikonloppuisin saan menemään sinne 2000:n tai hiukka ylikin.
Lähinnä mietin, että millaisella ruualla oikein saa tosta vaan tulemaan ylikin 2000 kaloria päivässä? Annoskokojen täytyy olla isoja ja herkkuja seassa.
Ps Tietenkin isommalla ihmisellä on isompi kalorikulutus, mutta tää kyllä antaa aihetta mistä ne (pikkuhiljaa hiipivät) kilot(kin) oikein kertyy!
Kommentit (47)
1300-1500 kaloria max. Välillä pidän näitä kevennyspäiviä jolloin syön 500-700 kalorin edestä. Aina ollut normaalipainoinen, herkuttelen päivittäin mm jäätelöllä. Nyt bmi 23.7, tarkoitus pudottaa vielä 1,5 kiloa mutta kesän juhlat ja reissu siirtänee sen loppukesälle
[quote author="Vierailija" time="20.01.2010 klo 11:33"]
Kävin tuosta herkkutteluketjusta mietiskelemään tätä...
Itse nyt taas pitänyt kirjaa syömisistäni kalorilaskuri.fi:n sivuilla. "Sallittu" määrä minun kokoisella on n. 1600 kcal päivässä (ilman liikuntaa). Pituuteni 163cm, paino n. 50-52kg.
Katselin esim. tammikuun keskiarvoa, niin syön noin 1500 kcal päivässä, joskus viikonloppuisin saan menemään sinne 2000:n tai hiukka ylikin.
Lähinnä mietin, että millaisella ruualla oikein saa tosta vaan tulemaan ylikin 2000 kaloria päivässä? Annoskokojen täytyy olla isoja ja herkkuja seassa.
Ps Tietenkin isommalla ihmisellä on isompi kalorikulutus, mutta tää kyllä antaa aihetta mistä ne (pikkuhiljaa hiipivät) kilot(kin) oikein kertyy!
[/quote]
Miksi syöt 1600kcal päivässä kun yleinen suosituskin on 2000kcal? ja painosi on alipainon rajoilla voisit hyvin syödä tuon 2000kcal joka päivä niin olisit luultavasti normaalipainoinen
[quote author="Vierailija" time="20.01.2010 klo 15:43"]
Mä olen 173 cm ja painan 80 kg. Liikaa, joo tiedän. Mutta en mihinkään nälkäkuurille ala! Liikuntaa harrastan 6 kertaa viikossa. Syön joka päivä 2000-2500 kcal edestä. Nyt olen dietillä ja syön 2000kcal päivässä.
luultavasti ihan lihas painaa jos liikkuu paljon. Itse olrn 175/77 enkä mikään tankki silti.
Veikkaan myös, että monet laskee reilusti alakanttiin nuo syömänsä kalorit.
Itse 170 cm/84 kg ja ylipainoa on siis yli 10 kg,
Yritän niitä pudotella, mutta kyllä on työn ja tuskan takana.
Ei tuottaisi mitään ongelmaa syödä 2000-2500 kcal päivässä, vaikka syön terveellisesti enkä todellakaan mätä ylettömiä määriä yhtään mitään.
Käytän kalorilaskuria ja pyrin pitämään kalorimäärän 1800/päivä ja tuokin vaatii oikeasti tarkkailua ja yrittämistä, työtä.
Syön kasviksia 0,5-1 kg päivässä ja herkuissa koitan pitää kohtuuden esim.yksi pulla tai yksi pala vaikka pannukakkua, jos useampana päivänä tulee syötyä joku pieni herkku niin korvaan sillä herkulla aterian esim.päivällisen.
Vaatii oikeasti kyllä jonkinsortin syömishäiriön jos tuottaa vaikeuksia syödä 1200 kcal päivässä, se on tosi pieni määrä ja suurinosa ihmisistä on todella voimaton noin alhaisilla kalorimäärillä.
Vierailija kirjoitti:
laskurilla päivän kalorit niin olivat siinä 1200:n paikkeilla.
En vain millään saa mieleeni mikä laskuri se oli, tosi kätevän oloinen kuitenkin ja ilmainen ja joku sitä netissä suositteli.
BMI on 20,9
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:07"]Noin 2500. Bmi 19.
[/quote] En ole aikoihin laskenut, mutta sama veikkaus. BMI 22, rasvaprosentti 18.