Nasolin raskausaikana
Oletteko käyttäneet? Hain poskiontelotulehdukseen lääkekuurin ja sairaanhoitaja sanoi, että Nasolinia ei saisi käyttää raskausaikana. Olen ihan tukossa, miten oloa voisi helpottaa ja mitä Nasolin voi aiheuttaa?
Kommentit (25)
Ihan siinä Nasolinin omassa selosteessa sanotaan, että saa käyttää. Vaikutus on todellakin vain paikallinen :) Ehkä on jotain vanhaa tietoa, ettei saisi käyttää? Ei mun annettu ekasta käyttää sitä eikä edes Panacodia, mutta nykyään molemmat sallittuja ja molempia olen käyttänytkin.
Nasolinin kohdalta
"Lääkettä voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana, jos ei ylitä annosteluohjeita."
Sulla on vanha lääkeopas, Nasolinin tuoteselosteessa kyllä kielletään, mutta kyllä mulle ainakin sairaalassa prenalla Nasolin määrättiin flunssaan. ns. lääkärin valvonnassa ihan ok flunssalääke..
sairaalassa käteen, kun valittelin tukkoisuutta.
kokeile apteekista saatavaa lapsille tarkoitettua suolaliuosta siitä ei pitäisi oleman mitään haittaa
Minulle lääkäri määräsi iah nreseptillä nimenomaan Nasolinia raskausaikana nenän tukkoisuuteen, kun oli lähdössä matkoille ja lentokoneessa tukkoisuus tekee tosi pahaa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2010 klo 11:46"]Koko ajan oli nokka tukossa :/ Eihän tuo lapsiin vaikuttanu millään tavalla.
[/quote]
Sama! Molemmissa raskauksista käytin 3 kk putkeen joka yö. Heti kun vauva oli pihalla nenäkin aukesi.
Apteekista saatava huuhtelukannu ( = sarvikuono ) on kanssa toimiva.
T. Toinen raskaana oleva tukkonenä
ja laitoin vain iltaisin, pakko oli röörit saada auki välillä.
käyttää, se supistaa nenän verisuonia. Ite ostin ihan sellasta keittosuola suihketta, oisko ollu joku otrimer..
Nasolinhan ei tee kenellekään oikeasti hyvää, mutta ymmärrän jos ei muuten saa henkeä kulkemaan.
Kannattaa kokeilla ihan keittosuolatippoja, tai sit apteekissa myytävää sarvikuonokannua. Mutta jos nokka on ihan tukossa niin eihän tuota suolavettäkään saa sinne menemään... Poskiontelotulehduksen hoidossa ja ennaltaehkäisyssä sarvikuono on kyllä hyvä.
Neuvolasta on sanoneet ettei saa käyttää.
Olen käyttänyt apteekista saatavaa suolaliuosta.
Odotan neljättä ja aina on nokka tukossa.
Truuttaan nokkaani välillä suolaliuosta, maistuu karsealle mutta auttaa.
Suolaliuosta ei voi yliannostella joten älä laske tippoja vaan purista ihan kunnon määrä, sitä nenään vaikka puolentunnin välein.
Onko vauvalle jotain haittaa siitä että äidin nenän verisuodet supistuu?
Onko vauvalle jotain haittaa siitä että äidin nenän verisuodet supistuu?
Ehkä jonkun mielestä on teoreettinen mahdollisuus että nasolinin vaikutus siirtyisikin nenän kautta istukkaan tms? Tuntuisi kuitenkin, että vauvankin hapetuksen kannalta on tärkeää että äiti saa hengitettyä.
Eihän se muutenkaan ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
Koko ajan oli nokka tukossa :/ Eihän tuo lapsiin vaikuttanu millään tavalla.
Supistuu ne istukankin verisuonet.
Mutta polttaa muijat röökiäkin raskaana, joten paskaakos väliä?
flunssan aikana. Uskoisin olevan pienempi paha avata sieraimet silloin tällöin jollain avaavalla suihkeella, yleensä käytän lasten Otrivinia, kuin odottaa, että korviin tulee tulehdus ja saan antibioottikuurin. Suolatipat ja -suihkeet ei auta välttämättä mitään siinä vaiheessa, kun tukkoisuuden aiheuttaa flunssa. Eri asia, kun puhutaan raskauden aiheuttamasta tukkoisuudesta.
Ostin lasten otrivinia, kun yksinkertaisesti ei pysty nukkumaan, kun on niin tukossa. Laitan sitä kyllä mahdollisimman vähän ja vain yöksi.Ja vain pahimman aikaan.
Testasin suolaliuoksen, se ei auttanut tähän hätään, kun tosiaan poskiontelotulehdus on niin paha. Toivottavasti antibiootit alkavat pian vaikuttaa!
Lääkevastainen kun olen, annoin tilanteen mennä liian pitkälle ja tässä sitä kärsitään. Ois ehkä ajoissa kannattanut hakea antibootit.
Kaurapussilla hautominen tuntui hyvältä!