Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kotihoidosta ja pitämättömistä kesälomista

Vierailija
19.01.2010 |

Eli voiko pitää samaanaikaan kesälomaa, kun on hoitovapaalla?? Aloittaisin hoitovapaan kesän alussa, mutta kesälomia pitämättä. Vai pidänkö kesäloman ensin pois ja vasta sitten aloitan kotihoidon tuella?? auttakaa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta työnantajan kanssa, sillä kesälomahan on palkallinen.

Vierailija
2/7 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ainakin vanhempainvapaa loppui joulukuun puolessa välissä ja siitä suoraan jatkoin hoitovapaalle. Työnantaja maksoi joulukuussa v.2009 kertyneen kesäloman palkan.

Ensin luulin itekin, ettei saa pitää yhtä aikaa ja täytin hoitovapaa-hakemuksenkin sen mukaan. Kelasta sitten soittivat perään ja selvittivät asian. Eli hoitovapaa alkamaan vaan heti kun äitiysloma loppuu ja sitten se kesäloma millon ite haluat! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihooidontukeen tulee siis kiva lisä tuosta kesäloman palkasta! kiitos tiedosta!

Vierailija
4/7 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Kelan täti väitti, ettei kahta etuutta voi saada samaan aikaan. Mutta eihän kesäloma ole sosiaalietuus. Toinen Kelan virkailija sitten kertoi mulle puhelimessa, etttä toki loman ajalta saa kotihoidontukea. Kotihoidontukea saa jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa, siinä voi vanhempi olla vaikka töissä.

Vierailija
5/7 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaallahan lomat ei kerry, joten olis kivaa jos lomaa on säästössä töihin palatessa. Mulla oli pari viikkoa säästössä, joten sain töihin palattuani kunnon kesäloman seuraavana kesänä. palasin siis syksyllä töihin.

Vierailija
6/7 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli syy sitten mikä tahansa. Moni unohdaa laskea kesälomat päälle ja "menee liian aikaisin töihin". Siis olisi voinut olla vielä esim. pari kuukautta noilla palkkarahoilla pidempään.

Mutta tosiaan hoitovapaalta ei sitten kerry kesälomaa (toisin kun äitiysloma-vanhempainvapaalta). Tosin esim. meillä ei kesken olevia maksetakaan. Eli minulle maksetaan heinäkuussa edellisenä vuonna kertyneet lomat ja huhti-heinäkuun ajalta lomia ei makseta vaan ne saan pitää sitten kun vuoden puolentoista jälkeen tulen töihin.

Vierailija
7/7 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esim. pidin näin töistä hoitovapaata 6 kuukautta ja sitten perään 4 viikkoa lomaa ja sitten taas hoitovapaata. Työnantajan puolelta lomapäivät piti käyttää ennen tiettyä päivää. Kelaan ilmoitin kokoajan olevani hoitovapaalla sekä loman aikaiset tulot, jotka sitten siltä kuukaudelta vaikuttivat hoitolisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme