Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kerroitte työpaikalla raskaudesta?

Vierailija
15.01.2010 |

Olen rv 9, enkä ole vielä kertonut raskaudestani työpaikalla. Milloin itse olette kertoneet? Ensimmäisen ultran jälkeen? Milloin olette ylipäätään julkistaneet raskauden?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan työkaverit huomasivat, kun raskaus alkoi näkyä, joskus raskauden puolivälin paikkeilla. Esimiehelle/palkanlaskentaan pitää kertoa 2 kk ennen, kuin jää äitiyslomalle.

Vierailija
2/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 10. Pieni työyhteisö ja läheinen pomo. Raskaudesta täytyy kertoa vasta 2kk ennen äitiysloman alkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuu työsuhde muutenkin ennen äitiyslomalle siirtymistä, joten kerron kyllä reilusti ennen sitä 2kk. Mietin vain milloin raskauden uskaltaa julkistaa..

Vierailija
4/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin rv 10 kun työkaverit arvas. Tosin työn laatu sellaista, että ovat melko taitavia lukemaan ihmisiä työkseen... Joten kiinni jäin melko aikaisessa vaiheessa. Virallisesti kerroin ekan ultran jälkeen esimiehelle. Vkoja 13

Vierailija
5/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 14, en muista kumpi mut jompikumpi se oli. oli jo aika pyöreä massu silloin.

Vierailija
6/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun työssäni käsittelemään sikiölle haitallisia aineita ja altistumaan röntgensäteilylle, joten tuon kauempaa ei onnistunut luistaa kaikista vaarallisista hommista antamatta pätevää selitystä :)

Vierailija
7/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole kertonut vielä. Työyhteisö on tiivis, mutta koska mahani ei ole paljastanut minua vielä kasvullaan (kepeästi menevät samat vaatteet kuin ennenkin), en ole kertonut vauvasta vielä. En ole kertonut raskaudesta myöskään, koska kanssani kuukauden sisällä on saamassa vauvat kaksi ensikertalaista (itselläni kolmas), ja haluan että he saavat jakaa huomion, minulla ei ole siihen mitään tarvetta. Olla siis toisten ihasteltavana ja voinnistani kertomassa.

Vierailija
8/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette kertoneet ystäville ja tuttaville raskaudesta?

Vierailija
9/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jäänyt matkalla muutenkin "kiinni" kun menimme tutustumaan eräällä tehtaalla gammareaktoriin, minne muut vietiin sisään geigermittarin kanssa ja minä jäin ulos odottamaan.

Vierailija
10/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomolle työnsuunnittelullisista syistä jo viikolla 9 tai 10. Muille en ole mitään virallista tiedostusta antanut. En myöskään halua viedä toisen odottajan asemaa, koska hän selvästi nauttii tilansa huomioimisesta. Nyt olen viikolla 18.

Vierailija
11/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin työpaikalla yhdelle työkaverille samana päivänä, kun tein raskaustestin. Lopuille kerroin 2 kk ennen äitiyslomalle jäämistä.

Sukulaisille ja ystäville tuli kerrottua sitä mukaan kun nähtiin tai oltiin tekemisissä raskauden aikana. Ei erillistä tiedotuskampanjaa, mutta ei salailtukaan, paitsi töissä. Siellä halusin keskittyä työn tekemiseen.

Vierailija
12/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pomolle ja sitten muille

Oli jo lähellä vaara, että näkyy maha

Vierailija
13/18 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

14/18 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun työssäni käsittelemään sikiölle haitallisia aineita ja altistumaan röntgensäteilylle, joten tuon kauempaa ei onnistunut luistaa kaikista vaarallisista hommista antamatta pätevää selitystä :)

Minullakin oli työssäni säteilyä, joten heti kun olin plussannut, kerroin pomolle.

Vierailija
15/18 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.n ultran jälkeen, muille vkolla 25.

Pomo kertoi työporukalle tämän 25 vkon jälkeen

viikkotiedotteessa, kohdassa muut asiat

tyyliin ja lopussa x jää äitiyslomalle.

Oli TOSI kiva tapa.

Vierailija
16/18 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.n ultran jälkeen, muille vkolla 25.

Pomo kertoi työporukalle tämän 25 vkon jälkeen

viikkotiedotteessa, kohdassa muut asiat

tyyliin ja lopussa x jää äitiyslomalle.

Oli TOSI kiva tapa.

Vierailija
17/18 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vauvamahaa ja -kiloja oli tullut.

Vierailija
18/18 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei näkynyt aikaisemmin + halusin varmistaa ettei ole mitään semmoista sikiöllä minkä takia tietää että raskaus on pakko keskeyttää. En olisi halunnut kuulla ensin onnitteluja + sitten voivotteluja.