Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko oma mahasi kestäny Obsidan rautavalmistetta?

Vierailija
14.01.2010 |

neuvolassa määrättiin aloittamaan se kun hg oli 106..

Sanoi että joillain ei vatsa kestä, oletko itse käyttänyt?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kestänyt, eikä mitään muutakaan pilleriä ne juotavat "kasvismehut" taas sopivat

ihan et on kohtalontoveri.

Mä kokeilin vissiin ainakin 3 eri rautavalmistetta,joista kaikista maha ihan kuralla.

Meni niin huonoon kuntoon kun hb vain laski ja maha koko ajan sekaisin et en enään jaksanut ees voileipää sesiaaltaan tehdä.

Tuo juotava litku oli paras,vaik olikin kauheen makuinen. Siitä ei tullu ripulia sekin tosin pyrki pois elimistöstäni , tälläkertaa yläkautta.

Mulla alkoi tuo hb:n lasku ja huimaus sekä voimattomuus jossain reilu 19 rv kohalla ja jossain välissä sain sit saikun koko raskauden loppuun asti.

Mulla oli seisomatyö ja ei mitään mahiksia selvitä siellä,kun en pystyny seisomaan ees 5 minuuttia kauempaa paikallaan tai kävellä muutamaa metriä pidempää ilman et alko heikottaa ja huimata.

Löysin sit lopulta tuon luontaistuote rautalitkun joka sit paransi oloni,noh siinä vaiheessa olin jo saikulla ja raskaus läheni loppua ja uusia vaivoja ilmaantui.

Vierailija
2/23 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidan oli ihan kauhea vatsalle. En pystynyt montaa päivää syömään. Mulle taas Maltofer toimi kuin unelma, ei vatsavaivoja siitä.

Sen sijaan tuota Maltoferia olen syönyt jo vuosia kuuriluontoisesti. Ei mitään oireita, mutta aika kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on anemia ja syön siihen Obsidania 2 x 100 mg päivässä. Vatsakipua tai pahoinvointia tuosta ei ole tullut, mutta näyttää siltä että saa vatsan löysäksi (+ uloste on mustahkoa, mutta pakkausselosteessa sanottiin tuon olevan normaalia).

Täytyy nyt katsella jatkuuko tuo vai helpottaako alun jälkeen. Aloitin tablettien syömisen vasta hiljattain.

Vierailija
4/23 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiini 102 eikä nouse millään kun ei lisärautaa pysty syömään... :(

Vierailija
5/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floradix tosin aiheutti närästystä. Alkoi parin päivän jälkeen ja loppui kun lopetin Floradixin.

Vierailija
6/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut mitään suolisto-oireitakaan

Vierailija
7/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvolan th sekä apteekin farmaseutti sanoivat, että Obsidan on parhaiten siedetty rautavalmiste (liukenee jotenkin myöhemmin kuin muut tai vastaavaa). Lue muuten ohjeet. Oliko se niin, ettei maitotuotteita saa mielellään käyttää samaan aikaan ja C-vitamiinia olis hyvä saada samaan aikaan (esim. appelsiinista)?

Vierailija
8/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidan oli ihan kauhea vatsalle. En pystynyt montaa päivää syömään.

Mulle taas Maltofer toimi kuin unelma, ei vatsavaivoja siitä.

Vierailija
9/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha oli vähän normaalia löysempi, mutta ripulia ei ollut. Yleensä mulla on tosi herkkä maha ja menee helposti sekasin. Mut Obsidanista ei menny pahasti.

Vierailija
10/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt koko ikäni rautaa tabletteina kun hemoglobiini arvo tippuu helpolla alle sataan. obsidani sopii todella hyvin mut retafer aiheutti kivikovan vatsan

Vierailija
11/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kestänyt, vaan tuli tosi etova olo. Sitten kokeilin sillä tavalla, että söin jotain puoli tuntia aiemmin (joskus ihan jogurttiakin, eli juuri niin, kuin ei pitäisi tehdä) ja otin tabletin ja hyvin kesti. Kun neuvolassa mitattiin hemppa, se lähti hyvin nousuun. Eli voi kokeilla noinkin, ainakin mulla imeytyi tarpeeksi, tosin kovin alhaalla ei ehtinyt ollakaan...

Vierailija
12/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu niin ummella koko raskausajan että nyt kun 2viikkoa sitten määrättiin tuo obsidan matalan hg:n takia niin melkein toivon että se löysäis vatsaa. Mutta ei niin ei. Ummella ollaan edelleen...

Vierailija
13/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli pari pv ripuli ja mahakipua siitä eteenpäin ei mitään. Paitsi että uloste muuttui melkein mustaksi

Vierailija
14/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin että retafer++ kävisi helpommin vatsan päälle. kummastakaan ei ole tullut mitään minulle :)

ekassa raskaudessa käytin obsidania ja toisessa retaferia.

Vierailija
15/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmessa raskaudessa kokeilin jokaisessa. Sain aina järkyttävät vatsakivut ja tunnin parin kuluttua maha kuralla. Ei ollut kivaa.

Vierailija
16/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin just kuurin. Tosin annostus oli 2 tabl. Ekana päivänä ripulia ja vatsakipua muutaman tunnin ajan. Tokana päivänä sama, mutta lisäksi oksensin muutaman kerran vatsan tyhjäksi. Lopetin sitten raudan syömisen. Pidän viikon tauon ja kokeilen sitten puolet pienemmällä annostuksella.

Vierailija
17/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne juotavat "kasvismehut" taas sopivat

Vierailija
18/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kestänyt mitään muitakaan rautavalmisteita. Eipä siinä auttanut kun valita se, mikä pisti mahan vähiten sekaisin, ja se oli juuri tuo Obsidan.

Vierailija
19/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kestänyt Retaferia myöskään. Floradix (luontaistuotekaupasta saatava liuos) kävi kyllä.

Vierailija
20/23 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään