Ihmiset osaa olla sitten törkeitä (raskauden kertomisesta kyse)
Meillä on kolme poikaa ja tyttö. Ennen tyttöä saimme kuulla aina, että toivotte varmaan tyttöä kun on jo poika/poikia ja tuo todella ärsytti. Sitten kun saimme tytön niin kuului kommentteja, että nyt on sitten teidän lapsiluku täysi ym.
No, nyt sitten kerroin, että olen raskaana ja meille syntyy kaksoset ja typerät kommentit sen kun jatkuu. Monet on kysyneet ensimmäisenä oliko vahinko, aiommeko pitää vauvat tai miksi kun meillä on jo molempia sukupuolia. Ja on kommentoitu niinkin, että toivomme varmaan lisää tyttöjä.
Huoh, miksi se on niin vaikea käsittää, ettei kaikki tee lapsia sukupuolen takia vaan siksi, että haluaa monta lasta. Meille ei sukupuolella ole ollut merkitystä, ainoastaan sillä, että vauva on terve. Kaksoset tuli kyllä yllätyksenä meillekin (ovat identtiset), mutta eiköhän tästäkin selvitä.
Ei kaikki ole noin tökerösti kommentoineet, mutta todella monet. Onneks osa tutuistamme on niitä fiksujakin.
Kommentit (32)
toitotustakaan. Entäs jos se ei ole?
ja kun kolmatta odotin, niin siihenhän tietty piti sanoa: "No nythän teille ei oo mitään väliä enää, että kumpi tulee." No ei kyllä ollu koskaan aiemminkaan!
Mä kun aloin odottaa kolmatta niin mulle sanottiin et ei teidän tarvii huolehtia koko maan kansottamisesta. Ja kun sitten aloin odottaa neljättä (ne kolme aiempaa on jo koululaisia) niin ikävin kommentti oli että 'eikö ne kolme ois riittäny'. Se tuntu pahalta kun oli yli kaks vuotta yritystä takana...
kauniit naiset saavat tyttöjä,ainoastaan.
kauniit naiset saavat tyttöjä,ainoastaan.
Ei, vaan jos mies on neitipalli ;-)
meillä esikoinen on poika ja sen jälkeen aina kysyttiin, et koskas seuraava lapsi tulee, no seuraavaksi tuli tyttö ja siihen loppuivat kyselyt :-( Siis kun on tyttö ja poika niin oletetaan et se on siinä sitten.... eihän kukaan nyt enää tytön ja pojan jälkeen kolmatta halua kun on jo "molemmat". Asia olis varmaan ollut kokonaan toinen jos molemmat olisivat olleet poikia. No kuopus on tyttö... ja joskus joku on kysynyt, et vieläkös lisää hankitte.
Mutta tilanteeseen on vaan sopeuduttava, kuka mitenkin.
En kyllä tajua tuota, kunhan lapsi on terve
toitotustakaan. Entäs jos se ei ole?
Meillä on viis tyttöä peräkkäin ja sitten saimme kaksospojat. Monenmoista kommenttia on saanut kuulla sukupuoleen viitaten ja ne todella ärsytti.
Sinänsä huvittavaa, koska meillä kaikki viis ekaa raskautta saivat alkunsa hoidoilla ja kaksoset oli sitten luomuylläri. Kaikki ei kyllä tiedä, että olemme käyneet hoidoissa.
eikä kyllä koskaan ole epämukavia kommenteja tullut "päin kasvoja" ainakaan heittämään. Onnittelut olen saanut joka kerta.
kun miehelläni jolla entisen muijan kanssa yksi tyttö sanottiin " hyvät panijat saa tyttöjä". Ja me yritetty lasta puolitoista vuotta tuloksetta. Sanoin sille että "huonot pantavat eivät saa mitään" .... se hiljeni kyllä ja punastui.
ja nyt odotamme viidettä. Miltei jokainen kommentoi jotain, josko nyt tulis se eri sarjaa oleva. Vaikka todellakin on ihan sama, kumpi sieltä tulee. Pahinta kommenttia on tullut anopilta kolmannen, neljännen ja nyt viidennen lapsen tulosta kerrottaessa. Tuntuu pahalta, ettei hän osaa iloita näistä uutisista eikä syy voi olla lastenhoidollinen kuormitus, lapset ovat todella harvoin isovanhempiensa luona hoidossa.
ja kyllä monet toivoi meille ihan ääneen poikaa, kun tätä viimeistä odotin. Jokunen on kysellyt, että vieläkö me sitä poikaa aiomme yrittää tai että jatkammeko ja teemme seitsemän siskosta.
Ei se minusta ole loukkaavaa, ihmiset vain haluavat jutella asiasta ja omalla tavallaan osallistua odotukseen. Lapsen synnyttyä hän on kaikista ihana ja läheisille rakas, eikä sukupuolella ole merkitystä.
ja kun kolmatta odotin, niin siihenhän tietty piti sanoa: "No nythän teille ei oo mitään väliä enää, että kumpi tulee." No ei kyllä ollu koskaan aiemminkaan!
Mutta kun tytön jälkeen syntyi poika, niin kuulin noita "nyt ei tartte enempää tehdä kun molemmat on" juttuja.
Mun kyllä täytyy sanoa että ei se mua häirinnyt, se on jokaisen oma mielipide ja ei mua loukannut. Mä tiedän itse että jos sellainen ihme tapahtuis että me vielä kolmas lapsi hankitaan, niin se on vain sen takia tehty että ME ollaan lapsi haluttu, sukupuolella ja näillä vanhemmilla lapsilla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.
Ja kun kolmatta odotin niin appiukko sanoi että "kyllähän tämä kolmas oli selvä virhe" ja "Yksin näköjään päätöksen kolmannesta tein
kun XX (mieheni) sanoi nuorempana että kaksi lasta riittää."
Ja nyt jälkeen päin "En kyllä ymmärrä miksi olette kolme lasta hankkineet."
suomalainen ilmiö??? Ehkä olen väärässä, mutta minusta tuntuu ettei ihan joka maassa näin ajatella...Kuitenkin paljon onnea teille kaikille lapsia odottaville!
Meillä on 3 poikaa ja heidän kanssaan reissatessa ulkomailla tulee kyllä tosi paljon kommentteja siitä että tyttö pitäisi vielä tehdä. Ei se mua mitenkään haittaa, naurattaa vain. Mutta siis Suomessa meille harvemmin mitään sanotaan, en tosiaan usko että on mikään suomalainen juttu
suomalainen ilmiö??? Ehkä olen väärässä, mutta minusta tuntuu ettei ihan joka maassa näin ajatella...Kuitenkin paljon onnea teille kaikille lapsia odottaville!
Tosiaan mummo tokaisi myös mulle jos se nyt olisi se poika.Meiltä löytyy kaksi tyttöä.Jopa sormustestin teki mulle että varmasti heiluu sillälailla että se olisi muka poika...Itse siis heilutteli sitä lankaa miten haluaa.No eipä taida olla tämäkään poika jos ei sitten ultraava täti erehtynyt.Ja joo, on tullut kommentteja että jos tämäkin tyttö niin pitäähän sitä poikaa vielä yrittää,ei tosiaan tule enempää lapsia meille.
ehkä lapista puhutaan ääneen ja muusta ei niinkään, mutta varmasti mielipiteet eroaa kaikessa muussakin; 'miksi ne omakotitalon osti, kun joutuvat nyt tekemään tuplasti töitä sitä ylläpitäessä..' , 'tila-auto!? kauheaa pröystäilyä ja bensan kulutusta..', 'tuommoinen työpaikka! Olisi ottanut sen missä paremmat edut..', 'hyi mikä takki, ei sovi tuo malli ollenkaan..' jne
tai missä se on todella heikkoa, on tärkeää, että perheessä on poika/poikia, joilla elatusvelvollisuus vanhempiaan kohtaan.
Ei mikään suomi-ilmiö toivoa poikaa.
kovin tutulta kuullostaa... TODELLA TÖRKEÄÄ, erityisesti kun noita juttuja jauhetaan LASTEN KUULLEN! Meillä 3 tyttöä ja kun neljättä odotin yksikin idiootta laukoi tyttöjen kuullen tyyliin "toivotaan nyt että se on poika ettei tarvi enää lapsia tehdä" *huoh*
Kiinnostaisi tietää millaisia kommentteja saavat niskaansa useampi lapsisen perhen äidit, jos lapset ovat tyttö-poika-tyttö-poika-tyttö??