Minkä ikäiselle voi alkaa maustaa soseita?
Eli minkä ikäiselle te olette alkaneet laittaa itsetehtyihin soseisiin mausteita ja yrttejä? Entä tomaatti, paprika? Kypsennättekö tomaatinkin, ja sitten soseutatte? Entä yrtit, kasvisten/lihan joukkoon kypsymään, ja soseeksi muiden mukana? Miten mausteet?
Meillä vauvan ruoat kypsennetään höyrykeittimellä, eli mitenkäs pippureiden kanssa sitten? Yrtit nyt voi laittaa mukaan höyryyn, mutta nuo ns. kuivamausteet?
Kommentit (5)
Olisiko jostain 8 kk alkaen? Mä tein tosiaan pääosin ruoat itse, joten pyrin tekemään aika samoja kuin itselleni ts. tein samoista raaka-aineista itselleni.
Mä tein tomaatin niin, että kiehautin sen verran, että kuoret lähti irti. Sitten otin siemenet pois. Mä lisäsin sitä usein mausteeksi vaikka perunaan tms. Kun alkaa syömään rakeita, niin sitten voi antaa raakanakin.
Kurkkua taas annoin ihan käteen.
Mutta kyllä meillä oli 1-vuotiaana jo kaikki meidän talouden perusmausteet jo käytössä. Valkosipuli, sipuli, musta pippuri ja yrtit.
ja tosiaan tuo, että miten kuivamausteita mukaan soseisiin, kun höyryttämällä kypsennän? Vai laitanko sitten soseutusvaiheessa vähän vaikka pippuria?
oli myös mausteita. Taisi olla kahdeksan kuukautta. Suolaa ja pippureita en käyttänyt, mutta yrttejä kylläkin.
Olen antanut purkkiruokia ja itsetehtyjä. Kun on alkanut syömään perheen kanssa samaa ruokaa, mausteet ovat lisääntyneet luonnostaan. Minulla on nyt 8kk ikäinen, joka ei syö paljon mitään kiinteitä ja ihan maustamattomilla vauvapurkeilla mennään(on siis muutama asia, jota suostuu syömään). En ole katsonut aiheelliseksi antaa esim. 2-vuotiaalle ketsuppia, sinappia yms. Hyvin näyttää ruoka mauistuvan ilman näitä lisiäkin, koska ei ole tottunut. Porkkanat, tomaatit, kurkut yms. tulivat mukaan, kun pystyi niitä pureskelemaan...porkkana jo soseena tietty.
söi aivan samaa ruokaa kuin muukin perhe, samat mausteet kunhan vain laittoi ruuan hieman pienemmäksi. Tomaattia ja paprikaa söi jo aikaisemminkin.