Pirkkala: Jos lastasi ei tuoda hoitoon...
..kesällä tiettyyn aikaan, saat vastaavasti maksutonta hoitoaikaa. Tarkoittaako tämä, että kunnan pitää kasvatuksellisista syistä yrittää siirtää kasvatusvastuuta myös vanhemmille, minne se normaalijärjellä varustetun mielestä kuuluukin. Nyt vanhemmat lomaileekin ilman lapsia? On se vaan niin kivaa olla kaksistaan tai metsästää uutta isäuhria!!
Kommentit (13)
että sekä minä että mies pätkätöissä koko ajan, paikat vaan vaihtuu. Silloin ei ole kesälomaa, ja lapsi on ollut tarhassa kun ei kuitenkaan olla työttöminä oltu missään vaiheessa. Hirveä organisointi aina kesäisin että miten homma hoidetaan...
silloin olekaan ollut koko vuotta hoidossa ennen kesää.
että sekä minä että mies pätkätöissä koko ajan, paikat vaan vaihtuu. Silloin ei ole kesälomaa, ja lapsi on ollut tarhassa kun ei kuitenkaan olla työttöminä oltu missään vaiheessa. Hirveä organisointi aina kesäisin että miten homma hoidetaan...
Voisitteko ottaa vaikka palkatonta, sanotte, että loma silloin ja silloin, edes kaksi viikkoa kesällä?
Jos vuoden aikana on 12 tai enemmän kirjallisesti ilmoitettuja vapaapäiviä niin maksamme 11kk eli heinakuu on maksuton. Keräämme M päiviä.
että jos lapsi on aloittanut hoidon elokuussa, on heinäkuu maksuton. Joissakin kunnissa on kuitenkin päätetty hyvittää vanhemmille myös esim. koulujen loma-aikoja, mikäli lapsi ei ole tällöin hoidossa. Mielestäni tämä on erittäin hyvä käytäntö, koska on kuitenkin perheitä, joiden lapsi ei kyseisinä loma-aikoina hoidossa.
.. nähdä. Voishan ne kersat jo synnytyslaitokselta siirtää yhteiskunnan haltuun, niin ei tarttis nähdä vaivaa heidän eteensä, koska se on raskasta......
ei kaikille, mutta monille nykyvanhemmille
vaikka lapsesi olis hoidossa vain 11kk 1vk. jos lapsi lomailee kesällä 6vk, maksat vain 11kk hoidosta. ei mitään tekemistä moraalin kanssa. paitsi kunnan moraalin.
jos lomailee 6 vk kesällä maksaa 10kk 2vko/ vuosi tai lomalla 8vko kesällä maksu 10 kk/vuosi. Normaalistihan maksu menee 11kk/vuosi vaikka lomalla olisikin kesällä yli 4 viikkoa.
Eli tässä yritetään saada ne vanhemmat lomailemaan niiden lasten kanssa enemmän.
jos et halua, mutta lapsesi haluaa olla lomalla päiväkodista pösilö. Vie vaikka mummolle kodinomaiseen hoitoon edes kk vuodessa.
kauheeta kun lapsilla ei oo nykyään lomaa. Vanhemmat lomailee ja lapset pitkät päivät päiväkodissa. Itse olen päiväkodin täti.
on osa-aikatyötä, vuorotyötä, etätyötä ja vieläpä sellaisia pätkätöitä, ettei vanhemmatkaan pääse vuosiloman makuun :(
kauheeta kun lapsilla ei oo nykyään lomaa. Vanhemmat lomailee ja lapset pitkät päivät päiväkodissa. Itse olen päiväkodin täti.
ainahan te tädit kerrotte kuinka kehittävää toimintaa teillä siellä päikyssä on. Vanhemmat haluavat lapselleen vaan parasta. Kavereita kuulemma tarvii olla ja sosiaalistua jo ihan pienestä pitäen.