Mitkä soseet täyttä hedelmää?
Mitkä kaupan soseista ovat täyttä hedelmää ja / tai marjaa? Ylipäätään täyttä tavaraa? En tahtoisi vesilitkuja ostaa, mutta en viitsisi joka ainoaa purkkia selata kaupassa läpi. Eli ketkä suositte täyttä tavaraa, listatkaapa tänne, mitä ostatte! :)
Kommentit (30)
..ostanu hedelmäsoseet kaupasta (kuten myös ruokasoseita) ja ovat silti lapset syöneet 1-vuotiaana hedelmiä yms.palasina.10kk en enää soseuttanu mitään, kerta hampaita oli sen verran hyvin..
mikään! Vähinten vettä taisi olla banaani-persikasoseessa. Tämä on yksi syy miksi ostin sauvan ja tein soseita itse.
siis teetkö myös hedelmäsoseet itse? Miten? Mitä kaikkia hedelmiä käytät? Miten säilyy? Pakastatko? Teetkö myös marjoista itse soseet, pakastatko, vai teetkö kerralla käytettäviä annoksia?
Anteeksi että on paljon kysymyksiä, mutta oikeasti kiinnostaa :) Teen itse kasvis- ja lihasoseet, hedelmäsoseet tähän mennessä ostanut, mutta vituttaa nuo länträtyt... Eli olisi ihana saada tehtyä itse...
löytyy myös 100% omenaa, 100% persikkaa ja 100% aprikoosia t. se sama bonne päärynäsosettaja
Ainakin Bonne Juomat valmistaa 100 %, täysin lisä- ja säilöntäaineettomia hedelmä- ja marjasoseita, niitä saa ihan ruokakaupoista.
Babynat on täyttä hedelmää, ainakin aikaisemmin myytiin K-supermarketeissa. Toinen hyvä vaihtoehto on Hipp, mutta en muista onko kaikki täyttä hedelmää, Fruit Break -tuotteissa ainakin on pelkkää hedelmää.
Holle (luomua, sama firma tekee niitä puurojauheita, purkkiruoat vaikeammin löydettävissä).
Lisäksi oli joku uudempi tuote, mutta se ei tainnut olla ihan vauvoille, koska on pakattu kuin isompien hedelmävälipalasoseet.
Suorahko korrelaatio hinnan ja laadun välillä tässä tuoteryhmässä, onhan se riisitärkkelys halvempaa kuin hedelmä.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2010 klo 10:32"]
saatan lisätä niihin itse tehtyihinkin (hedelmä) soseisiin vettä, joskus tulee muuten niin hurjan tönkköä. Mikä siinä vedessä niin paha juttu on?
[/quote]
Ei se vesi... mutta aika kasan saa laittaa tärkkelystä sekaan jos purkissa on puolet aitoa tavaraa ja puolet vettä, jotta se ei olisi mehua.
Minä tein itse... pakkasesta vadelmat ja mustikat ihan sellaisenaan vauvalle suuhun. Haarukalla se mikä haarukalla muussautuu ja raastimella omput yms kovat. Kovakuorisia marjoja (herukka, karpalo, lakka) sitten kun pinsettiotteella laittaa niitä itse suuhun.
Sauvasekottimella sitten jos oikein hienokurkusta kyse.
tuota babynatia saa ostaa?