Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut maitoa nousemaan uudestaan, jos se on sairauden jälkeen lähes lakannut herumasta?

Vierailija
18.01.2010 |

Lapseni on kohta 4kk, ja nyt imetyksessä suuri hankaluus: Sain tosi kovan oksennustaudin ja kuumeen viikonloppuna, ja nyt maidon heruminen on lähes kokonaan loppunut! Vieläkö sen saisi tästä lisääntymään, ja kuinka suurella vaivalla? Imetys olisi minulle henkisesti tärkeää, mutta en tiedä mikä on sitten lopulta sen arvoista. Eli kertokaa jos on kokemuksia samankaltaisista tilanteista.

Mikään maitokone en ole kyllä siis ollut koskaan, eli ihmeitä en odota nytkään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaksi lastani on joutunut pienenä osastolle ja ovat olleet huonossa kunnossa, enkä voinut imettää heitä. Järkytykseni on ollut niin suuri tuosta erosta, että maidontulo on loppunut kuin seinään. Molemmilla kerroilla sain maidon nousemaan uudelleen. Kovasti kyllä jouduin näkenmään vaivaa kyseisen asian suhteen!

Minä lypsin käsikäyttöisellä rintapumpulla noin 3 tunnin välein. Aluksi ei tullut mitään, mutta kun vaan sitkeästi jatkoin, niin alkoihan se maito virrata. Lopulta ensimmäistä imetin 11kk ja toista 14kk. Eli ei se mahdotonta ole.

Ehdottaisin, että pidät lasta rinnalla niin usein, kun hän vaan on. Vaikka useamman tunnin putkeen! Jos vauvan kärsivällisyys ei riitä imemään "tyhjää" rintaa, niin ota sitten rintapumppu käyttöön. Muista jouda todella paljon ja joka välissä.

Tsemppiä, kovasti joudut tekemään töitä, mutta uskon, että saat maidon vielä nousemaan. :)

Vierailija
2/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kauan se kesti? Kuinka kauan pumppasit? oliko sähköpumppu vai käsikäyttöinen?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huomannut mainita, että sain ensimmäisen lapsen kohdalla (12v sitten) jotain lääkettä, joka auttoi tuossa maidon nousemisessa. En tiedä onko sellaista enää saatavilla.

nro2

Vierailija
4/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis se että maitoa alkoi tulla kunnolla. Olisko mennyt hieman vajaa viikko.

Minulla oli silloin se ongelma, etten saanut imettää, kun vauva makasi sängyssään letkuruokinnassa, eikä siis edes jaksanut imeä. Aluksi maitoa tuli vaan muutama 10ml ja sitten, kun vihdoin sain vauvan syliini, niin alkoi tulemaan runsaammin.

Sairaalassa vietin päiväni ja siellä käytin sähköpumppua, mikä on minusta aika "kovakourainen". Kotona ollessani käytin käsipumppua, Ainu merkkinen, ja sillä homma sujui mielestäni hellävaraisemmin ja maitoa tuli sillä myöskin paremmin.

Vierailija
5/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi ihan samoin tuossa noin 2 viikkoa sitten, raju oksennustauti, kuume ja semi-paha nestehukka, joten maito "loppui". Vauvani on kyllä vanhempi, eikä ole tottunut pulloon tai korvikkeeseen, joten hän mieluummin imi sitä miltei tyhjää rintaa. Juot paljon, annat olla rinnalla niin paljon ja niin usein kuin haluaa, ole paljon vauvan kanssa. Minulla meni noin 4 päivää ehkä, että sitä alkoi tulemaan, ja kunnolla entiseen malliin kunnon herumisineen noin viikko. Se on aka rankkaa ja epätoivoista, mutta se on mahdollista!! Onnea ja sitkeyttä!

Vierailija
6/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan muutaman minuutin. Kyllä sen sitten huomaa, kun ei enää tule ja se alkaa tekemään kipeääkin..

Nyt edellisen kanssa minulla oli se ongelma, että toisesta rinnasta ei tullut kunnolla maitoa. Tai se maidon heruminen kesti kauemman. Tämä meidän lapsi ei sitten millään malttanut odottaa ja sai hirveitä raivareita rinnalla. Toisesta rinnasta tuli vuolaasti, joten siitä oli helpompi imeä. Sitkeästi annoin vaan joka kerta "huonommasta"rinnasta ensin ja kyllä se maidon tulo siitä sitten parani.

Vierailija
7/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain niistä antibiooteista kovan ripulin.Mikään ei pysynyt sisällä viikkoon.Olin niin kuiva,että edes pissalla ei tarvinnut käydä kuin aamuin illoin...Meidän vauva oli silloin täysimetyksellä,ja ei osannut imeä pullosta.siis koko kurjuudan ajan vauva oli kainalossa,ja söi vähän väliä.(vaipat oli märkiä,ja sai tarpeeksi)Kun olo sitten alkoi parantua,otin reilun viikon täysin rennosti.Lepäsin, söin ja join hyvin. Maitomäärät lisääntyivät pikkuhiljaa.Ja ennenkaikkea en murehtinut,riittääkö maito.Imetys jatkui sit reilun vuoden ikään asti.Tsemppiä!

Vierailija
8/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olette pumpanneet kolmen tunnin välein, niin kauanko olette silloin pumpanneet kerralla? Siis jos ei maitoa juurikaan tule, niin oletteko sitten jatkaneet pumppaamista, ja miten kauan? Yölläkinkö 3-4h välein?

Vauva ei jaksa imeä tyhjää rintaa, ainoastaan suostuu jos sieltä jotain tulee, eilen vain kerran. Öisinkään ei tahdo tuttina pitää, jos ei maitoa virtaa kohtuudella. Saan aina tilkan likistettyä käsin, mutta ei tule tarpeeksi tyydyttämään vauvan halua.

En tiedä, jos lähden pumppausviikolle niin suostuukohan vauva sen jälkeen luopumaan pullosta ja siirtymään takaisin rintaan.. ehkä jos jo parin päivän päästä saisin parempia tuloksia.

Ihanaa kuulla onnistumiskokemuksia, ehkä itsekin vielä saisin lapsen takaisin rinnalle. Olen niin surrut tätä loppumista.. vähäistä maidon tulo on ollut koko ajan, mutta jos saisin edes osittaisimetettyä vielä siihen asti että voisin alkaa kiinteitä ruokia antamaan ja sitten voisin imettää. Olin niin ajatellut olevani täysimettäjä, mutta ilmeisesti en oikein siihen pysty parhaasta tahdostani huolimatta. Ehkä silti vielä parantuisi tämä tilanne..

ap

Vierailija
9/9 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidontulo parissa päivässä kokonaan lakkaa. Olet vain kuiva rajun taudin jäljiltä.Muista nyt juoda reilusti,ja syödä hyvin.Ja herkuttele myös. Olen itse huomannut herkuttelun lisäävän maidontuotantoa ja helpottavan herumista.Ja lepää.Imetät silloin kun vauva tahtoo,kyllä sitä maitoa alkaa rintoihin taas nousta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän