Millaisia määriä (kcal) syötte päivässä? Painoindeksinne?
Kävin tuosta herkkutteluketjusta mietiskelemään tätä...
Itse nyt taas pitänyt kirjaa syömisistäni kalorilaskuri.fi:n sivuilla. "Sallittu" määrä minun kokoisella on n. 1600 kcal päivässä (ilman liikuntaa). Pituuteni 163cm, paino n. 50-52kg.
Katselin esim. tammikuun keskiarvoa, niin syön noin 1500 kcal päivässä, joskus viikonloppuisin saan menemään sinne 2000:n tai hiukka ylikin.
Lähinnä mietin, että millaisella ruualla oikein saa tosta vaan tulemaan ylikin 2000 kaloria päivässä? Annoskokojen täytyy olla isoja ja herkkuja seassa.
Ps Tietenkin isommalla ihmisellä on isompi kalorikulutus, mutta tää kyllä antaa aihetta mistä ne (pikkuhiljaa hiipivät) kilot(kin) oikein kertyy!
Kommentit (47)
Syon paivassa noin 500-3000 kcal :) tyopaivina syon vain kerran paivassa (illallinen), joten noiden paivien energia riippuu ihan ruoasta. Viikonloppuisin tulee sitten syotya enemman, ja kun olo tulee ahkyiseksi, paastoan sitten. Seuraavan paivan iltaan asti. Tyhjalla mahalla on paljon parempi olla :)
Painoindeksini on noin 21, eli taysin normaali pullukka olen. Olen lihavuuteen taipuvainen, joten en tosiaankaan voi syoda viitta ateriaa paivassa (kolme aiheuttaa jo tuon tayteysahkyn). Ottamatta huomioon muita elaman muutoksia (laheisen itsemurhan jalkeen tipuin 10 kiloa) painoni on pysynyt samana viimeiset 10 vuotta talla kaavalla.
Miten pystytte syömään noin vähän? Itse arvioin päivittäisen kalorimäärän noin 2500-3000. Painoindeksi 19
Yritän laihduttaa pari kiloa, joten syön noin 1400 kcal päivässä, vahdin sitä kalorilaskurilla. Ilman vahtimista söisin arkisin 1800-2000 kcal, ja viikonloppuisin helposti 3000 kcal. Valitettavasti jo noilla lihoisin huomattavasti. BMI nyt 22,5, olen pieni ja helposti lihova nainen.
Varmaankin noin 2300 kcal. Bmi on 22.
Sairastuin anoreksiaan 20-vuotiaana (nyt olen 30v). Tuolloin laskin orjallisesti kaloreita. Noista ajoista opin, että kaloreiden tarkkailu on loputon suo, josta tulee vain paha olo.
Noin 1000 kaloria päivässä. Painoindeksi n 23.
0-2500kcal. Saattaa mennä yks kaks päivää syömätä mitään ja sit iskee kauhee mässypäivä. Bmi 17 ja treenaan 5x viikko vähintään kaks kertaa päivässä.
Mä syön PT:n ohjeiden mukaan 2800-3000 kaloria/päivä, painoindeksi on vähän päälle 24. Treenaan paljon ja kovaa ja kulutus on suurta.
Kuka jaksaa laskea? BMI 18.7 syön kun on nälkä
Mä vähän epäilen että moni laskee väärin nuo kalorit, kun ovat noin alhaisia määrät, ja sit kun katsoo tuota Suomen katukuvaa. Muistakaa, että jo pelkästään ruokalusikallisessa öljyä on lähemmäs 70kaloria, kaikki pitää laskea jos noin tarkkoja olette.
Bmi 20, syön karkeasti arvioituna 3000 kaloria päivässä.
Ei aavistustakaan. Miten jotkut jaksaa elää kaloreita laskien?
Syön noin 3500 - 4000 kilokaloria päivässä.
Pituus on 160 ja paino vaihtelee 50-84 välillä.
Kai tajuatte, että jos syötte liian vähän, elimistö menee säästöliekille eikä enää polta rasvaa normaalisti?
Minusta jokaisen normaalikokoisen naisen tulisi syödä ainakin 1800 ellei 2000 kaloria päivässä.Pitemmille naisille suosittelen jopa 2500 kaloria. Itse vedän tällaista settiä ja olen hoikka, rasvaprosentti 16 ja painoindeksi 20. En ole enää nuori vaan yli 40vuotias.Harrastan aivan tavallisia kävelylenkkejä. Nuoremmat tarvitsevat enemmin kaloreita sillä aineenvaihdunta on vilkkaampaa. Katsokaa mistä te niitä kaloreita koostatte.Ei mitään sipsejä tai rasvaisia eineksiä ja hiilaripommeja vaan vähärasvaista kunnon kotiruokaa runsailla salaateilla höystettynä.
Jos BMI on 22,5 niin ei tarvitse vähentää kaloreita vaan kiinteyttää kroppaa liikunnalla ja rasvan ja hiilarien tarkkailulla jos ulkonäkö ei miellytä.22,5 on aivan normaali painoindeksi eikä edellytä siis laihduttamista.
Naurettavaa tuo liian vähissä kaloreissa kituuttelu :D kenellekään ei riitä 1000 kaloria päivässä. Kaukana terveellisyydestä on syödä liian vähän ja huonosti, kokemusta on.
Itse syön 2000-2500kcal per päivä ja mitat 49kg/166cm. Olen hoikassa kunnossa vaikka syönkin reippaasti. Liikuntaa harrastan muutamaan otteeseen viikossa, mutta päivittäin tulee melko aktiivisesti hyötyliikuntaa.
Syön jotain 1400-1600 kcal. BMI 30. Yritän tässä opetella ruokarytmejä ja tervettä syömistä painoa pikkuhiljaa karistaen :)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 07:11"]
Syön noin 3500 - 4000 kilokaloria päivässä.
Pituus on 160 ja paino vaihtelee 50-84 välillä.
Kai tajuatte, että jos syötte liian vähän, elimistö menee säästöliekille eikä enää polta rasvaa normaalisti?
[/quote]
Hups. Anteeksi kirjoitusvirhe. Paino vaihtelee siis 50-54 välillä.
2000kcal päivässä, BMI noi 18, painan 46-47kg
Viime aikoina olen taas vähän vahtinut että tulis syötyä tarpeeksi ja esim. tältä päivältä "saaliina" n. 1200kcal. Syötynä on aamiainen ja lounas...