Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ehkäisyä käytät? jos käytät? plussat ja miinukset..

Vierailija
15.01.2010 |

itselläni on nyt 3kuukautta ollut ehkäisynä se ehkäisypiikki,joka otetaan 3 kuukauden välein.tosi helppo ja vaivaton,ja halpakin,n. 10 egeä 3kk. ja menkat on loppunut kokonaan. sivuvaikutuksia ei ole ollut.

ennen söin minipillereitä,ja menkat oli 2 vkon välein..kyllästyin, ja vaihdoin piikkiin,kun terveydenhoitaja suositteli

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa noin 5€/kk.

Vaihdetaan 3:n vuoden välein.

Ei tarvitse muistaa.

Alussa jos onkin menkat silloin tällöin ja kestävät pari viikkoa (niukat ja kivuttomat) niin ensimmäisen vuoden jälkeen mulla ei ole ollut menkkoja kuin joskus kolmantena vuonna yhdet tai kahdet ja vaihdon jälkeen taas vasta kolmantena vuonna.

Harkitsin myös piikkiä aikoinaan, mutta päädyin kapseliin koska raskautuminen piikin jälkeen voi kestää tosi kauan (9kk->)

Vierailija
2/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat:

Saa vaivattomasti siirrettyä kuukautisia ja pidettyä ne jonkin aikaa poissakin tarvittaessa.

Kuukautiset ovat paljon niukemmat ja kestävät entiset reilun viikon sijaan vain n. 4 päivää.

Miinukset:

Olen jatkuvissa hormonihöyryissä. Yhtä sekopäinen kuin raskausaikanakin. Pillerit ehkä tuhoavat ihmissuhteeni tätä menoa.

Viimeksi kun lopetin pillerit ja huomasin mielialaeroni, olin kuin toinen ihminen! Aloitin kuitenkin uudestaan eri merkin, mutta turhaan. Nyt en kuitenkaan osaa lopettaa koska en tiedä muuta yhtä "hyvää" ehkäisykeinoa. EN halua hirmumenkkoja takaisin! Ja haluan kontrolloida niitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen se on?Huonetoverillani synnärillä oli kuulema ollut ehkäisyrengas ja se oli pettänyt,että onko tuo kapseli kuinka varma ehkäisy?

Vierailija
4/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yasmin, vaihdoin noin vuosi sitten, ja olen ollut tyytyväinen, vuodon määrä on olematon eikä niin pahoja raivareita kun mercilonilla! :)

kapselia oon miettiny ja kierukkaa.. mutta jos tekee kolmannen lapsen niin helpompi kun on pillerit, ehkäisyn voi lopettaa jos haluaa.

Vierailija
5/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat: ei hormoneja (tärkeää mulle). "Miinukset": jää usein käyttämättä, kun eihän ne aina ole just käsillä, joten syntyikin sitten poika. Mutta se ei oikeasti ole mikään miinus vaan aivan ihana asia, vaikkei sitä suunniteltukaan!

Mies menee siis vasektomiaan, niin ei tarvi enää miettiä.

Vierailija
6/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli minkälainen se on?Huonetoverillani synnärillä oli kuulema ollut ehkäisyrengas ja se oli pettänyt,että onko tuo kapseli kuinka varma ehkäisy?

On vähintään 99,8%, aivan eri asia kuin ehkäisyrengas. Ehkäisykapseli laitetaan käsivarteen ihon alle.

Vierailija
7/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinukset:

Sattuu vähän seuraavana päivänä

Plussat:

nelikertaiset orgasmit ja satavarma ehkäisymenetelmä.

Vierailija
8/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä vaihtoehto ainakin minulle jolle mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi verenpaineen vuoksi. Kuparikierukkakin aikanaan kokeiltu ja se ei sisällä kauan pysynyt.

Lapsilukukin on jo täynnä.

Saa olla lähes huoleton raskautta ajatellen. Lähes pari vuotta sterilisaatiosta ja ei ainakaan vielä ole pettänyt.

Vierailija
9/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cilest pillerit.

Iso

+ Ei järkyttäviä mielialavaihteluita ja masennusta joita on ollut kolmien eri pillereiden, ja ehkäisyrenkaan kanssa!!

+ Seksihalut pysyneet ennallaan (jotka muiden pillereiden kanssa katosi kokonaan)

+ Menkat lyhentyneet muutamaan päivään

+ Menkkakivut hävisi

+ Kohtuu hinta

+ Hyvä ehkäisyteho

- Pitää muistaa ottaa joka päivä, mutta tämähän se on aina pillereissä, ja ei tällä hetkellä haittaa pätkääkään, kun olen niin onnessani, että ylipäätään löysin sopivan ehkäisyn!

Vierailija
10/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toista kertaa, ollut puolisen vuotta paikallaan tämä.

+ ei menkkoja, ollenkaan

+ ei myöskään anemiaa ja siihen liittyviä vaivoja, eikä pms-oireita

+ ei raivareita, itkukohtauksia, järkyttäviä kipuja jne.

+ ei riskiä unohtamisesta

Miinuksia en keksi, vaikka miten mietin. Myöskään mieheni ei keksi.

Vierailija
11/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo toinen menossa ja kolmatta en ota.

Ensimmäinen oli helppo laittaa pois ottaminen oli yhtä hel.... hui kauheeta kun ajatteleekin.

Toisen laittaminen olikin sitten vähän vaikeampi kuin eka,oli nimittäin edellisen kohtaan kasvanut jotain kudosta,vaikkakin laittoi kapselia vähän eri kohtaan.Lääkäri teki ikipäässä töitä ja minä kärsin.

Kohta pitäisi otattaa nykyinen pois.

Raskautta noiden kahden välillä jouduttiin kauan yrittämään(vuosi),onnistuttiin ja saatiin ihana tyttö.

Kuukautiset eivät minulta ole koskaan jäänyt väliin ja ovat olleet hyvin säännölliset.

Vierailija
12/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaa jotain 70, ensimmäinen ilmaiseksi (mulla toinenkin, kun ensimmäinen laitettiin ulkomailla, jossa julkinen th oli oikeasti ilmaista)

Alussa pari päivää epämukavuutta, sitten pari kk vähän hankalampia kuukautisia. Sitten ei huomaakaan.

Plussaa siis hinta, hormonitoiminnan säilyminen normaalina (halut;), pitkä huoleton aika ennen vaihtoa.

Miinusta hankala asentaminen ja suhteellisen iso mahdollisuus vahinkoraskauteen.

Vierailija
13/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISo plussa on endometrioosi oireiden häviäminen (=välivuodot ja kivut).

Kuukautisvuoto on tosi vähäinen ja kestää vain pari päivää. (normaalisti minulla runsas ja kestää 6-7 päivää) Niin ja luonnollisesti säännölinen kierto (luomusti minulla 25-50)

Myös kuukautikivut on murto-osan entisestä.

Miinusta on melko kallis hinta 15e/kk.

Mutta muuten siis olen tykännyt tosi paljon!

Vierailija
14/42 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tunnu olevan juurikaan sivuoireita...

hormonikierukka tuli ulos itsestään parissa kuukaudessa - kohtu hylki ja poisti vieraan esineen

yasminelle pillereistä tuli päivittäiset isot sydämen rytmihäiriöt - alkoi kun aloin pillerit ja kun tajusin vaihtaa merkkiä loppuivat kuin seinään...

Vierailija
15/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yaz-pillerit.
- Kuukautiset alkavat vasta viimeisen lumepillerin aikana ja kestävät n. 5 päivää.
-välivuotoa, jos syön monta laattaa putkeen
- epäilen hepuloivani pillereiden takia.
+ varmuus ehkäisystä.

Vierailija
16/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä & varmat päivät n. 20 vuoden ajan. Lapsikin on, joten kyse ei ole siitä, että toinen olisi steriili. Ne osaa ketkä osaa ja haters gonna hate.

Vierailija
17/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure-sterilisaatio

Plussaa:varma, hormoniton, koko loppuelämän kestävä ehkäisy. Naiselle, joka tietää ettei halua lapsia/lapsiluku on täynnä.

Miinusta:en ole huomannut mitään haittapuolia.

Vierailija
18/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän työttömyyttä.

Plussaa: Naiset eivät lähesty tai halua seksiä, joten varma ehkäisy taudeilta ja raskaudelta.

Miinusta: Välillä on vähän yksinäistä.

Vierailija
19/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat ja pillerit tuli nuorempana kokeiltua, enkä enää ikinä halua mitään ylimääräisiä hormoneja itseeni pumpata. Meillä käytössä keskeytetty yhdyntä, on sopinut meille monta vuotta. Miinuspuolen kaikki tietääkin.

Vierailija
20/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio. Oli hyvä vaihtoehto, kun lapsia ei enää voinut ottaa vastaan ollenkaan, ei vahingossakaan. Lapsista kyllä tykkään niin paljon ja kunnioitan elämää niin, etten voisi tehdä aborttia, niin näin vahingon mahdollisuudet ovat minimaaliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme