Määräaikaisuus ja liikuntasetelit
Tiedättekö, onko laina (tai jonkun eettisen säännön?) mukaan myös määräaikaikainen työntekijä oikeutetty ostamaan firman tarjoamia liikuntaseteleitä? En ole edes hokannut kysyä, sillä intanetissä sanotaan, että vain jatkuvassa työsuhteessa oleville näitä yrityksessämme tarjotaan. Tässä yrityksessä nyt kuitenkin muutenkin kierretään lakia ja säädöksia.
Kommentit (9)
että liikuntasetelit eivät kuulu minulle, koska olen määräaikainen. Ja kyseessä valtion ja kunnan työpaikat! Pitääkin olla jatkossa tiukempi näissä...
vapaaehtoisissa etuuksissa yritys saa tehdä säännöt itse. Meillä saa 4 kk koeajan jälkeen ja määräaikaiset on niin, että kun on 4 kk mennyt sitten saa.
Meillä esimerkiksi ruokaetu sovitaan ihan sopimusneuvotteluissa. Välillä on, välillä ei.
Mutta liikuntaseteleitä firma jakaa jos jakaa. Ihan vapaaehtoisesti. Ja siksi saa myös päättää kenelle ne annetaan ja kenelle ei.
Et varmaan saa myös matkapuhelinetua, autoetua tms?
Tai saatko johdon Bonuksia.
jotta ne saadaan annettua VEROVAPAINA.
Saattaa olla että niihin voi laittaa juuri esim. lyhytaikaisen määräaikaisuuden rajoitukseksi - mutta periaatteessa edellytyksenä on että niitä tarjotaan koko henkilökunnalle tasapuolisesti.
2. Työntekijän oikeus etuun
Verottomuuden toteutumiseksi kaikilla työntekijöillä on oltava mahdollisuus liikunta- tai kulttuurietuun. Poikkeuksena on kuitenkin työssäoloaikaan perustuvat rajoitukset:
•Edun voi sitoa työsuhteen vähimmäiskestoon.
•Etua ei ole välttämätöntä antaa esimerkiksi ruuhka-apulaisille.
•Etua ei ole välttämätöntä antaa äitiyslomalla tai perhevapaalla, samoin kuin vuorotteluvapaalla tai lomautettuna olevalle työntekijälle
•Osa-aikaisille työntekijöille etu on tarjottava, mutta edun määrän voi suhteuttaa työntekijän työaikaan.
HUOM! Halutessaan työnantajalla on oikeus tarjota liikunta- tai kulttuurietu verovapaasti edellä mainituille työntekijöille.
http://www.smartum.fi/content/fi/11501/10924291/Verotus.html
ei tosiaan tarjota kuin toistaiseksi voimassa olevan työsuhteen omaavalle. Joten sitten hiukan ristiriidasssa tuon smartumin ohjeen kanssa. Itse olen monta vuotta ollut täällä, mutta koska olen pätkissä, en saa yhtään mitään.
ap
hitto mitä paskayrityksiä, vääntävät tollasia omia sääntöjä ja ehtoja, menis konkkaa tollaset puljut