Minkä merkkiset / mistä liikkeestä vaatteita pienelle ja hoikalle (laihalle) lapselle?
Tyttö on pieni ja laiha. Pituutta oli 8kk neuvolassa 69cm, mutta painoi vain 6800g.
Käyttää edelleen 60-62cm vaatteita. Bodeista ja puolihousuista 56cm olis vieläkin just sopiva, mutta kaula-aukot, hihat ja puntit on auttamatta liian pienet / liian lyhyet. (vaikka onhan noi 3/4 hihat jotain muotiakin vissiin ;P) Osa 62cm housuistakin alkaa olla vähän naftin mittaisia, mutta kun tytöllä ei pysy isommat pöksyt jalassa! Potkupuvuista (=yöppäreistä) menee 60cm vielä just ja just päälle, mutta aika kippana alkaa olla pituudesta. Isommissa ongelmana leveys. Tyttö sotkeutuu pukuunsa yöllä ja sit herää kun on ihan solmussa ja herne nenässä...
Puolipotkareita ei voi ajatellakaan, 50-senttisetkin putoo jalasta mutta ovat puntista lyhyet.
Mistä oikeesti saisi semmosia kaposalle sopivia vaatteita? Onko Lindex ainoa? Ainakin Lindexin sukkahousut ja semmoset resorivyötäröllä varustetut housut on olleet ainoat kunnolla istuvat tähän mennessä...
Kommentit (6)
Koska meillä nykyään sama ongelma! Onko muita ideoita kuin tuo ompeleminen?
sieltä olen ainakin tosi hoikalle pojalle löytänyt housuja.
iässä 666og ja 67cm. Joten aika samaa koko luokkaa sinun lasesi kanssa. Nyt on jo eskarilainen.
Ja ikinä en muista tuollaista ongelmaa. Siis vieläkin housut pitää ostaa kapean malliset ja mielellään säädettävällä vytäröllä, mutta kyllä mä joka kaupasta löydän ja olen vauva aikanakin löytänyt vaatetta.
H&M ja Lindex ovat pieniä vaatemerkkejä, Tutta leveä.
Vauva-aikana käyettiin paljon bodyja ja napakoita resorireunaisia gollece-housuja. Sellaiset joissa alhaalla ei ole resoria voi unohtaa.
Tytöillehän on paljon nyt legginsejä. Itse käytän kuopuksellani, joka on myös siro, mutta ei ihan tätä koko luokkaa (tyttö) ihan noita legginsejä bodyn kanssa. Paidat ja mekot vaikeuttavat liikkumista nimittäin.
Olen löytänyt aina ihan hyvin vaatteita hoikkeliinillekin. Vaatteen malliin kannattaa vaan kiinnittää jo kaupassa huomiota. Mitään en ole ikinä ommellut enkä muuten pienentänyt.
Noista merkeistä löysin aikoinaan laihalle pojalle hyvin päällä pysyviä vaatteita. On tosin aika hinnakkaita, mutta itse näin ale-aikaan ruotsalaisista ja tanskalaisista verkkokaupoista tilailin :)
Halpisvaatteista HM oli paras. Housuja löytyy hyvin Zarasta. Sieltä ostan hänelle edelleen paljon housuja, samoin POP:n slim fit farkut on hyviä (nämä tietysti siis vähän vanhempana).
pituudessa käyrillä, mutta aina ollut hoikka, eikä housut tahdo pysyä ylhäällä. Osta sellaisia vaatteita joissa on kuminauhavyötärö ja voit itse leikata kuminauhan lyhyemmäksi ja ommella uudestaan kiinni. Eli hommaa ompelukone ja kavenna itse vyötäröstä housut sopiviksi ja kun lapsi kasvaa, osta housuja, joissa on alunperinkin kuminauhavyötärö jota voi säätää napilla. Meillä tyttö jo 8 vuotias ja tähän asti menty näin.