Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te,keillä on fyysisesti raskas työ,miten jaksatte/jaksoitte raskausajan?

Vierailija
15.01.2010 |

Itse olen keittiöappari,ja aika raskasta on ollu..alkuajan pahoinvointi ja pyörrytys..nyt keskivaiheella mulla turpoaa maha+ selkä ja jalat väsyy.Työ on seisomista/kävelemistä n.7 tuntia päivässä.Plus tietty työmatkat(en omista autoa)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaslomalla ensin rv 4-12 pahoinvoinnin takia ja sitten n rv 16-> äitiysloman alkuun saakka selkäkipujen ja supistusten takia.

Vierailija
2/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaus oli raskasta aikaa,väsymyksen lisäksi myös siksi, että kaikki fyysinen ponnistelu aiheutti huimausta.. Mulla myös löystyi nivelet raskausaikana niin, että molemmat polvet poksahti (kierukka ei kestänyt) ja sit tästä ylirasituksesta johtuen mä sain sinänsä hankalan, mut harmittoman bakteerin jälkitautina reaktiivisen niveltulehduksen ja tätä rataa. Mä olin siis oppaana ja kävelin ja maastopyöräilin päivittäin maastossa pitkiä matkoja.

Joten ota iisisti, ja katso sun esimiehen kanssa, voisko sun työtehtäviä muuttaa jos ne tuntuu ylivoimaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite teen muuttohommii työkseni ja niistä jäin pois vasta viikon 25 paikkeil. Itellä tosin oli tosipieni vatsa eikä mitään turvotuksii tai pahoinvointei.

Kannattaa sanoo neuvolas ja jos eivät usko niin sitten työpaikan lääkärin juttusille. Pomonki kans kannattaa jutella jos jotain kevyempää et vois vaik istuu osan päiväst.

Vierailija
4/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki. Ja todellakin aloitin sairaslomalla äitiysvapaani. Kauheita tavarakuormien purkua ja painavien pakkien nostoa korkealle uuniin. Itku tuli useesti, en vain jaksanut. Ja alussa kuumassa keittiössä oksetti ja pyörrytti, en saanut ruokia valmiiksi ajoissa jne.

Hoidin yksin keittiötä jossa tein ruokaa 150 hlölle apuna vain eläkkeelle jäävä kassamummo.

En aikonut riskeerata vauvaani työn takia. Vaikka pomot eivät hyvällä katsoneet, olin vaan pois. Ainoa huonopuoli oli että olis välillä pitänyt käydä töissä, koska jouduin kela rahoille. En tajunnut.

Vierailija
5/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite teen muuttohommii työkseni ja niistä jäin pois vasta viikon 25 paikkeil. Itellä tosin oli tosipieni vatsa eikä mitään turvotuksii tai pahoinvointei.

Kannattaa sanoo neuvolas ja jos eivät usko niin sitten työpaikan lääkärin juttusille. Pomonki kans kannattaa jutella jos jotain kevyempää et vois vaik istuu osan päiväst.

salaattien,leipien yms.teossa ehkä mahdollista.ap

Vierailija
6/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki. Ja todellakin aloitin sairaslomalla äitiysvapaani. Kauheita tavarakuormien purkua ja painavien pakkien nostoa korkealle uuniin. Itku tuli useesti, en vain jaksanut. Ja alussa kuumassa keittiössä oksetti ja pyörrytti, en saanut ruokia valmiiksi ajoissa jne.

Hoidin yksin keittiötä jossa tein ruokaa 150 hlölle apuna vain eläkkeelle jäävä kassamummo.

En aikonut riskeerata vauvaani työn takia. Vaikka pomot eivät hyvällä katsoneet, olin vaan pois. Ainoa huonopuoli oli että olis välillä pitänyt käydä töissä, koska jouduin kela rahoille. En tajunnut.

Vierailija
7/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla peruskunto oli ennen raskautta hyvä, joten sen puoleen ei ongelmia tullut. Kauhea närästys vaivasi alussa ja laihduinkin muutaman kilon sen takia. En kuitenkaan ollut töistä pois närästyksen takia vaikka olo oli välillä tosi tukala. Eläinten kanssa vaan masua sai varoa, ettei tule vahinkoa, samoin piti tarkemmin katsoa ettei liukastu yms. Jossain vaiheessa tuli kipeitä suppareita joiden takia pistettiin saikulle vähäks aikaa. Kolme kuukautta ennen la. jäin vuosilomalle ja siitä sit suoraan äitiyslomalle.

Vierailija
8/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonsti jaksoi, alussa oli huono, heikko ja pyörryttävä olo. keskivaihe meni suht hyvin, tietty työpäivän jälkeen aina aivan loppu eikä jaksa muuta kun maata sohvalla. toisessa raskaudessa jäinkin sitten kotiin jo 3kk ennen laskettua aikaa supistelujen takia. alku on ollut aina kaikkein pahin. ja kun on yrittäjä ei viitsi muutaman päivän takia hakea saikkua.

Vierailija
9/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla ja joudun paljon yksinään nostella potilaita. Alkuun oli vaikeaa olla runsaan oksentelun vuoksi, mutten kuitenkaan jäänyt saikulle. Nyt ovat liitoskivut alkaneet ja kävelykin tosi kipeetä. Nostot aiheuttaa jonkin verran kipuja alavatsalle ja kivuttomia supistuksia. Huimausta on jonkin verran ja tolkuton väsymys. En tosissaan tiedä kuinka kauan pystyn olla töissä mutta yritän vielä kuitenkin, kun rahallisesti ei voisi millään jäädä näin paljon ennen äippälomaa kotiin...

Vierailija
10/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 8, en tiedä ketään raskaan fyysisen työn tekijää, joka raskaana ollessaan jäisi saikulle huonon peruskunnon takia. Voi kääk! Yleensä saikulle jäädään ihan oikeiden ongelmien takia, esim. nivelten löystyminen, vaikea pahoinvointi, tai muuta vastaavaa. Ja ap:lle, puhuppas neuvolassa. Itse en hakenut saikkua raskaasta työstä, olisi varmaan pitänyt.

Vierailija
11/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli/on raskas työ, paljon seisomista ym. kannattaa kuitenkin kuunnella omaa kroppaa, miten itse kokee jaksavansa...päivä kerrallaan. minä olin töissä loppuun asti, vasta 2 viiimeistä viikkoa oli raskaita, mutta kaikki raskaudet ovat erillaisia ja vain sinä tiedät mikä on sulle liikaa. Koko tuleva synnytys tulee olemaan oman kroppan kuuntelemista joten tämä oli ainakin mulle hyvää treeniä. Tsemppiä!

Vierailija
12/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirrä!!! älä hyvä ihminen nosta!!

Vierailija
13/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuun saakka olin töissä. Leipurina työskentelen, enkä kertaakaan ollut saikulla. Se riippuu niin ihmisistä, toiset jaksaa enemmän kuin toiset.

Vierailija
14/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... miksi työnantajat ei innokkaita palkkaamaan meitä nuoria naisia töihin...

Vierailija
15/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 8, en tiedä ketään raskaan fyysisen työn tekijää, joka raskaana ollessaan jäisi saikulle huonon peruskunnon takia. Voi kääk! Yleensä saikulle jäädään ihan oikeiden ongelmien takia, esim. nivelten löystyminen, vaikea pahoinvointi, tai muuta vastaavaa. Ja ap:lle, puhuppas neuvolassa. Itse en hakenut saikkua raskaasta työstä, olisi varmaan pitänyt.

Vierailija
16/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaessa olin fyysisesti raskaassa työssä ja se li raskauksistani helpoin ja jaksoin loistavasti. Tosin jouduin jäämään kuukautta ennen sairaslomalle supisteluiden ja kohdunsuun avautumisen vuoksi.

Kahdessa myöhemmässä raskaudessa olinkin sitten kevyessä konttorityössä enkä jaksanutkaan yhtään niin loistavasti :(

Vierailija
17/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomalle, jolta suoraan äitiyslomalle. Olis pitäny hakea jo aikaisemmin, mutta ***keleen voimalla sitä vaan jatkoi, vaikka iskias- ja liitoskivut oli pahat. Tosin en sitten joutunut pitkäksi aikaa Kelan rahoille ennen ätiysrahaa. Kaksosraskaus.

Vierailija
18/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työ oli ajoittain aika kamalaa, vaikka pistinkin itteni ihan likoon työn puolesta, kotona en jaksanut sitten muun perheen tai kodin eteen tehdä juuri mitään ennen kuin jäin saikulle rv30. Mun työ oli 8-12h pelkkää jaloilla olemista, nostelua, juoksemista ymymym. Ihme että muksu pysyi kyydissä loppuun saakka, oli tosi kovat liitoskivut ja supistelut mahdottomat, mutta kaikki helpotti 2 viikon kuluttua siitä kun olin jäänyt kotia. Tsemppiä!

Vierailija
19/20 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ambulanssissa töissä, joten työ on fyysiseltä rasitukseltaan hyvin vaihtelevaa. Nyt on rv 27, ja vielä on sujunut täysin ongelmitta myös yövuorot. Jotkuthan kovasti pelkäävät ja varovat kaikkea nostamista ja kantamista, mutta kyllä itse olen ihan normaaliin tapaan töitä tehnyt. Vaikka siihen kuuluukin ihmisten kantamista kerroksista alas ja raskaankin kaluston kuljettamista, niin en ole nähnyt mitään syytä asiaa varoa, niin kauan kuin se ei esim. supistuksia ala aiheuttamaan. Mutta itselläni onkin kyllä ollut hyvin helppo rraskaus alusta asti, eli ei minkään laisia pahoinvointeja, selkävaivoja tms. Ja ymmärrän kyllä että toisilla niitä voi olla paljonkin. Mutta totuus on kyllä siinäkin, että esim. selkävaivathan useimmiten johtuvat selän huonosta lihaskunnosta, ja siksi asian kanssa ei kannattaisikaan jäädä kotiin makaamaan, vaan lähteä esim. kuntosalille ja tehdä siellä kevyitä selkää vahvistavia liikkeitä. Oman voinnin mukaanhan sitä toki on jokaisen töissä oltava, eikä turhaa kannata riskeerata. Usein voi käydä myös niin, että kun jossain vaiheessa raskautta koet olosi huonoksi, saatat parin viikon sairasloman jälkeen taas jaksaa jatkaa työntekoa hyvissäkin voimissa. Mutta kotona makaamalla vaivat harvemmin paranevat, joten kannattaahan sitä sairasloman aikanakin liikkua niin paljon kuin vointi sallii.

Vierailija
20/20 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 21 alkaa huomenna, ollut fyysisesti erittäin raskaassa työssä rakennussiivoojana. Hyvin on työt sujuneet tähän asti, ei kipuja muuten paitsi lihaskipuja niin kuin olisi kuntosalilla rehkinyt olan takaa. Jonkin verran yläselkä jumissa ja kipeä, toivottavasti ei pahene. :P

En ole edes kertonut töissä raskaudesta, mutta kohtahan se on kerrottava. :)

Olisi hyvä pystyä olemaan töissä vielä ainakin sen kuukauden-pari. Lääkärin mukaan on ok vaikka työ onkin hyvin fyysistä niin kauan kun kropassa tuntuu hallitulta ja hyvältä eikä ole kipuja. Nostelen ja siirtelen painavia pitkin päivää ja kävelyä tulee 20 000 - 30 000 askeleen verran päivittäin.

Väsyttää kyllä aina ihan pirkuleesti kotiin päästessä.. Välillä on edelleen pahoinvointia, mutta muuten ok olo toistaiseksi. En jäisi saikulle tässä vaiheessa. Vasta jos kovia kipuja tms iskee tai lääkäri käskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän