Vieläkö löytyy syyskuisia?
Mitä teille kuuluu? Miettikääpä vuosi sitten oltiin juuri saatu tietää raskaudesta, ja oli väsymystä ja muuta lieveilmiötä. Nyt taasen nuo samaiset pienet alut ovat jo terhakkaita maailmaa uteliaana seuraavia pontevia pieniä ihmisiä : ).
Meillä Saga on reipas tyttö, kasvaa hyvin tissimaidolla ja muistuttaa pientä buddhaa vyötärö- ja jalkamakkaroineen. Selältä masulle kääntyi muutamaa päivää ennen 3kk päivää ja nyt olisi kova tahto jo eteenpäin,sylissä yrittää punnertaa istumaan, kovin on pikkulikalla kiire.
Vähän sagalla on nyt nuhaa, eilen kuumetta oli 38.8, tänään on onneksi vain tukkoinen. Sekin on tosin ikävää kun yöllä oli vaikea syödä. laitoinkin keittosuolaa sieraimiin, ja sekös kiukutti.. Mutta auttoi onneksi siihen tukkoisuuteen.
Saga on tosi helppo ja hyväntuulinen lapsi, mutta edelleen miinuksena myöhäinen iltanukahtaminen , ja minä, tämänkin lapsen kohdalla, olen sortunut vierelle nukuttamiseen : ) .. Kovasti tuntuu sagakin öisin kaipaavan läheisyyttä ja se johtaa siihen, että itse heräilen paikat puuduksissa. Jossain vaiheessa nyt keväällä alan nukuttaa tyttöä omaan sänkyyn, mutta antaa nyt toisen nukkua vielä vieressä, on todennäköisesti kuitenkin meidän viimeinen vauva : ( .
Soseita ei ole meilläkään vielä tarkoitus aloittaa, kasvaa kuitenkin plus käyrillä, ja yösyömiset hoituvat siinä sivussa paidan helmaa nostamalla..
Mutta kertokaa muutkin ihmeessä taas kuulumisia!
T: Ellae ja Saga ( 23.1 ) 4kk
Kommentit (28)
Nyt viimeistään on pakko liittyä mukaanne keskusteluun jos vielä huolitte...? Olette kaikki karkaamassa Facebookkiin joten sinne minäkin ajattelin mukaanne yrittää :) Lueskelin koko raskausajan aktiivisesti teidän juttujanne ja nyt olen jatkanut täällä vauvapuolella. Meidän neiti Vilma syntyi 25.9-08. Olen ollut laiska enkä ole kirjautunut tänne ennemmin, ehkä en ole oikein uskaltautunut kirjoittamaan... Jos nyt kuitenkin Facebookin puolella ryhdistäytyisin ja osallisuisin keskusteluun. Teidän kuulumisia on ollut mukava lueskella:) Vilma on ensimmäinen lapsemme. Itse olen 23 vuotias ja mieheni 26v. Vilma on ollut erittäin "helppo" lapsi. Nukkuu yöt hyvin ja syö rintaa kerran tai kaksi yössä. Yöunet ovat 10-12 tunnin pituisia. Nyt ollaan aloitettu myös soseiden maistelu. Mutta ehkä tutustumme paremmin naamakirjan puolella:D
Peppiina_08 ja Vilma pian 4kk
on ihan kivaa, kun täällä ilmestyy välillä muutakin vauva asiaa. Jos joku syysvauvojen äideistä vielä jaksaa kirjoitella täällä, niin minä ainakin edelleen seurailen vauvakeskustelua ja voin joskus kirjoittaa kuulumisia. On ollut kivaa seurata palstan kautta miten muiden samanikäisten vauvojen elämä sujuu. En oo käyttänyt facebookia enkä jaksa alkaa opetteleen ja värkkään sen kans.
t. Elli
Voisiko joku antaa vielä vähän ohjeita miten pääsen Facebookissa Syyskuun salaisuudet ryhmän jäseneksi? Olen laittanut siellä pyynnön päästä ryhmän jäseneksi, mutta sitä ei ole ainakaan vielä hyväksytty... Pitääkö vielä jotain muuta? Toivottavasti joku osaa auttaa tyhmää... :)
Peppiina_08
Voisiko joku antaa vielä vähän ohjeita miten pääsen facebookissa syyskuun salaisuudet ryhmän jäseneksi? Olen laittanut siellä pyynnön päästä ryhmän jäseneksi, mutta sitä ei ole ainakaan vielä hyväksytty... Eli pitääkö tehdä vielä jotain muuta??? Toivottavasti joku osaa auttaa tyhmää:)
Peppiina_08
Tämä sivusto takkuaa jatkuvasti eikä viestini näkynyt... Mutta nyt on sitten moneen kertaan:)
Me alettiin antaa Hugolle tällä viikolla bataattisosetta 1 tl päivässä neuvolan suosituksesta (ilmeisesti painoa pitäisi saada pojalle lisää, kun oli tullut kuukaudessa vaan 660g, vaikka pituutta oli kyllä tullut 4 cm), mutta vaikka bataatin piti olla hyvin vatsaystävällinen, niin Hugolla on ollut joka päivä vatsakipuja tämän jälkeen ja ne ovat alkaneet aina sen sosetilkan antamisen jälkeen! Nyt olenkin sitten kahden vaiheilla, jatkaako sosekokeilua, vai jatkaako täysimetystä, kun ei tuo lapsen itkukaan kivalta tunnu! Vaikka tämä on jo kolmas lapsi, en millään saa päähäni mitään sosetta, mikä voisi olla niin mieto, että sillä uskaltaisi aloittaa... Tosin tytöillä aikoinaan ei ole tullut mitään vatsavaivoja soseiden aloittamisesta, ja heillä on aloitettu jo 3kk iässä!
Yöt ovat hieman paremmin menneet kuin aiemmin, yön pitkä unijakso ajoittuu iltayöhön, Hugo nukkuu n. klo 22.30-01 ja sen jälkeen syö 3 kertaa ennen aamu 6, jolloin itse nousen ylös. Hugo herää yleensä sitten klo 7 tienoilla, joten aamuunkin tulee pidempi unijakso, kun syö viimeisen kerran yöllä n. klo 5.
Peppiina: En osaa auttaa tuossa Facebook asiassa, muutenkuin että Nasu_n pitää sut hyväksyä sinne jäseneksi. Toivottavasti Nasu käy täällä lueskelemassa, niin osaa bongata sut mukaan! Siellä on ihania kuvia syyskuisten pikkuisista!
Huomenna olisi lähtö mökille, ja tiedossa taas rattoisa automatka. Viimeksi vuodenvaihteessa autoilut Hugon kanssa sujuivat niin, että pimeällä pidettiin taskulamppua päällä, että oli valoisaa (Hugo itkee pimeässä) ja lempilelulla viihdytettiin. Välillä imetin poikaa niin, että poika oli istuimessa ja minä vieressä monella mutkalla kyyristyneenä pojan penkin yli! Asento on kaukana ergonomisesta, mutta jos olisimme joka kerta pysähtyneet, kun piti imettää, kolmen tunnin ajomatka olisi kestänyt 7 tuntia...
Nyt kävi kutsu, Hyvää viikonloppua kaikille!
t. Sanelma ja Hugo 4kk 2pv
Hei Sanelma.
Kyllä tuo 660 g kuussa ja 4 cm on ihan normaalia kasvua. Alkuunhan sitä painoa tulee kilokuussa 1-3 kuukautta mutta sen jälkeen painonnousu hidastuu. Vauvallahan menee energiaa niin paljon jo liikkumiseenkin. Näin meille ainakin sanottiin neuvolassa. Kertulla viimeksi oli tullut painoa 560 g ja pituutta 4 cm kuukauden aikana. Oli kuulemma ihan hyvä ja keskimääräinen kasvutahti. Niin että jos tuntuu ettet uskalla antaa soseita ja maito riittää niin voi varmaan aloittaa myöhemminkin. Olen itse antanut nyt Kertulle kolmena päivänä äidinmaitoon sekoitettua perunasosetta n. 1-3 teelusikallista, mutta Kerttu on sylkenyt melkein kaiken pois. En usko että hän olisi niellyt edes yhtä lusikallista yhteensä. Voiko siihen bataattisoseeseen sekoittaa maitoa, sillainhan sitä vois laimentaa, että laittas aluksi ennemmän maitoa ja vähemmän sosetta. Itse aloin nyt jo antaan sosetta koska Kerttu syö niin paljon, usein ja pitkään ja lujasti, että epäilyttää onko sillä hirveä nälkä ja riittääkö maito pitämään kylläisenä. Ens viikolla aattelin kokeilla kokeilla porkkanaa, banaania tai mustiikkaa.
t. Elli
Toiv. meni oikein!
T. Arkamamma