Miten yrität perustella itsellesi, että SINUN ei tarvitse auttaa Haitilaisia?
Kommentit (42)
Koulutan lapsistani sellaisia, että menevät töihin johonkin "auttavaan" ammattiin esim lekuriksi tai opettajaksi.
En tunne yhtään haitilaista ja en ole saanut 3 kk rahaa odottaessani työkkärin rahaa.
En silti kuvittele, että voin näillä verukkeilla vetäytyä muiden auttamisesta.
Joka kuukausi lahjoitan suoraveloituksena kirkon ulkomaanavulle 5 euroa, samoin Punaiselle ristille menee 5 euroa. 10 euroa on minulle välillä paljon, mutta tiedän, että katastrofin kohdanneelle se on vielä enemmän.
Tilillä satanen, sillä pitää pärjätä loppukuu. Ihan tarpeeksi hyvä syy!
niillä pitäs elättää 4 henkeä pari viikkoa. Joten riittänee perusteluksi.
Riippuu vähän mihin lahjoittaa.
Esim kirkon ulkomaanapu menee lyhentämättömänä Haitilaisten auttamiseen. Älkää olko noin kyynisiä tai ainakaan esittäkö näitä syitä perusteluiksi. Mihin tahansa ei kannata lahjoittaa, mutta on olemassa luotettavia organisaatioita.
Ajatelkaa jos kyseessä olisi teidän lapsenne. Nukkumassa ruumispinojen vierellä nälkäisenä ja nestehukkaan kuolemaisillaan. Ajattelisitteko, että ihan käypiä selityksiä ovat nämä. Jokainen euro auttaa! Ei tarvitse lahjoittaa omaisuutta, 5 euroa on jo paljon.
Mä keskitän energiani lähipiiriin ja omistani huolehtimiseen. Siinä on ihan tarpeeksi.
pappaani ja naapurin leikkauksesta toipuvaa ja kaveria joka sai kaksoset yh:na..
Surullista, pakko myontää. Mutta luonto karsii.
Nyt jo saatu kokoon valtavia summia,silti apu vaan ei mene kunnolla perille.Antakoot rikkaat mulla ei ole varaa.
Hädänalaisia ihmisiä on miljoonia ja miljoonia. Mun rahoista ei riitä kaikille. Olisi kuitenkin hyvä itsekin syödä ja elää.
Kyllä mammat kovasti laittaa rahaa ulkomaille, mutta mites tämä oma kotimaa? Ehkä omatunto tulee puhtaammaksi, kun lähettää rahansa maailman toiselle puolelle.
teleoperaattorit vetää välistä, samoin muut. Tsunamirahoistakaan ei mennyt kuin pieni osa sinne jonne se oli tarkoitettu.
Mielummin lahjoitan tavaraa ja vaatetta.
Hädänalaisia ihmisiä on miljoonia ja miljoonia. Mun rahoista ei riitä kaikille. Olisi kuitenkin hyvä itsekin syödä ja elää.
Kyllä mammat kovasti laittaa rahaa ulkomaille, mutta mites tämä oma kotimaa? Ehkä omatunto tulee puhtaammaksi, kun lähettää rahansa maailman toiselle puolelle.
Minä, pienituloinen yh maksan veroja joka helv*** kuukausi ja niillä elätetään ties mitä kännisiä sossupummeja ja rakennetaan kaikkea turhaa! Siinä on ihan tarpeeksi "apua" tälle "kotimaalle"! Kuitenkin kuukausittain lahjoitan pienet summat järjestöille, jotka auttavat niitä oikeasti apua tarvitsevia muualla maailmassa.
30 e on meillä 3-4 päivän ruokarahat, enempään ei ole varaa, etenkään kun miehellä menee sama summa joka kk myös hyväntekeväisyyteen. Palkat meillä on reilusti alle suomalaisten keskipalkan kummallakin, joten meille tuo on oikeasti iso raha mikä vuosittain (2 x 360 e) menee.
10 e/kk Unicefille, 12 e/kk Greenpeacelle ja 10 e/kk Amnestylle.
Se on aika iso osa meidän rahoista (32 e/kk -> 384 e/vuosi). Ollaan jo nyt mietitty, että tuo Greenpeace saa varmaan lähteä. Pienituloisia ollaan ja mun tulot vain pienenee tässä kevään aikana.
kotimaan lapstensuojelutyöhön 60 euroa joka vuosi.
Turha sieltä heitellä piikikkäitä kommentteja, ne kertovat vain omasta ilkeydestäsi.
Voodoota harjoitetaan Haitissa niin laajassa mittakaavassa, että itse vetivät kirouksen päälleen.