Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys poikavauvojen pesusta

Vierailija
15.01.2010 |

Mulla kokemusta vain tyttövauvoista ja nolotti niin kysyä neuvolassa, joten jäi kysymättä: Miten poikavauvan alapää pitäisi pestä? Pitääkö pippelin poimuja jotenkin erikseen puhdistaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinahkaa ei pidä vetää taakse jos sitä tarkoitat. Muuten pestään joka puolelta, ei kai siinä voi olla mitään epäselvää

Vierailija
2/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nivuset ja pippelin alta voi pestä mutta esinahkaa ei kannata lähtä vetämään mihinkään suuntaan kun se voi herkästi tulehtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lapsen syntymää?

Meillä käytiin lapsen hoitoakin, kuten pesemistä ja pyyhkimistä läpi perhevalmennuksessa. Sekin jäi mieleen, että pojan esinahkaa ei vedetä taakse vaan poika putsataan muuten siitä pippelin ympäristöstä. Ja että tyttövauvan kakkapylly pyyhitään emättimestä peräaukkoon päin, ettei ulostetta pääse sukupuolielimeen.

Vierailija
4/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen tietämätön...

Vierailija
5/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valmennusta saa vain ensikertalaiset :-(

ap

Vierailija
6/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei todellakaan ollut mitään perhevalmennusta. Synnytyssairaalankaan ei päässyt tutustumaan silloin kun minä odotin esikoista ja toista kertaa synnyttäviä ei otettu sitten kierrokselle.

Vierailija
7/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekyri sanoi, että sitten esimurrosiiässä voipoikaa neuvoa pesee sieltöä alta, mutta vanhempien ei tartte pippeliin puuttua.

Vierailija
8/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekyri sanoi, että sitten esimurrosiiässä voipoikaa neuvoa pesee sieltöä alta, mutta vanhempien ei tartte pippeliin puuttua.

Vierailija
9/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan normaalipesu sitten :-) En tiedä miksi se niin kovasti nolostuttikin. Kai siksi, että noita lapsia on jo 2 entuudestaan ja minun pitäisi tuo homma osata. Terveydenhoitajakin oletti tietenkin että pesut sujuu.

Kiitos! Onneksi on av!!

ap

nivuset ja pippelin alta voi pestä mutta esinahkaa ei kannata lähtä vetämään mihinkään suuntaan kun se voi herkästi tulehtua.

Vierailija
10/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi jos eka lapsi on syntynyt vaikka 5v sitten niin ei ne asiat mieleen jää. Ainakaan minulla. Mutta tosiaan ap olikin saanut jo ohjeita eli kaikki mikä näkyy pestään, mitään ei vedetä näkyviin. Vasta sitten koululaiselle voi jo antaa eri pesuohjeet=)

Vierailija
11/15 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhevalmennusta kuin esikoistaan odottaville, ja nekin vaihtelee, mitä siellä käydään läpi. Monet kaverini ovat saaneet paljon yksityiskohtaisempaa tietoa ja neuvontaa esim. vauvan pesusta, kuin minä (meillä ei siitä puhuttu mitään, puhuttiin vain siitä, pystyykö vauvan kanssa tekemään kotitöitä), kun taas vaikkapa synnytyksestä ei ole puhuttu ollenkaan perhevalmennuksessa, vain henkilökohtaisilla neuvolakäynneillä (meillä taas kerrottiin, että jos äiti vaan on rauhallinen eikä käytä kivunlievitystä niin kyllä se lapsi suunnilleen ryömii itse ulos sieltä kohdusta). Näin oli ainakin viisi vuotta sitten, kun esikoistani odotin. Kuopuksen kohdalla sanottiin jopa sairaalassa, että "kyllähän sä nää tiedät jo", kun kysyin, eroaako tämä pojan alapääpesu jotenkin tytön alapääpesusta. Esikoiseni oli siis tyttö, kuopukseni poika.

Ilmeisesti ei siis eroa, tarkkaa tietoa tosin ei edelleenkään ole, kun kukaan ei ole vielä kysymykseeni vastannut :) mutta hengissä tuo poika on säilynyt.

Vierailija
12/15 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin yksin ja ensimmäistä, eikä mulle puhuttu koko aikana mitään perhevalmennuksista.. olis ollu kiva käydä sellasessa kun olin aika epävarma..

Vierailija
13/15 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippelin poimut:DDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
14/15 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervot etsii kiihoketta näillä jutuilla..

Vierailija
15/15 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pervot etsii kiihoketta näillä jutuilla..

Itseäsikö tarkoitat? Sähän tämän ikivanhan keskustelun kaivoit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän