Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joista vyötärön ympärysmitta-suositus tuntuu tosi tiukalta??!!

Vierailija
11.01.2009 |

En käsitä miten kurinalaisesti pitäisi elää että saisi vyötärönsä alle 80 senttiseksi! Mulla on 89 ja olen normaalipainoinen, liikuntaa harrastava nainen. Ahdistaa aina kun alan tuota miettimään. Huoh.

Ei kai se auta kun hyväksyä että elää ehkä lyhemmän elämän. Syön kyllä hyvin mutten ihan ylettömästi enkä juuri herkuista enää raaskisi nipistää. Epistä epistä epistä kun en oo edes laiska liikkumaan!!!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin olla aikamoinen tankki, että pääsisin tuohon 80 senttiin.

Mulla vyötärönympärys on 64 cm (lantio 90 ja rinnanymp. 92 cm)

Vierailija
2/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vyötärölle on tavaran taipumus kertyä.

Uskon kyllä, että esim vauvojen määrä lisää tuota pömppöä, itselläni on neljän lapsen jälkeen jäänyt sellainen maha, jota en ole saanut kasaan treenattua, mutta en tiedä, kuinka paljon se sitten lisää tuota diabetesriskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on okieasti tiukka. Mullakin on vyötärönympärys 83 cm, vaikka BMI on 20.

Valitettavasti vyötärölihavuus on vaarallisempaa kuin jos rasva kertyy lanteille. Mutta jos syöt järkeväst ja harrastat liikuntaa niin sen enempää ei oikeastaan voi tehdä, kun vartalon mallilleen ei voi mitään jos on jo normaalipainoinen.

Vierailija
4/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mittani:

Rinnat 96

Vyötärö 70

Lantio 104 (järkytys!)

Pituus 169cm

Paino 70kg --> eli painoindeksi juuri alle 25

Kiva nyt kuitenkin että omaan sellaisen kropan muodon jossa ei tarvitse huolehtia vyötärölihavuudesta...

Vierailija
5/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuosi sitten kuntoiluprojektin, vyötärönympärykseni oli siloin 89 ja tavoitteena 79 cm. Olen laihtunut sen jälkeen kahdeksan kiloa ja painoindeksini on 23, mutta vyötärötavoitetta en ole saavuttanut, vaikka mitä olisin tehnyt.

6 ensimmäisen kuukauden mittaan vyötärönympärys laski 80 senttiin mutta on sitten jämähtänyt siihen. Olen tehnyt vyötäröön vaikuttavia jumppaliikkeitä lähes päivittäin koko ajan ja lisäksi lenkkeillyt. Ei vaan laske tästä, ei. Mutta ihan hyvähän tämäkin jo on.

Vierailija
6/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen painoindeksin mukaan lievästi ylipainoinen ja vyötärönympärykseni on hieman alle 80. Mulla on oikeesti läski vyötärö ja niin on teilläkin joilla yli 80cm!

Vierailija
7/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitat on olleet silloin

lantio 88

vyötärö74

rinnanympärys 90

painoindeksi 19

Vierailija
8/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma BMI:ni on tällä hetkellä hiukan vajaat 26. Rinnanympärys on noin 96, vyötärö aika lailla tasan 80, mutta takapuoleni onkin sitten 108.

Vuosi sitten painoin noin 65 kiloa (BMI kai jotain 23,5), jolloin mitat olivat 94-74-103.

Mun mielestä kyse on vain vartalon mallista.

Vierailija
9/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi pituutta on 171 cm ja painoa 69 kg, mutta siis käytännössä samankokoiset ja malliset. Lantio mulla on leveä, vaikka olisin alipainoinen, mutta ei nyt ihan noin leveä sentään kuin nykyään.

Vierailija
10/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen painoindeksin mukaan lievästi ylipainoinen ja vyötärönympärykseni on hieman alle 80. Mulla on oikeesti läski vyötärö ja niin on teilläkin joilla yli 80cm!

BMI on 21 ja vyötärönymp just ja just 80 cm, mutta pituuttakin 180cm. Niin ja kyl mulla tekee tiukaa pitää vy 80cm:n tuntumassa

Vierailija
11/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta 175 ja vyötärö 69 cm. Eli mun näkökulmastani "vaatimus" ei ole ollenkaan tiukka.

Mutta vartaloita on tosiaan erilaisia, mulla on luonnostaan tosi littana vatsa, lähes kovera muodoltaan.

Vierailija
12/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kertoo siitä että se rasva kertyy tuohon vyötärölle, ja se on terveydelle vaaraksi!

Vierailija
13/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa BMI on oltava about alipainon puolella, jos vyötärönympärys on saatava alle 80 senttiin. Lantionympärys on mulla suurinpiirtein sama kuin vyötärönympärys. Ja se olisi taas jollekin toiselle yhtä mahdoton saavuttaa kuin mulle kapea vyötärö.

Vierailija
14/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeasti normaalipainoisilla ei ole näin paksua mahaa. normaalipainossani se on noin 70 cm.

Vierailija
15/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä pitkät omenavartaloiset saa tosiaan olla hoikkia, että tohon pääsee

Vierailija
16/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suositus ei huomioi laisinkaan vartalon muotoa, jolloin tasapaksun kropanmallin omaavat ovat lähes automaattisesti riskiryhmää. Mielestäni myös BMI on sangen vertailukelvoton luku, koska toisilla on kuitenkin lihasmassaa enemmän jolloin se nostaa painoa suhteessa pituutteen. Se mitä tarkoitan on että kaksi saman pituista ja painoista ihmistä voivat olla "sisällöltään" täysin eri tavaraa, jota ei sitten tuo painoindeksi paljon kerro.

Vierailija
17/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärö 72, rinnanympärys 90 ja lantio hurjat 102. Mulla on aina ollut hoikka vyötärö, mutta leveä takapuoli.

Vierailija
18/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin 169/57 niin mun mitta oli 83cm... :O

Vierailija
19/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaanko väärin??? Jos mittaan suunnilleen navan korkeudelta vyötärömitan, saan tulokseksi suunnilleen 96cm!? Onko mitassa vikaa, mittaajassa, vai olenko oikeasti noin läski?

Keventäjiin liityin kyllä juuri, sen takia mittasinkin..

BMI 26, pituutta 170cm ja painoa n.75kg. En ole mielestäni ollenkaan mitenkään älyttömän lihava, vaikka painoa liikaa onkin.

Mittatulokseen saattaa ehkä vaikuttaa hieman turvotuskin, pms pian pahimmillaan ja tiedän että silloin turpoan myös. Mutta kuitenkin..

Omenavartalo mulla kai on sitten, mutta silti tuo mitta kuulostaa omastakin mielestäni hurjalta!

Vierailija
20/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta EU:n myötä tämäkin muuttui; ne nykyiset suositukset taitaa olla laadittu hoikkien ranskattarien mittojen mukaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän