Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirmuinen kaksoskuume! Miten tehdään kaksoset?

Vierailija
11.01.2009 |

Onko olemassa jotain "vanhan aikaisia" konsteja/ uskomuksia kaksosten tekoon? Kaveri sai viime vuoden lopussa ihanat kaksostytöt. Nyt minulla vauva ja tarkemmin kaksoskuume... Sais yhdellä raskaudella perhekoon täyteen =)

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää oli??

Vierailija
2/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet lapsettomuusklinikalle ja pyydät istuttamaan kohtuusi kaksi alkiota kerrallaan. t. Kaksosten ja parin muun äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietin itse niitä kaksosia. Olen aloittamassa lapsettomuushoidot, ja niissä kaksosriski on aika suuri. Katsoin vain tuossa jokupäivä amerikkalaisia Intervention-sarjan osia, joissa siis aika hurjia ihmiskohtaloita. Aika monella niistä oli kaksossisar. Mietin, että aika ison paineen kaksosuus tuo, jos nyt paljon hyvääkin. Pitää aina vähän kilpailla, ja tulee aina verratuksi toiseen.

Tavallaan kaksoset olisivat ihania, mutta pitäisi todella osata olla hyvä vanhempi, jotta molemmat saisivat yhtäläiset mahdollisuudet hyvään elämään.

Vierailija
4/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksoset saatiin 4,5 vuotta sitten:)

Eiköhän se ole ihan sattuman kauppaa, vaikka olis mitä vanhan kansan uskomuksia...

Vierailija
5/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% kaksosista saa alkunsa luonnollisin menetelmin. Että sillee....

T: 6

Vierailija
6/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä sitten sai alkunsa meidän kaksoset.

Vierailija
7/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt suuremmin niitä toivo. Kyllä niistä niin paljon työtä on.

Mutta en omiani pois antaisi, on ne kuitenkin niin rakkaita.

9

Vierailija
8/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kaksoset olisivat ihania, mutta pitäisi todella osata olla hyvä vanhempi, jotta molemmat saisivat yhtäläiset mahdollisuudet hyvään elämään.[/i

Meillä on neljä lasta, joista keskimäiset ovat kaksosia. Ihan tavallisia, keskeneräisiä, välillä tosi huonojakin vanhempia ollaan oltu ja lapset kasvavat ja kukoistavat (siitä huolimatta tai sen ansiosta?).

Vierailija
9/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni aina sanoi jos kaksosiin törmäsi, että sitä on harvoin päästy makkariin hommiin, kun on täytynyt samaan kertaan kaksi pullaa uuniin työntää. heh-he.

Tällöin miehellä päässee irti kerralla enemmän "huippuhyviä" siittiöitä??? Täh

Vierailija
10/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tekemistä kaksosuuden kanssa.

Jos naiselta irtoaa 2 munasolua, niin silloin on mahdollisuus että ne molemmat alkavat kehittyä.

Vierailija
11/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosia ei ole suvussa ja eka tuplat tuli luomuna 27-vuotiaana. Meillä oli tuolloin vain 1 lapsi ennestään ja olen keskipituinen eli yksikään kaksosraskauden todennäköisyyttä lisäävä tekijä ei täyttynyt. Nyt toisella kerralla olin jo yli 35-vuotias monisynnyttäjä eli 3 kriteeriä täyttyi.

Kaksoset on mun mielestä rikkaus ja olin nyt ekassa ultrassa salaa pettynyt, kun aluksi näytti siltä, että tulokkaita olisikin vain yksi. Toki kaksosissa on tuplasti työtä ja kahden kanssa on esimerkiksi vaikeampi liikkua kuin yhden eli pelkästään sen takia, että olisi perhe kerralla kasassa, ei kaksosia kannata toivoa.

Vierailija
12/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki jos tulee niin on tullakseen ;) Mutta esim. kovin moni kaksonen on myös keskosena syntynyt (ei toki kaikki, mutta riski on suurempi..) ja se teho-osastoelämä ei ole kovin kivaa se.. :/

Vierailija
13/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta identtisyys periytyy mieheltä

mitään tekemistä kaksosuuden kanssa.

Jos naiselta irtoaa 2 munasolua, niin silloin on mahdollisuus että ne molemmat alkavat kehittyä.

Vierailija
14/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin totta, eikös se mene niin että voi tulla erimunaiset tai samanmunaiset. Oliko se niin, että erimunaisuudessa on kaksi munasolua, jolloin se johtuu naisesta. Samanmunaisuudessa taas on yksi munasolu joka jakaantuu, jolloin se johtuu miehestä? En ole varma, muistelen niin. Sanokaa jos olen väärässä.

Vierailija
15/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi munasolu naiselta + 2 siittiötä mieheltä = identtiset kaksoset

ja 2 munasolua + 2 siittiötä = epäidenttiset kaksoset

Vierailija
16/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 1 siittiö joka läpäisee sen 1 munasolun, eli ihan kuin yksösvauvakin saa alkunsa?

Se munasolu sitten hedelmöittyy ja jakaantuu kahdeksi munasoluksi, jotka alkavat kehittyä omana itsenään. Eli ei siihen mitään 2 siittiötä tarvita.

Yksi munasolu naiselta + 2 siittiötä mieheltä = identtiset kaksoset

ja 2 munasolua + 2 siittiötä = epäidenttiset kaksoset

Vierailija
17/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa kaksosraskauksia. En tiedä lääkkeen nimeä mutta todistekappaleet olen nähnyt=) Eivätkä ole ainoa laatuaan.

Eikös myös Clomifen voisi hiukan kaksosten todennäköisyyttä lisätä??

Vierailija
18/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. tuplat= tuplatyö samaan aikaan

Vierailija
19/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä haittais vaikka joskus tulis vielä toiset kaksoset. Vauva-ajan jälkeen elämä on helpottunut, eikä kukaan kysy, koska tulee lisää lapsia.

Vierailija
20/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksosraskaus on aina riskiraskaus. Kaverit juuri hautasivat omat kaksosensa, kun raskaus pääsi vain puoliväliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme