Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutan/hallitsen painoani. Syön melkein joka päivä sipsejä ja suklaata!

Vierailija
20.01.2010 |

Liikun enemmän, kävelen. Neljä viikkoa mennyt ja painoa on pudonnut 1,5 kg. Toki osa on nestettä.

Sipsejä syön kaksi kpl ja suklaata yhden konvehdin päivässä, enintään. Olen niin tyytyväinen, kun osaan nauttia pienemmästä määrästä herkkuja kuin ennen! Toinen viikonlopun päivistä voi sisältää lisäksi pullan tms.

Annan pienen nälän tulla. Enkä syö itseäni kerralla liian täyteen. Syön sekaruokaa, joka painottuu kalaan, kanaan, manteleihin, papuihin kasviksiin, hedelmiin, juustoon ja ruisleipään. Positiivista on sekin, että minua ei heikota yhtään. Tunnen itseni energiseksi.

Painoin 67 kg, nyt 65,5 kg ja tavoite on aluksi 62 kg:ssa ja myöhemmin ehkä, jos siltä tuntuu, 58-59 kg:ssa.

Elämäntapamuutos :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ootko aatellu miltä ne hampaat voi näyttää jos vetelet ihan muutamia karkkejaki vaan päivässä?

Itse syön karkkia kerran kuussa ja ei oo muuten reijistä tietoakaan

Vierailija
2/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne pesee & tarkistuttaa säännöllisesti, ihan sama syökö banaanin vaiko pari palaa suklaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ap on pitkä?

Vierailija
4/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit varmaan jo aloittaessasi normaalipainoinen? Aloit laihduttaa, koska painosi oli pikkuhiljaa alkanut hiipiä kohti lievän ylipainon rajaa?

Hienoa, että olet löytänyt tavan annostella herkkuja. Muistathan myös, että et enää koskaan voi palata entiseen, sillä aineenvaihduntasi on todennäköisesti hidastunut pysyvästi (ja jatkaa yhä hidastumistaan) ja lisäksi laihempana kulutat vähemmän. Toisin sanoen: voisit syödä vähän enemmänkin noita herkkuja :D ettei uhkaa ahminta ja romahdus.

Itse syön joko yhden rivin suklaalevystä tai pullan päivittäin (joskus molemmatkin), mutta niin, että päivittäiset kalorit ovat noin 1600. Näin olen jatkanut jo kohta kaksi vuotta. Enempää en voi syödä, jos haluan pitää painoni vakaana.

Vierailija
5/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit varmaan jo aloittaessasi normaalipainoinen? Aloit laihduttaa, koska painosi oli pikkuhiljaa alkanut hiipiä kohti lievän ylipainon rajaa?

Hienoa, että olet löytänyt tavan annostella herkkuja. Muistathan myös, että et enää koskaan voi palata entiseen, sillä aineenvaihduntasi on todennäköisesti hidastunut pysyvästi (ja jatkaa yhä hidastumistaan) ja lisäksi laihempana kulutat vähemmän. Toisin sanoen: voisit syödä vähän enemmänkin noita herkkuja :D ettei uhkaa ahminta ja romahdus.

Itse syön joko yhden rivin suklaalevystä tai pullan päivittäin (joskus molemmatkin), mutta niin, että päivittäiset kalorit ovat noin 1600. Näin olen jatkanut jo kohta kaksi vuotta. Enempää en voi syödä, jos haluan pitää painoni vakaana.

joka päivä?

Vierailija
6/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyt pitämään sen sipsien syönnin 2 kappaleessa! Mä en pysty!! Siksi en niitä enää syökkään, ainakaan toistaiseksi.

Ruokavalion muutoksella minä laihduin 3 viikossa 5kg.

Vierailija
7/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tarvitsen niitä. Ja koska mieleni on hyvä enkä koe että jäisin jostakin paitsi, minun ei tarvitse esimerkiksi pitää hillittömiä "mässypäiviä" kuten monet laihduttajat tekevät. Mitään lipeämisiä ruokavaliosta ei tule, kun se on suunniteltu omia tarpeita ja haluja vastaavaksi. Ymmärrän, ettei kaikilla ole samat halut kuin minulla. Ymmärrätkö sinä?

Vierailija
8/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaatoi minun aikaisemman laihdutusyritykseni. Silloin en kyennyt syömään vain vähän herkkuja. Nyt onneksi jokin asenteessani on muuttunut.

Tätä on jatkettava loppuelämäni. Joten kyllä, haluan syödä myös herkkuja läpi elämäni!

BMI oli 24,5, kun aloin laihduttamaan.

ap

Vierailija
9/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkutella läpi elämän, niin tarvitsetteko te sitä kuitenkin joka päivä? Miksi esim. lapsilta kielletään jokapäiväinen herkuttelu ja itse vedetään pullaa joka päivä? Ja repsahdatteko te tosiaankin ahmimaan, jos ette joka päivä saa yhtä pullaa?

Vierailija
10/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ootko aatellu miltä ne hampaat voi näyttää jos vetelet ihan muutamia karkkejaki vaan päivässä?

Itse syön karkkia kerran kuussa ja ei oo muuten reijistä tietoakaan

Mä olen syönyt karkkia viimeks joskus vuos sitte ja pesen hampaat kaks kertaa päivässä. Reikiä 4 ja reijän alkuja pari..

Vierailija
11/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran päivässä kahvin kanssa. Sipsejä olen syönyt kaksi päivässä siksikin, kun niitä sattuu olemaan kaapissa ja päätin syödä ne hitaasti pois yhdessä lasten kanssa. Ehkä en osta uusia.

Tärkeinä on, että herkuttelu tuntuu joltakin. Jos tämä tahti alkaa tuntumaan siltä, että saan herkutella liian usein, niin tottakai sitten vähennän herkuttelukertoja.

Herkuttelun aiheuttama happohyökkäys menee siinä samalla ruokailun/välipalan yhteydessä. Päälle vähän juustoa, niin hampaatkin kestää.

ap

Vierailija
12/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran päivässä kahvin kanssa. Sipsejä olen syönyt kaksi päivässä siksikin, kun niitä sattuu olemaan kaapissa ja päätin syödä ne hitaasti pois yhdessä lasten kanssa. Ehkä en osta uusia.

Tärkeinä on, että herkuttelu tuntuu joltakin. Jos tämä tahti alkaa tuntumaan siltä, että saan herkutella liian usein, niin tottakai sitten vähennän herkuttelukertoja.

Herkuttelun aiheuttama happohyökkäys menee siinä samalla ruokailun/välipalan yhteydessä. Päälle vähän juustoa, niin hampaatkin kestää.

ap

Itse en kaipaa sitä kuin kerran viikossa max ja silloinkaan en vedä määrättömästi herkkuja. Onko tuo hekruttelu joku naisten juttu, koska en ole koskaan miehen kuullut sanovan, että tarvitsen herkkuja joka päivä.

Vierailija
13/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

UKK-Instituutin Patrik Borgin luennolla. Hän kysyi kuulijoilta kuinka usein voi herkutella. Muutama viittasi 1 x kk:ssa, suurin osa 1 x vkossa, muutama 2-3 x vkossa -ehdotusten kohdalla. Patrik oli sitä mieltä, että pikkasen voi herkutella joka päivä. Kehoitti syömään suklaata joka päivä, jos on himo. Kuulemma viimeistään kolmessa viikossa tulee sellainen olo ettei tee yhtään mieli. Alussa saattaa mennä levy illassa. Sitten kun tietää, että voi syödä vaikka joka päivä, niin ei kuulemma enää tartte syödä joka päivä. En tiedä toimiiko, en ole kokeillut.

totaalikieltäytyminen kaatoi minun aikaisemman laihdutusyritykseni. Silloin en kyennyt syömään vain vähän herkkuja.

Vierailija
14/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa saattaa mennä levy illassa. Sitten kun tietää, että voi syödä vaikka joka päivä, niin ei kuulemma enää tartte syödä joka päivä. En tiedä toimiiko, en ole kokeillut.

Meillä on aina joulun jälkeen paljon suklaata ja paljon sitä meneekin. Ja siltimaistuu (BMI22, ja siinä pysyy, kun ei osta karkkia ja herkkuja kuin sen verran, että viikonlopussa menevät ja viikolla ollaan ilman)

Vierailija
15/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä tarvitset pullaa tai karkkia

joka päivä?

Mihin toiset tarttee röökiä joka päivä??

Entä "saunakalja" päivittäin??

Vierailija
16/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä tarvitset pullaa tai karkkia

joka päivä?

Mihin toiset tarttee röökiä joka päivä??

Entä "saunakalja" päivittäin??

Vierailija
17/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin jaksan paremmin laihduttaa kun herkuttelen myös! Kiloklubin mukaan saan syödä sen 1600 kaloria ja noin 200 kalorin edestä voin hyvin päivässä herkutella! Myös hesellä käyn noin kerran viikossa. Painoa lähtenyt about 20kg joten en ihan hakoteillä voi olla...

Jotkut ihmiset tykkäävät herkuista, toiset taas eivät. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
18/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tykkäävät herkuista, toiset taas eivät. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?

maltillisella (hiilari)herkuttelulla ei saa olla mahdollista ja sallittua, ei saa ei saa ei saa!

Vierailija
19/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystyisi lopettamaan, jos aloittaisin. Siksi en osta sipsejä ollenkaan.

Vierailija
20/27 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

UKK-Instituutin Patrik Borgin luennolla. Hän kysyi kuulijoilta kuinka usein voi herkutella. Muutama viittasi 1 x kk:ssa, suurin osa 1 x vkossa, muutama 2-3 x vkossa -ehdotusten kohdalla. Patrik oli sitä mieltä, että pikkasen voi herkutella joka päivä. Kehoitti syömään suklaata joka päivä, jos on himo. Kuulemma viimeistään kolmessa viikossa tulee sellainen olo ettei tee yhtään mieli. Alussa saattaa mennä levy illassa. Sitten kun tietää, että voi syödä vaikka joka päivä, niin ei kuulemma enää tartte syödä joka päivä. En tiedä toimiiko, en ole kokeillut.

totaalikieltäytyminen kaatoi minun aikaisemman laihdutusyritykseni. Silloin en kyennyt syömään vain vähän herkkuja.

Mä en kyllä usko tuohon, että sitten ei tekisi enää mieli! Ja pah! Mä olen vuosikaudet jo syönyt karkkia joka ilta, ja pikemminkin vaan tekee enemmän mieli koko ajan...