Millaisia määriä (kcal) syötte päivässä? Painoindeksinne?
Kävin tuosta herkkutteluketjusta mietiskelemään tätä...
Itse nyt taas pitänyt kirjaa syömisistäni kalorilaskuri.fi:n sivuilla. "Sallittu" määrä minun kokoisella on n. 1600 kcal päivässä (ilman liikuntaa). Pituuteni 163cm, paino n. 50-52kg.
Katselin esim. tammikuun keskiarvoa, niin syön noin 1500 kcal päivässä, joskus viikonloppuisin saan menemään sinne 2000:n tai hiukka ylikin.
Lähinnä mietin, että millaisella ruualla oikein saa tosta vaan tulemaan ylikin 2000 kaloria päivässä? Annoskokojen täytyy olla isoja ja herkkuja seassa.
Ps Tietenkin isommalla ihmisellä on isompi kalorikulutus, mutta tää kyllä antaa aihetta mistä ne (pikkuhiljaa hiipivät) kilot(kin) oikein kertyy!
Kommentit (47)
Muttta ei kai sitä oikeasti jokapäivä oteta viiniä/siideriä ja makeita jälkiruokaherkkuja? Tai no mun mielestä jälkiruokaherkkua on rahkakin, mutta ei kauheilla kaloreilla pilattu...
Mä saan sen 2000 kasaan kun viikonloppuna vedän sipsiä, karkkia ja oluen/muutaman. Mutta arkena syön normaalia kotiruokaa ja pullan silloin tällöin ja silti ei tuu kauheita määriä kaloreita....
laskurilla päivän kalorit niin olivat siinä 1200:n paikkeilla.
En vain millään saa mieleeni mikä laskuri se oli, tosi kätevän oloinen kuitenkin ja ilmainen ja joku sitä netissä suositteli.
BMI on 20,9
kiloklubissa ja saan syödä päivässä n.1600 kaloria. Olen 173cm ja 70 kg, bmi 23,3. Nyt kun vahdin syömistäni niin tuo on suht ok määrä kaloreita, riittää myös herkutteluun. Mutta jos söisin ihan vapaasti, saisin helposti 3500 kaloriakin syötyä! Mulla ei ole mitään pohjaa ruokahalussa, voin syödä lähes loputtomiin. Siksi nyt taas vähän vahdinkin että mitä syön.
mutta se on aika paljon ruokaa ja aina siihen ei pääse ja se kyllä näkyy sitten heti. Painoindeksini pyörii 18-19 tienoilla, mutta haluaisin nostaa sen lähemmäs 20-21. Se ei tosin tuolla reilulla 3000 kalorilla onnistu, vaan vaatisi enemmän syömistä. Toisaalta kaksosten raskaus- ja imetysaikana olin 4000 kalorin dietillä ja se oli kyllä melkoista tuskaa, joten ehkä pitää tyytyä tähän painoon.
Liikun paljon ja ns. lepoaktiivisuuteni on suuri, mikä selittää osaltaan korkeaa kalorinkulutustani. Olen harvoin ihan täysin paikoillani ja tosiaan harrastan sen lisäksi runsaasti liikuntaa. Pituutta on 174 ja painoa parhaimmillaan 58 kiloa, mutta heti kun syöminen unohtuu se putoaa 56 tai 55 kiloon.
hämmästyin, kun aloin kiloklubin sivuilla laskemaan syömisiäni. Sen mukaan minun pitäisi syödä noin 1600 kcal päivässä, jotta saisin painoni putoamaan. En oikein millään ilveellä saa niin montaa kaloria kasaan!
Syön päivän aikana aamiaisen, yhden lämpimän aterian, jonkin välipalan ja iltapalan. Ihan tavallista ruokaa ja ruisleipää päällisineen. Illalla ennen iltapalaa saattaa olla noin 600 kcal vielä jäljellä, enkä millään jaksa niin paljoa syödä enää.
Erikseen sitten ovat herkkupäivät pizzoineen, hampurilaisineen, sipseineen ja karkkeineen. Silloin saa tietty vaikka 3000 kcal kasaan, ja tällaisilla herkuilla olen tietty nämä liikakiloni saanut kerättyäkin. Mutta nyt siis on tällaiset mässilyt jääneet kun pitää paino saada alas.
vastaukset ap:n kysymyksiin: en tiedä, ei mitään hajua.
painoindeksini on siis peräti 31. T: seiska
Huomasin, että vahdatessani syömisiäni tuppasin vaan lihomaan, kun teki herkkuja mieli niin perhanasti. Mutta-mutta, kun lopetin kalorien laskemisen ja päätin sallia herkuttelun itselleni juuri silloin, kun huvittaa, niin onkin alkanut paino laskea! Olen sen verran kuitenkin pistänyt merkille, että nyt kun syön ronskit annokset ns. kunnon ruokaa, niin eipä enää tee mieli illalla herkutella. Mainittakoon vielä, että kerran viikossa meillä on ns. pakollinen roskaruokapäivä + vohveliaamu :)
en jaksa missään nimessä alkaa laskea kaloreita, kuulostaa rasittavalta. Herkkuja syön joka viikko, en kuitenkaan ylettömästi. Yritän syödä kohtuullisia annoksia ja vähärasvaista, hyvistä rasvahapoista tinkimättä. Joka toinen viikko kylläkin syön rasvaista juustoa, joskus useamminkin. SAmoin syön paljon pähkinöitä.
Niin ja mittani ovat 160 cm ja 55 kg (vielä on kolme raskauskiloa jäljellä - sain vaavin syyskuussa).
tällä hetkellä laihdutuskuurilla, rakauskilot+ ennestään olevat läskit ois saatava pois. syön n. 1600kcal päivässä ja imetän
Ja vahtien syön n. 1800-2000 (tiedän, koska olen käyttänyt nyt kiloklubin laskuria jonkinaikaa). Pituus 168, paino 62 kg. Mistä niitä kaloreita sitten tulee? No, esim. eilen söin kourallisen rusina-pähkinäseosta, avot kertaheitolla n. 500 kcal! ;-) Ei siis varsinaista herkkua, ja oikeastaan erittäin terveellistä (pähkinöistä saa paljon hyvää) mutta mielettömän kaloripitoista. Muusta ruokavaliosta sen verran että syön yleensä myös noin kilon hedelmiä/vihanneksia/pvä, lisäksi puuroa/muroja aamulla, päivällä lounaaksi leipää ja leikkelettä/juustoa, iltaruuaksi syön lämpimän aterian joka on yleensä rakennettu suurinpiirtein ns. lautasmallin mukaan. Herkuista syön tummaa suklaata (välillä paljon, välillä ei ollenkaan), nallekarkkeja tms. hedelmäkarkkeja joskus, ja viikonloppuisin usein palan kakkua tai piirakkaa. En ole hurja "herkuttelija" siis enkä esim. tykkää pikaruokaloiden ruuasta, mutta varmasti annoskooissani on parantamisen varaa. Alkoholista juon lähinnä vain valkoiiniä muutaman yksikön viikossa, joka ei ole erityisen kaloripitoista.
Oli vielä viime kesänä 30,9
Kaloreita en isommin laske, proteiinit, hiilarit ja rasvat ennemmin.
Silloin kun seurasin kaloreita, päiväsaalis oli jotain 1000-1300 välillä, eikä paino koskaan tippunut.
Mä olen 173 cm ja painan 80 kg. Liikaa, joo tiedän. Mutta en mihinkään nälkäkuurille ala! Liikuntaa harrastan 6 kertaa viikossa. Syön joka päivä 2000-2500 kcal edestä. Nyt olen dietillä ja syön 2000kcal päivässä.
olen 176 cm ja 66 kg. Bmi on 22,5, kai. Syön jotain 1800-2300 kaloria päivässä. Kun syön yhtenä päivänä pizzaa ja munkkia, yritän seuraavana päivänä syödä vähemän. Harrastan liikuntaa 2-3 kertaa viikossa.
Mä olen 173 cm ja painan 80 kg. Liikaa, joo tiedän. Mutta en mihinkään nälkäkuurille ala! Liikuntaa harrastan 6 kertaa viikossa. Syön joka päivä 2000-2500 kcal edestä. Nyt olen dietillä ja syön 2000kcal päivässä.
Pituuteni on 175cm ja paino 50kg, kaksi lastakin on. En ole laskenut myöskään BMI:Tä.
Aamuisin juon pari kuppia kahvia. Lounaaksi syön useimmiten aika ison itse tekemäni salaatin vaihdellen aineksia siihen. Sitten illalla syödään kunnon ruoka, ja syön paljon. iltapalaa en tarvitse. Mutta jos valvon, tulee syötyä vielä jotain, esim. sipsiä.
minulle on tehtu laihdutusleikkaus joten vaikka syön 2h välein ja aina mahan täyteen niin kalorit ovat n. 300-600 päivässä. Herkkujakin syön mutta kun ei niitä voi syödä kun vähän kerralla niin kalorit eivät herkkupäivinäkään nouse yli 800:aan.
Syön 1500-1800 kcal liikunnan määrästä riippuen, koska tarkkailen painoani Kalorilaskurissa. Olen huomannut siellä, että niinä päivinä, kun en ajattele syömisini, syön poikkeuksetta yli 2000 kcal. Näin käy myös aina, kun syön jossakin muualla kuin kotona.
2000 kcal:iin ei tarvita vielä muuta kuin yksi jälkiruoka ja lasi viiniä normaalin, niukan aterioinnin lisäksi. Ajattele vaikka lomia ja juhlapyhiä, kyllähän silloin on ihan normaalia nauttia joku herkku ja ottaa lasi tai pari viiniä tai vaikka siideriä. Siitä kertyy 500 kcal ennen kuin huomaakaan.