Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 6- ja 8-vuotiaat olla aikaisin aamulla n. 1h keskenään?

Vierailija
15.01.2010 |

Isompi on 2.luokkalainen, pienempi eskarissa. Pitäisi kuskata mies reissuun 60km:n päähän bussille. Varmaan jäisivät siihen aikaan (klo 7) joko nukkumaan tai katsomaan telkkua. Puhelin on.

toinen vaihtoehto on, että mies menee autolla, mutta me ollaan sitten motissa koko päivä täällä moalla..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse jättäisi noin pieniä keskenään, mutta itse tunnet lapsesi parhaiten. Ja ettekö nyt yhden päivän kestä keskenännekin, pidä vaikka siivouspäivä :)

Vierailija
2/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä noin isot voi, kun tietävät jo etukäteen että ovat aamulla kahdestaan.

Ei kannata välittää niistä ylihysteerisistä vanhemmista, jotka tulee todennäköisesti tänne haukkumaan sinua huonoksi äidiksi, jos näin teet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koululainen 6v joulukuuhun saakka ja lähtee useinkin aamulla yksdin tai 8v siruksen kanssa.

Välillä ovat aamulla tunnin kahdestaan tai jos menemme molemmat aamuun ovat pari tuntia keskenään ennen kouluun lähtöä.

Meillä rauhalliset lapset ja hyvin voimme jättää keskenään ja pakkokin välillä.

Vierailija
4/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko matkaa yhteensä 60km vai yhteen suuntaan 60km, yhteensä 120km? Mutta siis mä en jättäisi, olipa kummin tahansa.

Vierailija
5/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että otan kaikki muksut mukaan (on myös 1-vuotias, joka tietenkin tulee aina mun kanssa), mutta aikainen nousu vapaapäivänä ei ainakaan koululaista innosta.

Ja ollaan niin aikaisin liikkeellä, ettei mikään ole vielä auki, jos shoppailua miettis..

Siivouspäivä tekis kyllä ihmeitä tälle huushollille.. =0)

ap

Vierailija
6/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ekaluokkalaisetkin ovat aamuisin yksin, ennen kouluun lähtöä. Tokaluokalle menevä oli kesällä koko päivän yksin meillä.

Vierailija
7/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luotettavat tuonikäiset tytöt, mutta en jättäisi. Tokaluokkalainen tietty voi olla, mutta 6-vuotias ei. Miksi eivät tule mukaan?

Vierailija
8/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsmälleen samanikäiset, tyttö 6 v ja poika 8 v. Mieluummin jätän heidät rauhassa nukkumaan, ja kun heräävät, alkavat katsoa lastenohjelmia tai pelailevat jotain. Joko mies tai minä koko ajan puhelimen päässä. Ovat osanneet lähteä eskariin/kouluunkin kahdestaan pari kertaa, vaatteet ja aamupala tietty valmiina, mies soittanut herätyssoiton (10 min kännykkäherätyksen jälkeen) ja sitten uudelleen, että koska pitää alkaa pukea. Soittavat sitten meille kun ovat koulun pihalla.

Yleensä lapset skarppaavat kovasti kun heille antaa vähän vastuuta.

Vierailija
9/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtevät kouluun itsenäisesti, kun vanhemmat on jo töissä ja hyvin pärjäävät.

Nyt ei edes tarvitse lähteä mihinkään.

Itse antaisin valvoa illalla myöhempään ja ehkä kuitenkin sen verran herättelisin aamulla lähtiessäni, että vielä kerran muistuttaisin, että en ole kotona kun heräävät. Kertoisin kellon ajan suunnilleen koska palaan ja kännykällähän voi soittaa jos tulee ongelmia.

Meidän 9v ja 7v nukkuvat viikonloppuisin jopa kymmeneen ja aamulla tulee lasten ohjelmia.

Aamupalaa jota on helppo itse ottaa kannattaa olla jääkaapissa.

Mielestäni voivat olla tunnin keskenään. Eikös tuon ikäiset nuku ainakin kahdeksaan eli tuskin ovat heränneet ennen äidin kotiutumista.

Vierailija
10/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaksikin tuntia.

Huoletta.

Maalaisjärjellä :)

Vierailija
11/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalit lapset, niin varmasti voit!

Vierailija
12/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähellä naapureita tai sukulaisia, joiden luokse lapset voivat mennä nopeasti hakemaan apua tai jotka tulisivat nopeasti paikalle, jos SINULLE sattuisi jotain?

Vierailija
13/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sen takia vaan että sä et tartte varmastikkaan autoo ihan joka päivä ja sen takia että mitäs jos jotain sattuu!! 6 tai 8v syyttää itteensä koko loppu elämänsä!! ja miten sä annat sen itelles anteeks!!

en ole höyrypää-äiti mutta mun mielestä miehes vois ottaa auton ja sä olla motissa yhden päivän, se ei sun elämääs kaada!

Vierailija
14/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää ei todellakaan voi miettiä "mitä jos" -pohjalta. Lapset nukkuvat pitkään ja jos ovat ensimmäistä kertaa kahdestaan, heitä varmasti jännittää niin paljon, etteivät tee juuri mitään. Eivät taatusti ala riehumaan, ja äiti voi soittaa vaikka 15 minuutin välein, jos on niin hunotapaisia lapsia, ettei niistä tiedä.

ihan sen takia vaan että sä et tartte varmastikkaan autoo ihan joka päivä ja sen takia että mitäs jos jotain sattuu!! 6 tai 8v syyttää itteensä koko loppu elämänsä!! ja miten sä annat sen itelles anteeks!!

en ole höyrypää-äiti mutta mun mielestä miehes vois ottaa auton ja sä olla motissa yhden päivän, se ei sun elämääs kaada!

Vierailija
15/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olemme miehen kanssa vaihtaneet vuoroa. Minä tullut yövuorosta ja mies lähtenyt aamuvuoroon. Ovat nukkuneet sen ajan.

Vierailija
16/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on sujunut tämä syksy eikä ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
17/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin ekaluokkalaisenkin täytyy selvitä loma-ajat yksin, esim. 10 h päivässä. ei ole pitkä matka siihen. meillä on eskarilainen ollut yksin yli tunnin. hyvää harjoitusta ekaluokkaa varten.

Vierailija
18/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitä millaisia lapsesi ovat :) Haluavatko itse jäädä? Jos, niin käytte lävitse vähän "sääntöjä" miten pitää käyttäytyä, kun ovat keskenään.

Onhan heillä puhelin, niin voitte soitella miten menee! Tunti on kuitenkin melko lyhyt aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän