"Anna anteeksi. Mutta sä kyllä itse ärsytit ensin."
Mun on tosi vaikea antaa anteeksi. En pystyt "hyväksymään" anteeksipyyntöä, joka sanotaan loukkaamisen jälkeen tähän tyyliin:
"Anna anteeksi. Mutta sä itse kyllä ärsytit ensin."
Eli ensin ikäänkuin pyydetään anteeksi, mutta sitten syy vieritetäänkin minulle.
Onko minussa joku vika?
Kommentit (16)
"Olen pahoillani siitä että suutuit siitä että kutsuin sinua kusipääksi" ei todellakaan ole anteeksipyyntö.
Useimmiten tuo on sellainen "myös sinun tekosi ärsyttävät minua siksi olen ollut sinua kohtaan p*skamainen, voisit joskus ajatella että syy on sinussa miksi ärsynnyn ja kohtelen sinua huonosti" - aloitus. Vapaasti Suomennettuna.=D
ärsytitkö vai etkö ärsyttänyt? Jos ärsytit, niin sullakin on anteeksipyynnön paikka.
Ei se niin mene, että toiselle saa olla millainen vittupää tahansa, ja sitten kun räjähtää ollaan niin uhria, niin uhria.
heidän itse tekemänsä oletus tietystä "ilmeestä" tai väärään aikaan päästetystä spontaanista rykäisystä jolla muka tarkoittaa kritisoida. t. tällaisen miehen kanssa varpaillaan 10 vuotta elänyt ja pelännyt
heidän itse tekemänsä oletus tietystä "ilmeestä" tai väärään aikaan päästetystä spontaanista rykäisystä jolla muka tarkoittaa kritisoida. t. tällaisen miehen kanssa varpaillaan 10 vuotta elänyt ja pelännyt
olla hieman yksinkertainen, Suomessa ei ole pakkoavioliittoja- tai parisuhteita.
Mulla oli poikaystävä joka harrasti samaa. Jostain kumman syystä ajauduimme usein anteeksipyyntötilanteisiin ja pyysi aina anteeksi juuri tuolla tavalla. Anteeksi mutta sun ei olis kannattanut tehdä sitä tai tätä. Monesti mulla oli syyllinen olo tapahtuneesta. Viimein aloimme riidellä siitä että hän ei jaksa olla koko ajan pyytämässä anteeksi. Mielestäni jos käyttäytyy kuten aikiset ihmiset niin ei tarvitse koko ajan pyydellä anteeksi. Viimein tuli mitta täyteen ja erosimme.
Joidenkin ihmisten mielestä he eivät itse ole syyllisiä mihinkään.
olla hieman yksinkertainen, Suomessa ei ole pakkoavioliittoja- tai parisuhteita.
Taidan itse olla hieman yksinkertainen
Taidan itse olla hieman yksinkertainen
syvltä...tiedän tämän tyyppiset lausunnot joo...
aina sama selitys tulee kun sä ärsytit ja aloitit ja sitä rataa... menee just näin olen tosi pahoillani mutta kun...jos nyt yleensä enää ees anteeksi pyytää. niin väsynyt koko hemmetin touhuun...
ärtyneellä äänellä:
No anteeksi, mutta...
mielestäni se ei ole anteeksipyyntö eikä se tule sydämestä. Jos pyydetään anteeksi, niin siinä lauseessa ei pitäisi olla muttia eikä vaikkoja
Anteeksi aito anteeksi on ilman mutta ja kun ja muita typeriä aloituksia siitä että kuitenkin alkaa se syyllistäminen enhän mä muuten muuta kun sä ja jne...
Aina vaan se toinen riitelee ja loukkaa sua mutta sä et koskaan ole itse tehnyt mitään mitä sun pitäisi pyytää anteeksi, sussa ei ole mitään syytä?
kukaan sellaista tarkoita...vaan sitä että jos pyydetään anteeksi niin ei tarvii selittää ja syyllistää- joo mä en pyydä niin anteeksi vaan ihan aidosti ja rehellisesti sen teen just silloin kun tiedän eetä olen väärässä. En tosiaan ole täydellinen ja tiedän osaavani ärsyttää kyllä... mutta nythän ei ollu kyse siitä kuka on täydellinen vaan siitä miten pyydetään anteeksi...
että itsekään täysin syytön olisi, mutta mutattelu anteeksipyynnön yhteydessä tekee siitä tyhjän. Eli kun ollaan riidelty ja loukattu toisia, pyydetään vilpittömästi anteeksi puolin ja toisin, ilman muttia.
Aina vaan se toinen riitelee ja loukkaa sua mutta sä et koskaan ole itse tehnyt mitään mitä sun pitäisi pyytää anteeksi, sussa ei ole mitään syytä?
Ja pyydän anteeksi ilman muttia. Ja samaa toivoisin toiselta. Mutta kun anteeksipyynnön perässä on pilkku-mutta, joka vesittää koko anteeksipyynnön.