Miten teidän 2-3kk vauvat nukahtaa yöunille tai sisälle päikkäreille?
Mä olen vielä toistaiseksi nukuttanut sisälle unille syliin (kävellen tai kiikkuen) tai joskus nukahtaa tissille. Miten tuon ikäiset oppisivat nukahtamaan itse omaan petiin kun väsy tulee ja masu on täynnä?
Kommentit (6)
molemmat lapset (nuorempi nyt 2kk) ovat sisällä nukahtaneet kapaloon. Tarkoituksella olen pyrkinyt olemaan nukuttamatta syliin tai pullolle, ruuan jälkeen vauva kapaloon ja omaan sänkyynsä. Sinne ovat nukahtaneet hyvin. Molemmat ovat olleet kovia tutinimijöitä, ja kapalolla saa myös näppärästi pidettyä tutin paikallaan, kapalon reunaa kun nostaa vähän tutin reunan päälle, niin ei putoa suusta. Ja käsillähän ei sitten saakaan sitä tuttia huidottua suusta pois kun kädet on kapalossa.
Ihan sairaalasta asti ovat molemmat kapalossa nukkuneet, ja huomaa et vauvalla turvallista olla sellaisessa "paketissa". Ja ihan siihen asti ole kapaloinut vauvoja, että ovat jo tarpeeksi isoja avatakseen kapalon. Siihen mennessähän onkin jo tullut hyvä rytmi, ja osaa jo laittaa itse tutin takaisin jos herää ilman tuttia, niin että hyvin ollaan nukuttu koko porukka oikeastaan aina. Suosittelen.¨
toinen nukahti itsekseen vaunuihin tai sisälle. Toinen vaati tissiä, syliä ja kiikuttelua aina. Eli lapset on erilaisia.
2-3kk ikä oli juuri se aika, kun meidän lapsi ei nukahtanut päiväunille millään. Ei sisällä, ei vaunuissa, vain keinutuolissa keinuttamalla sai joskus nukkumaan (sen vuoksi olikin kiva käydä vanhemmilla kylässä, siellä on keinutuoli!).
Yöunille nukahti yliväsyneenä tissi suussa...
Ei kaikki tuon ikäiset opi nukahtamaan vielä itse, aika parantaa kyllä ongelman.
nukahtaa itsekseen... joskus harvoin kun sillä on hyvä päivä mahavaivojen suhteen.
Ei tarvi edes heijata, mutta rintaa vasten. Mielellään vielä juttelen vaikka puhelimessa samalla tai miehen kanssa... Puhe jotenkin rauhoittaa. Jos vaikea nukahtaa, niin erityisen hyvä on löhötuoli, joka keikkuu kuin keinutuoli.
yöunille nukahtaa levollisesti JOS nukahtaa tissille. mutta jos uni ei jostain syystä tule tissillä, sitä seuraa aika moinen touhu; huitoo ja potkii levottomasti, sylkee tuttia, kitisee, alkaa itkeä, sylitellään, heijataan ja kannellaan... kunnes taintuu. :) päiväunille käy helposti vaunuihin, monesti nukahtaa jo pukiessa. nukahtaa päivisin sisällekin tissille tai sen jälkeen itsekseen tuttia syöden ihan rauhallisesti, mutta sisällä unet jäävät niin lyhkäsiksi, että siksi tykkään nukuttaa ulkona. niin ja meillä nukutaan yöt perhepedissä ainakin toistaseksi.