Inhotus, ystäväni sai 2viikkoa sitten vauvan ja
siellä on jo 3 kissaa ja 2 koiraa kotona. Kissat hyppivät pöydillä,nukkuvat vauvan vaunuissa ja sängyssä. Eilenkin vauva nukkui vaunuissa sisällä ja iso musta kissa makasi vauvan jalkojen päällä. Koirat nuolevat tuttia, ja tuttipulloa. Itse en voi sitä ymmärtää, vaikka koirakissa vihaaja en olekaan, mutta jossain se raja menee.
Kommentit (34)
että eläinten sylki on paaaaaaaaljon puhtaampaa kuin ihmisten? Esim. koiran syljen entsyymit tappavat tehokkaasti suuhun joutuneita bakteereita verrattuna ihmisten sylkeen, joten niiden lipaisut ovat vaarattomampia, kuin vaikkapa vauvan oman äidin tutin putsaamiset omassa suussaan.
kulkee äärettömän paljon paskaa mukana!! ja ihmiset antaa kissojen oleilla ja liikkua ruokapöydillä! Hyi yäk!!!
voi hyvinkin mennä vauvan vaunuihin lämpimään. Mutta sisällä normaali kissa kyllä menee muualle kuin pään päälle nukkumaan, kissat on mukavuudenhaluisia ja etsivät pehemätä nukkumapaikkaa, ei kovaa palloa!
Meillä on kaksi lasta, molemmat nykyään teinejä, perheessä on aina ollut kissoja ja hyvin terveitä ollaan kaikki. Nuoremmalla ei ole ollut ainuttakaan antibioottikuuria ja on sentään jo 14v. Uskon kyllä enemmän geeneihin, itse olen hyvin tervettä sorttia.
sä sanoa, että vauvalla voi olla allergioita, ja kissa voi säikähtää vauvan yhtäkkisiä liikkeitä ja raapia sitä esim. silmiin, sinnehän elukat tähtää.
...tuosta vauvasta kasvaa terve lapsi ilman allergioita ja korvatulehduskierteitä.
tiedä vaikka se kissa menee sen vauvan naaman päälle nukkumaan kun nehän tykkää lämpimästä.Olen kuullut että kissat menneet vaunuihin vauvan kasvojen päälle nukkumaan ja vauva tukehtunut .
Paitsi tuosta että antaa kissan nukkua vauvan luona. Jossakin vaiheessa vielä menee pään päälle ja siinä sitä sitten ollaan.
että kaverisi lapsi saa aika hyvän suojan allergiaa vastaan. Kuten rvo Ylppö sanoi, jos haluaa auttaa lapsen immuunijärjestelmän kehittymistä, voi heittää kuivan leipäkannikan lattialle, josta lapsi voi käydä sitä aina järsimässä.
Ja kai ap tiedät, että esim maalaistalojen lapsilla on kaikista vähiten allergioita, ja eniten niitä on lapsilla jotka syntyy sellaisiin kaupunkilaisperheisiin, joissa ei ole mitään lemmikkejä?
Sääli enemmin sellaista lasta, jonka kotona ei ole eläimiä!
Mistähän nuo allergiatilastosi ovat peräisin? Itse olen maatalosta kotoisin, pienenä kävin navetassa ja hoidi kokoajan koiria ja kissoja, mutta minulla puhkesi silti allergia. Ja meidän kotiin ei todellakaan tule mitään lemmikkejä, enkä todellakaan halua että meitä kukaan sen takia säälii!!
Ja vaikka meilläkin oli pienenä paljon eläimiä, niin ne ei todellakaan nukkuneet meidän vaunuissa tai nuolleet ruokailuvälineitämme/tutteja.
Onko siitä vastustuskyvystä sitten niin paljon iloa, että ei väliä vaikka saisikin jonkun muun sairauden niiltä elukoilta??
eivät mene kasvojen päälle nukkumaan noin yleisesti. Meillä kissat hätistettiin siksi pois pinniksestä yms etteivät möyriessään herätä vauvaa tai vahingossa satuta.
Tuo "kissa tappaa vauvan" juontaa juurensa keskiajalta jolloin kissat miellettiin pahoiksi ja paholaisen kätyreiksi.
Siksi ei ole täysmustia kissojakaan paljoa, kun musta kissa oli sitä pahinta kastia ja yleensä tapettiin. Pienikin hippu valkoista sitten "pelasti" syntisen elukan..
Kissat jotka löytyvät menehtyneen lapsen vuoteesta/vaunuista ovat siellä todennäköisemmin tarkoituksenaan "hoivata" kipeää.
Meillä ainakin tyttökissa ryntäsi joka kerta katsomaan vauvaa ja maukumaan. kun pieni itki tai oli kipeänä ja olisi mennyt paijaamaan jos olisi päästetty.
Olet yksi niistä.
Mistähän nuo allergiatilastosi ovat peräisin? Itse olen maatalosta kotoisin, pienenä kävin navetassa ja hoidi kokoajan koiria ja kissoja, mutta minulla puhkesi silti allergia. Ja meidän kotiin ei todellakaan tule mitään lemmikkejä, enkä todellakaan halua että meitä kukaan sen takia säälii!!
Ja vaikka meilläkin oli pienenä paljon eläimiä, niin ne ei todellakaan nukkuneet meidän vaunuissa tai nuolleet ruokailuvälineitämme/tutteja.
Onko siitä vastustuskyvystä sitten niin paljon iloa, että ei väliä vaikka saisikin jonkun muun sairauden niiltä elukoilta??
joo kissat hoivaa menehtyneitä..heh..heh itserakkaampia elukoita saa etsiä,ne välitä ihmisistä sillä tavalla kuin koirat.Oman tiensö kulkijoita,niillä niin inhottava katsekin.
niin järkipuhe tuskin auttaa. Itselläni on aina ollut sekä kissoja että koiria, nytkin on - lapset 8, 6 ja 5. Mutta kun lapset olivat vauvoja, ei eläimiä sisällä lainkaan.
Kuolemia joissa vauva tukehtuu kissan alle tapahtuu vuosittain, en tiedä kuinka paljon, mutta varmaan neuvolassa tietävät.
Kuitenkin on fakta, että kissat menevät erittäin mielellään vauvan lämpimän naaman päälle nukkumaan. Ja vauva tukehtuu.
eivät mene kasvojen päälle nukkumaan noin yleisesti. Meillä kissat hätistettiin siksi pois pinniksestä yms etteivät möyriessään herätä vauvaa tai vahingossa satuta.
Tuo "kissa tappaa vauvan" juontaa juurensa keskiajalta jolloin kissat miellettiin pahoiksi ja paholaisen kätyreiksi.
Siksi ei ole täysmustia kissojakaan paljoa, kun musta kissa oli sitä pahinta kastia ja yleensä tapettiin. Pienikin hippu valkoista sitten "pelasti" syntisen elukan..
Kissat jotka löytyvät menehtyneen lapsen vuoteesta/vaunuista ovat siellä todennäköisemmin tarkoituksenaan "hoivata" kipeää.
Meillä ainakin tyttökissa ryntäsi joka kerta katsomaan vauvaa ja maukumaan. kun pieni itki tai oli kipeänä ja olisi mennyt paijaamaan jos olisi päästetty.
ymmärrän että kissoista tykkää mutta sitä en ymmärrä miksi pitää kaunistella totuutta.
Kissa voi hyvinkin todennäköisesti mennä vauvan naamalle nukkumaan ja se on hyvä kissaperheessä ottaa huomioon.
Ei lemmikkejä tarvitse hävittää mutta järjen voi pitää mukana ja olla varovainen.
Kun eläinten kanssa pidetään järki mukana niin vahinkojakin sattuu vähemmän.
Niin ja juuri muutama viikko sitten kaverilla kävi läheltä piti tilanne kun yllätti heidän kissan nukkumasta nimenomaan vauvan naamalta. Onneksi oli juuri vasta mennyt siihen, eikä pahempaa ehtinyt käydä.
että kissat ja pienet lapset ei sovi yhteen, vaikka oli ihan maatiasi porukkaa. kissa tarvii sitten tosi hyvin madottaa, ne madot ovat pahoja lapsille ja vanhuksille. ulkokissa riittikö 4krt vuodessa? ja se tokso jotain.
allergiastahan on tutkimus, esim venäjällä hygenia syistä ei ole niin paljon allergiaa jne.
voi katsoa netsitä lisää.
ystävälle että kissat osaa vihata vauvoja ja kannattaa opetella että ei mene vauvan sänkyyn nukkumaan! se voi mennä naamalle ja tukehduttaa vauvan! ja on tosi tapahtumia vaikka kuinka paljon!!!!! ihan lähipiirissäkin!
vai kissat ihan vihaavat vauvoja ja sen takia nukkuvat naamalla. mihinköhän tutkimukseen tämä viha-teoria perustuu?
ystävälle että kissat osaa vihata vauvoja ja kannattaa opetella että ei mene vauvan sänkyyn nukkumaan! se voi mennä naamalle ja tukehduttaa vauvan! ja on tosi tapahtumia vaikka kuinka paljon!!!!! ihan lähipiirissäkin!
Kissan tai koiran sylki EI kuulu ihmisen suuhun.