Työkaverin puhumattomuus
Mitä mieltä olette tällaisesta? Mulla on uusi kollega, joka on tosi hiljainen ja puhumaton, kysyy kyllä, jos tarvii jotain työhön liittyvää neuvoa. Hän ei aina edes tervehdi tai juuri ja juuri sanoo huomenta, jos on ihan pakko. Olen yrittänyt ottaa hänet hyvin vastaan, olen perehdyttänyt ja auttanut tarvittaessa, pyytänyt yhdessä lounaalle jne. Hän ei juuri puhu mitään ja en ole esim. yksityisasioita udellut, jokainen kertoo mitä kertoo. Nyt alkaa tuntua, että työasioitakin jää pimentoon, kun ei saada kommunikoitua. Ensin ajattelin, että hän ei pidä minusta, mutta tänään huomasin, ettei esim. tervehdi muitakaan. Pomo huikkasi aamulla huomenet tullessaan ja tämä henkilö ei vastannut mitään?!? Ja ei vastannut meidän sihteerillekään.
Mistä tällainen käytös voi johtua? Mä olen tottunut ihan toisenlaiseen käytökseen työpaikalla. Voiko joku olla niin ujo, ettei saa sanaa suustaan vai onko tässä jotain muuta? Meillä on työ, johon kuuluu esim. tiettyjä asiakastapaamisia, joissa pitäisi osata esiintyä sujuvasti ja keskustella ja tuoda uusia näkökulmia esiin. Miten tuollainen puhumaton henkilö pärjää niissä tilanteissa?
Kommentit (43)
Jos sä vaan olet niin vitsin tyhmä ettei sitä kiinnosta keskustella sun kanssas.
luokitellaan työpaikkakiusaamiseksi. Toisten ihmisten tervehtiminen työpaikalla, olivat he sitten asiakkaita tai työtovereita kuuluu alkeellisimpiin käytöstapoihin.
Tällä palstalla tuntuu myös olevan useampia, joilta käytöstavat tuntuvat olevan hukassa. Kommunikointi on tiimityön kulmakiviä, ja mikäli puheyhteyttä ei työpaikalla ole, on ketjun aloittaja syystäkin huolissaan.
Kuulostaa siltä, että sinut on laitettu työpariksi sellaiselle, jonka oletetaan olevan persoonallisuudeltaan ideaali vastinkappaleesi. Esititkö intuitiivisempaa kuin oletkaan?