Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko lapselle joka päivä kaikki puhtaat vaatteet?

Vierailija
16.01.2010 |

Meidän neiti täyttää kohta 2v ja huomasin juuri että mulle on sen vauva-ajoista jäänyt tavaksi että vaihdan joka päivä koko vaatekerran puhtaisiin vaikka ei likaa näkyisikään.. siis aluspaidan ja sukkikset, päällyspaidan ja housut.. onkohan se ihan tarpeellista?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT mä tajuan, miten jotkut selviävät pienillä vaatemäärillä. Meillä vaihdan vuoden ikäiselle puhtaat vaatteet vähintään pari kertaa päivässä, toisinaan jopa 5-6 kertaa. Pikkuinen ei ole ihan siistein syöjä muutenkaan, ja lisäksi on kovin innokas opettelemaan itse syömistä.

Joskus yöpukujakin menee yössä pari kolme, kun eka sotkeutuu esim. pukluun ja toinen pitää vaihtaa, kun pissat tulevat ohi vaipasta.

No onpahan joku syy shopata vaatteita vinot pinot.

Vierailija
22/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuan miten joku 9 kk selviää samoilla vaatteilla parikin päivää. Olen nähnyt lapsia, jotka syövät todella siististi, eivät puklaile tai harrasta muutakaan, jossa vaatteet sotkeutuisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä ymmärrän nyt, miksi joissakin perheissä pyykkikone pyörii joka päivä.

Vierailija
24/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä ymmärrän nyt, miksi joissakin perheissä pyykkikone pyörii joka päivä.

Tosiaankin pyörii:) Äskenkin oli täysi koneellinen melkein pelkästään lapsen pyykkiä, jotka oli saanut aikaiseksi parissa päivässä. Onneksi pesukone on keksitty.

t. 23 & 24

Vierailija
25/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhaikäisellä tytöllä, joka ei sotke yleensä vaatteita pidän ma ja ti samat päälivaatteet samoin ke ja to, perjantaina vaihdetut puhtaat vaatteet menee viikonloppuna vaikka sunnuntaille, jollei liikuta mihinkään kotoa.

Mutta jos vaatteissa näkyvää likaa niin vaihtoon menee

Vierailija
26/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy on että viimeistään päivän päätteessä vaatteissa on jotain rähmää tai likaa. Kunpa joskus olisikin vaatteet vielä tahrattomia illalla.

Jos olen kesken päivään isomman tahran takia vaihtanut vielä kerran vaatteet, saattaa olla että illalla eivät vielä ole tahraisia, silloin en laita niitä tietenkään pesuun.

Vierailija
27/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten 9kk ikäisen vaatteet säilyvät puhtaina seuraavaan päivään? Meillä kuopus on 1v3kk ja saisi vähintään joka ruokailun jälkeen vaihtaa puhtaat vaatteet :)

Meillä on pakko siis vähintään kerran päivässä vaihtaa, paitsi yökkärit voi joskus kestää useamman päivän.

Parin päivän välein vaihdetaan ja käytetään kylvyssä,tyttö 9kk. Sillon vaihdan bodyn,housut jos menee likaan niin sitten vaihdan tietenkin.

Meillä 10 kk vanhalla voi olla samat päivävaatteet kolmekin päivää, jos ei tule mitään ruokatahroja. Yleensä käy kyllä niin, että kahden päivän jälkeen vaatteet on vaihdettava, kun joku porkkanasose on hihassa, mutta monesti pysyy päiviäkin puhtaana. Jos joku pienikin tahra tulee, vaihdan toki vaatteet. Joinakin päivinä pitää vaihtaa useamman kerran vaikkapa body, muta usein ei tarvitse. Riippuu päivästä.

Vierailija
28/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin aamulla saa puhtaat päällensä, likaisia meillä ei käytetä. Sukat ja alusvaatteet vaihdetaan joka päivä, muita vaatteita ei ehkä, jos ovat puhtaita, mutta likaisia ei päälle vedetä. Katson myös sen että mun lapsilla on aina ehjät vaatteet.

Vierailija
29/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaihdetaan, koko perhe!

Poikkeuksena farkut, neuletakki tms. jota voi pitää pari päivää tai tuulettaa vain välillä.

Meillä lapsilla voi mennä paritki (tai kolmetkin!)vaatteet päivässä pyykkiin (koululainen ja eskari)

kouluun/eskariin laitetaan joka päivä puhtaat vatteet (harvoin esim.samettihousut menee seuraavanakin päivänä) ja vaihtavat kotiin tultua kotivaatteet, samoin yöksi usein puhtaat (joskus yöpuku 2-3 yötäkin jos ei likaannu/nuhjaannu)

Vauvalle vaihdetaan pari-kolme kertaa päivässä vaatteet, uskomatonta miten joku 9kk ikäiselle vaihtaa vaan joka toinen päivä!!!!!!

Meillä on kuolaa, ruokaa, maitoa, rasvaa, pissaa, milloin mitäkin kyllä monesti päivässä vaatteilla!

Ja myös aikuiset vaihtaa vaatteet päivittäin!

Ja myös peseydymme itse päivittäin ;)

Puhtaana ja siistinä on todella paljon kivempi olla :)

Vierailija
30/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika puklaili ihan kokoajan vauvana niin yleensä kolme-neljä vaatekertaa meni ja pissat tuli öisin vaipan sivusta jotenkin kummasti. Nyt 4v ja ihan siistinä pysyy mutta vaihdetaan vaatteet aina paitsi jos ollaan oltu vaan kotosalla niin samoissa pari päivää. Kuopus 1v ei ole koskaan puklaillut tai pissaillut "ohi" mutta joka aamu puhtaat vaatteet olen laittanut. Kunnes havahduin että kyllähän pari päivää samoissa voi olla kun ei ole likasia.

Vierailija
31/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan alusvaatteet ja paidan joka päivä. mä ainakin hikoilen vaikka vaan kotona olisinkin

Vierailija
32/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukkuhousut vaihdan parin päivän välein

Vierailija
33/33 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdetaan kaikki vaatteet lähes joka päivä molemmille lapsille. Nyt ovat 5 v ja 2 v ja vasta nyt on alkanut vaatteita joskus jopa säästyä puhtaana seuraavalle päivälle. Sukat ja alusvaatteet tietysti vaihdetaan joka päivä. Myös paidat. Jos hame vaikka säilyy puhtaana niin sitä en vaihda joka päivä.

Meillä kyllä pyyykkiä riittää kun vielä tyttö käy jumpassa. Jos aamulla laitan jotkut vaatteet, jotka ei käy jumppaan niin ne menee sitten pyykkiin ja jumppaan mennään muissa ja nekin kotiin tullessa pyykkiin. En ala säilyttelemään seuraavaa kertaa varten. Koulujen lattiat on ihan kamalan likaisia nimittäin...

Molemmat lapset onnistuu usein sotkemaan syödessään. Kun 5 kertaa päivässä istuvat pöydässä niin kyllä siinä sotkua ehtii tulla. Pyyhkivät vahingossa käsiä vaatteisiin vaikka on paperia vieressä. Ruokaa tipppuu syliin ym.

Ulkovaatteet onkin sitten eri homma. Ne on tehty sotkemista ja rymyämistä varten. Niitä en usein pese. Mutta meillä on erikseen vaatteet joilla kyläillään ja käydään kaupungilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi