Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nasolin raskausaikana

Vierailija
18.01.2010 |

Oletteko käyttäneet? Hain poskiontelotulehdukseen lääkekuurin ja sairaanhoitaja sanoi, että Nasolinia ei saisi käyttää raskausaikana. Olen ihan tukossa, miten oloa voisi helpottaa ja mitä Nasolin voi aiheuttaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuu ne istukankin verisuonet.

Mutta polttaa muijat röökiäkin raskaana, joten paskaakos väliä?

Nasolinin supistavan omia verisuonianne? Kyllä mulla vaikutus on ollut paikallinen ja kohdistunut ainoastaan nenään ;). En ole huomannut palelua, huimausta tai muutakaan koko kehon verisuonten supistumista noista! Joten eiköhän se istukkajuttu ole lähinnä teoreettinen, josta johtuen on helppo antaa ohjeet "ei saa käyttää".

Vierailija
22/25 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäkannun käyttö kannattaa opetella on sitten raskaana tai ei. On ihan turha rasittaa elimistöään kemikaaleilla ja lääkkeillä. Sitäpaitsi nenäkannun avulla saa nenän siivottua paremmin kuin suihkeilla. Keltaista limaa ei edes ala kertyä, kun ahkerasti huuhtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aivan.

Mutta miksi neuvola sitten kieltää sen käytön?

Huvikseen?

Vierailija
24/25 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aivan.

Mutta miksi neuvola sitten kieltää sen käytön?

Huvikseen?

ja kysyä heiltä oikeaa tietoa sen sijaan, että kysyy terveydenhoitajalta asiaa. Jopa lääkäritkään eivät aina ole kunnolla perillä lääkkeiden raskaudenaikaisista vaikutuksista ja kieltävät varmuuden vuoksi kaikki. Teratologisessa ollaan perehdytty nimenomaan äidin käyttämien aineiden sikiölle aiheutuviin vaikutuksiin, joten luuri käteen ja soittamaan.

Itse olen käyttänyt Otrivinia tarkkaan harkiten tosin sen vuoksi, koska vuonna keppi ja kivi eräs lääkäri sanoi, ettei haittaa vaikka olisin tuolloin raskaana, sitä määrätessään.

Vierailija
25/25 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliklinikka.fi sanotaan:

Mikä on turvallisin nuhalääke raskaana olevalle?

Nasolin on turvallisin vaihtoehto, kunhan ei ylitä annosteluohjeita. Yleensä raskaana on parasta välttää kaikkea lääkehoitoa jos siitä saatava hyöty ei ylitä siitä sikiölle aiheuttavaa vaaraa.

Itse käytin vähän Nasolinia, kun oli paha flunssa ja kuume tuppasi nousemaan aika korkealle aina, kun nenä meni totaalisesti tukkoon.