Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkö huonosti säilyvää ruotsalainen maito on?

Vierailija
14.01.2010 |

Olen muutamia kertoja ostanut ruotsalaista maitoa ja aina on käynyt samoin. Avaa purkin niin maito on hyvää, mutta seuraavana päivänä mennyt huonoksi. Eikä ole päiväyskään ollut lähellä.

Suomalaisen maidon kanssa ei ole koskaan käynyt noin, päinvastoin. Yli päiväyksenkin olleet maidot säilyneet avattuna hyvänä kunnes on juotu.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teitä on seitsemän henkeä? Eli juotte yli litra maitoa per henkilö päivässä? Ihan turhaa, kun 5-6 dl riittää.

5 lasta ja maidon kulutus jopa 7-9 litraa päivässä(teen puurot myös maitoon) joten laskekaapa paljon on vuodessa säästöä

Vierailija
2/33 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikääpä sitä ulkomaisen maidon ostoa siltä kannalta, että jos itse olette esim suomalaisella kenkätehtaalla töissä ja kaikki alkaisi ostaa ulkomaisia kenkiä kun ne on halvempia, niin pian ne menisi teiltäkin työpaikat... itse ainakin mielelläni säilyttäisin maaseudun suomessakin. Laskekaapa muuten paljonko kauppa ryöstää tuosta maidon hinnasta, nimittäin tuottajat saa n. 25-30cnt litralta, valio vähän vähemmän (huom. juustoissa yms tuotteissa Valiolla eri kate) kauppa ottaa maitolitran hinnasta yli 50%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua niitä vatsanväänteitä. Mun puolestani saa siis rahdata vaikka toiselta puolelta Eurooppaa, kunhan sitä pystyy juomaan.

Vierailija
4/33 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sitä ruotsalaista maitoa ostaa, mutta täältähän se vastaus tulikin.

Itse maatalousalalla työskentelevänä ja tulevana maatalousyrittäjänä ja maitotilallisena ei pieneen mieleeni juolahtaisikaan ostaa ruotsalaista maitoa, tai edes tukea sen suomeen rahtaamista ostamalla ingmanin tuotteita.

Suomalainen maito ei työllistä vain tuottajia, vaan myös eläinlääkärit, siementäjät, rehuntoimittajat ym., meijeriväen, maitokuskit.. Lista on loputon ja jatkuu pitkälle.

En oikein millään pysty ymmärtämään ruotsalaisen meijeriteollisuuden tukemista anteeksi nyt vain.

Vierailija
5/33 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin ostin koska se sopi laktoosi-intolerantikon vatsalle - toisin kuin Valion/ Ingmannin normimaidot. Mulle nähtävästi ihan toi maidon homogenointi on se joka pistää vatsan sekaisin. Tiedän että ruottalainenkin maito homogenoidaan, mutta se tehdään nähtävästi eri tavalla, sillä ruotsalainen maito sopii vatsalleni.

Itse maatalousalalla työskentelevänä ja tulevana maatalousyrittäjänä ja maitotilallisena ei pieneen mieleeni juolahtaisikaan ostaa ruotsalaista maitoa, tai edes tukea sen suomeen rahtaamista ostamalla ingmanin tuotteita.

Suomalainen maito ei työllistä vain tuottajia, vaan myös eläinlääkärit, siementäjät, rehuntoimittajat ym., meijeriväen, maitokuskit.. Lista on loputon ja jatkuu pitkälle.

En oikein millään pysty ymmärtämään ruotsalaisen meijeriteollisuuden tukemista anteeksi nyt vain.

Vierailija
6/33 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin ostin koska se sopi laktoosi-intolerantikon vatsalle - toisin kuin Valion/ Ingmannin normimaidot. Mulle nähtävästi ihan toi maidon homogenointi on se joka pistää vatsan sekaisin. Tiedän että ruottalainenkin maito homogenoidaan, mutta se tehdään nähtävästi eri tavalla, sillä ruotsalainen maito sopii vatsalleni.

Vierailija
7/33 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikkolaatuisempaa kuin Valion. Yhteen aikaan se oli koko ajan huonoa ja hapanta. Siksi ostan nykyisin vain Valion maitoa.

Vierailija
8/33 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin huomannut, että maito on tosi herkkää jopa sille, missä osassa jääkaappia sitä säilyttää. Jos on ovessa, happanee paljon nopeammin kuin jos olisi hyllyllä.

ekaan kuppiin kaato maidon niin meni kokkareiksi. Ja päiväys siis tuossa maidossa vasta 17päivä ja eilen avattu

ap

ja ainakin hyvännäköisenä tuli purkista ulos, ei osina kuten Valio olisi tehnyt jo.

Vierailija
9/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen maidon kanssa ei ole koskaan käynyt noin, päinvastoin. Yli päiväyksenkin olleet maidot säilyneet avattuna hyvänä kunnes on juotu.

Tosin jos puhut Arlasta, maito on suomalaista.

Vierailija
10/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa myydään ruotsalaisena. Ingman on suomalaista.

ap

Vierailija
11/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arla Ingmann -maito on SUOMALAISTA.

Arla-maito on RUOTSALAISTA.

Helppo tarkistaa tölkkien kyljestä.

Puhun arla ingman maidosta ja se on kyllä ruotsalaista, ainakin kaupassa myydään ruotsalaisena. Ingman on suomalaista.

ap

Vierailija
12/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulisi mieleenikään ostaa maitoa, joka on raahattu luontoa taas lainkaan ajattelematta Ruotsista. Ei ole asiat hyvin, ei.

Mutta ketäpä nyt kiinnostaa, varsinkin jos paikallinen kauppa dumppaa hintoja ja pari senttiä tulee säästettyä.

Vierailija
13/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi maito on vaan niin parempaa kuin vatsavaivaValion.

Vierailija
14/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole asiasta tietoa kun meillä juodaan tilamaitoa ja se säilyy hyvin 4-5päivää. En tiedä säilyiskö pidempään kun yleensä se on siihen mennessä käytetty.

Vierailija
15/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin hyvännäköisenä tuli purkista ulos, ei osina kuten Valio olisi tehnyt jo.

Vierailija
16/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaan kuppiin kaato maidon niin meni kokkareiksi. Ja päiväys siis tuossa maidossa vasta 17päivä ja eilen avattu

ap

Vierailija
17/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilytetään riittävän kylmässä.

Vierailija
18/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsalaismahtia Suomessa, joka ei historian tähän päivään mennessä ole muuta tehnyt kuin sortanut suomalaisia.

Vierailija
19/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta ja maidon kulutus jopa 7-9 litraa päivässä(teen puurot myös maitoon) joten laskekaapa paljon on vuodessa säästöä kun ostan ennemmin ruotsalaista kun valion tekemää.hinta meillä ruotsalaiselle litralle on 0,70€/l

valion maito maksaa 0,95€/l

ruotsalaiseen maitoon menee noin 1715€ laskettu 350 päivän mukaan.

valion maito tulisi maksamaan 350 päivälle 2327,50€

ja erotus huikea 612,50€

Vierailija
20/33 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta ja maidon kulutus jopa 7-9 litraa päivässä(teen puurot myös maitoon) joten laskekaapa paljon on vuodessa säästöä kun ostan ennemmin ruotsalaista kun valion tekemää.hinta meillä ruotsalaiselle litralle on 0,70€/l

valion maito maksaa 0,95€/l

ruotsalaiseen maitoon menee noin 1715€ laskettu 350 päivän mukaan.

valion maito tulisi maksamaan 350 päivälle 2327,50€

ja erotus huikea 612,50€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi