Miksi pitää sitoutua loppuelämäkseen??
Sovitaan, että tästä eteenpäin sitoudutaan vain 10 vuodeksi kerraallaan.
Vältymme
-avioeroilta
-raastavilta perheriidoilta
-lapsia repiviltä riidoilta
- sydänsuruilta
-parisuhteiden aiheuttamilta alkoholiongelmilta
Saamme tilalle
-harmoniaa
-vastuuntunto ->kukaan ei sitoudu elämään toisen kustannuksella
- lapset saavat tasapainoiset ihmissuhteet
onko ok?
-
Kommentit (28)
olisi hyvä!
Ei tulisi tehtyä mitään hätköityä ja pariskunnat voisivat ainakin yrittää...
Jo liittoa solmiessa -mahdollisten lapsien -tullessa mukaan suhteeseen ottaa heidätkin huomioon. esim huoltajuusasiat ym.
Toki vaihtoehtojakin tulisi olla, eli halutessaan pariskunnat voisivat päättää, että kuinka pitkäksi aikaa haluavat liiton solmia.
mielestäni, sillä asiaan liittyy aina kaksi osapuolta, joiden tunteet eivät välttämättä kulje samoja ratoja.
Meillä oli toinen periaate ja siitä ollaan tyytyväisinä pidetty kiinni jo melkein 20 v
lapset ei kasva aikuisiksi 10 vuodessa
eikä kenenkään ole pakko sitoutua, jätä sitoutumatta, siinä se
sanoinkin että vaihtoehtoja toki pitää olla. Olkaa onnellisia että olette päättänee sitoutua toisiinne ja olette onnellisia. Kaikki eivät sitä ole.
Ja ette varmasti koskaan voi ymmärtää sellaisia tapauksia. Ja kuitenkin nämääkin ihmiset ovat ihan tavallisia itsenne kaltaisia ihmisiä, joilla ei elämä olekaan näyttänyt sitä parempaa puoltaan.
Ja sulle joka ehdotit puolen tunnin välein sitoutumista; miksi edes vaivauduit vastaamaan. En usko, että ymmärryksesi riittää analysoimaan yhtään mitään, joten jättän sanomatta mitään.
Tehkää työnne ja maksakaa veronne tyytyväisenä!
Kivat teille :)))
mä sitoudun vain päiväksi kerrallaan, jätän vaimon ja lapset heti huomenna
mä sitoudun vain päiväksi kerrallaan, jätän vaimon ja lapset heti huomenna
sinä vastuunutunnoton pässi!
Nyt on 6v avioliittoa täynnä, emmekä ole mitenkään eroamassa. Mutta usein vituttaa niin paljon että olisi aika lohdullinen ajatus jos tietäisi että neljän vuoden kuluttua voidaan hyvässä hengessä katsoa homma uudelleen.
Meidän lapset ovat kyllä vielä silloinkin kaukana täysi-ikäisistä, ja luultavasti jatkaisimme toisen vuosikymmenen. Olisin silti yllättynyt jos vielä kolmaskin tulisi.
Mutta täytyy myöntää, etten minäkään oikeastaan ymmärrä, miksi sitoutua johonkin/johonkuhun, jos ei oikeastaan halua? Mä olen sanonut ja tarkoittanut sanasta sanaan, että siihen asti kunnes kuolema meidät erottaa, ja mä ajattelen sen niin, että se on lupaus pysyä mun mieheni rinnalla. Siitä huolimatta, että on aikoja, jolloin mieheni on valtakunnan suurin dorka. Siinä rinnalla mä olen luvannut olla, olkoonkin että se tekee musta valtakunnan suurimman dorkan vaimon. En minä aina halua hänen kanssaan olla, mutta en minä luvannutkaan sitä haluta.
Mutta jokainen tekee ratkaisunsa itse, kuten parhaaksi näkee, eivätkä ne mulle kuulu. Mun tehtävä on elää tätä omaa elämääni, huolehtia perheestäni, lapsistani ja itsestäni. Tunnen myös paljon eronneita, ja heillä on syynsä. Joissakin perheissä on ollut väkivaltaa, alkoholismia, huumeita, peliriippuvuutta, pettämistä... En usko, että kukaan ihan huvikseen eroaa.
sitoutumiskykyongelmia ja yliherkkä hipiä. Jokainenhan voi sitoutua tasan niin kuin haluaa tai olla sitoutumatta, mikäpä sitä estäisi. Määräaikaisia yliyön-avioliittoja sitä paitsi on, oliko se nyt muslimeilla, sen avulla kierretään huorissakäyntiä.
sanoinkin että vaihtoehtoja toki pitää olla. Olkaa onnellisia että olette päättänee sitoutua toisiinne ja olette onnellisia. Kaikki eivät sitä ole.
Ja ette varmasti koskaan voi ymmärtää sellaisia tapauksia. Ja kuitenkin nämääkin ihmiset ovat ihan tavallisia itsenne kaltaisia ihmisiä, joilla ei elämä olekaan näyttänyt sitä parempaa puoltaan.
Ja sulle joka ehdotit puolen tunnin välein sitoutumista; miksi edes vaivauduit vastaamaan. En usko, että ymmärryksesi riittää analysoimaan yhtään mitään, joten jättän sanomatta mitään.
Tehkää työnne ja maksakaa veronne tyytyväisenä!
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3ZZoX7rH63c" alt="http://www.youtube.com/watch?v=3ZZoX7rH63c">http://www.youtube.com/watch?v=3ZZoX7rH63c</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=nIFnLTMKAYA&feature=related" alt="http://www.youtube.com/watch?v=nIFnLTMKAYA&feature=related">http://www.youtube.com/watch?v=nIFnLTMKAYA&feature=related</a>
Kivat teille :)))
Toki se on sitä,että luvataan se sitoutuminen ääneen...
Mielestäni lapset, yhteiset lainat, talot, yms sitovat ihmisiä paljon enemmän ja joskus vähän ahdistavammallakin tavalla kuin avioliittolupaus...
että pitäisi olla sellainen laki että 5 vuoden välein pitää vaihtaa akkaa :(
Ei tarvi koko ajan pinnistellä jotta se toinen pysyisi vierellä, vaan voi (enempi) luottaa siihen, että vaikka itse ei aina olisi niin hurmaava, niin toinen pysyy siinä silti ja tukee.
Olisipa kamalaa olla perheen äiti ja joutua samalla miettimään että milloinhan tuo iskä kyllästyy ja lähtee muihin naisiin =/ Ei ehkä uskaltaisi synkimpiä juttuja hänelle edes paljastaa, ja näin pyytää tukea häneltä, siinä pelossa että jatkoaikaa ei enää heruisikaan.
Kyllä lähtökohta on se että kun on oma rakas löytynyt vierelle ja perhekin perustettu niin yhdessä ollaan hautaan saakka ja siihen voipi luottaa. Tietysti jos jotain ylitsepääsemätöntä tulee niin sitten niin ei käy, mutta lähtökohtaisesti kyllä.
kun kysyt noin outoja? Sun parisuhde on sun ja sun kumppanin välinen asia, ja jos se ahdistaa, niin se ei ole yhteiskunnan tai meidän muiden vika, vaan sulla on ongelma sun kumppanin kanssa. Ja jos sä haluat elää parisuhteessa ihan vaan ikiomilla ehdoillas etkä kasvaa kestämään myös niitä hankalia aikoja, niin sitten sulla on ongelma ihan itsesi kanssa.
Olen tähän asti perustellut itselleni (ja miehelle), että ei meidän tarvitse mennä naimisiin, ihan yhdentekevä juttu. Mutta...sitten näin Sinkkuelämää-jakson, jossa Carrie pohtii näitä sanoja ja hänelle joku sanoo että ehkäpä Carrie ei tahdo mennä naimisiin, sillä nykyinen mies ei ole hänelle se oikea. Osui ja upposi; olen aina kuvitellut eläväni sielunkumppanini kanssa, mutta koko ajan vaan löydän tästä yhä enemmän vikaa ja ärsyttäviä asioita. Olen myöskin tajunnut, että tahdon elämältäni sellaisia asioita, jotka eivät välttämättä ole mahdollisia tämän miehen kanssa. Esim. tahtoisin asua itsekseni keskustassa ja nauttia kulttuurimenoista. Miestä ei saa koskaan mihinkään mukaan edes yleissivistyksen vuoksi!
Sitoutuminen tarkoittaa oikeasti vain alun huumaa ja turvan hakemista toisesta.
Vakaus tulee ainoastaan taloudellisesta hyödystä; paremmat tulot, helpompi elämä ym. Tykkää pankitkin; saa paremmin lainaa ja antaahan se parisuhde jonkinlaista statusta.
Kaikilla on onneksi vapaus valita miten elää.
Vaikka ei sitoudu, ei silti tarvitse olla yksinäinen, kaiken rikkoja ja muiden elämän hajoittaja. Voi aina säilyttää hyvät ihmissuhteet.
Ja joku kirjoitti muslimiesta, jotka solmivat pika-avioliittoja? Mikä tämän lauseen merkitys on tässä kontekstissa?
-Ap
jos ei ole sellaista sorttia. Silloin 10 vuotta on pitkä aika. Jos taas haluaa sitoutua loppu elämäksi, niin miksi se pitäisi kesken kaiken lopettaa? Ja kuinka niiltä riidoilta sitten vältyttäisiin tai lapset saisivat tasapainoiset ihmissuhteet? Voitko tarkentaa?
Sitoutuminen tarkoittaa oikeasti vain alun huumaa ja turvan hakemista toisesta. Vakaus tulee ainoastaan taloudellisesta hyödystä; paremmat tulot, helpompi elämä ym. Tykkää pankitkin; saa paremmin lainaa ja antaahan se parisuhde jonkinlaista statusta. Kaikilla on onneksi vapaus valita miten elää. Vaikka ei sitoudu, ei silti tarvitse olla yksinäinen, kaiken rikkoja ja muiden elämän hajoittaja. Voi aina säilyttää hyvät ihmissuhteet. Ja joku kirjoitti muslimiesta, jotka solmivat pika-avioliittoja? Mikä tämän lauseen merkitys on tässä kontekstissa? -Ap
alkuhuumaa, sehän pitää yhdessä ilman muuta. Sitoutuminen on tietoinen päätös joka tehdään tai ei tehdä kun huuma loppuu. Alkuhuumaa voi olla myös monen kanssa yhtä aikaa, keneen silloin on sitouduttu?
Loppuelämäkseen, 10 vuodeksi, 20 vuodeksi?
Miksi ei voi sitoutua siksi aikaa kun tuntuu hyvältä? Ja katsoa mitä elämä tuo tullessaan?