Ajatusleikki sinun ja puolisosi nimistä?
Mitkä olisis sinun ja puolisosi nimet, jos kutsumaniminä olisi teidän viimeiset nimet (jos oikeasti kutsumanimenä on viimeinen, niin sitten ajatusleikki ensimmäisestä nimestä). Ja yhteinen sukunimesi olisi mummosi tyttönimi?
Meillä asuisi perhe Tuhkanen ja meidän etunimet olisivat Sinikka ja Johannes
Kommentit (49)
Kuollut ja kuopattu sekin sadisti.
Johanna ja Johannes Lehmus (tai Katajisto)
Sukunimenä Leinonen tai Backström
Juu,eli meidän ois tässä..
Johanna ja Fabian Hotti
eiköhän useimmilla meistä ole (ollut) 2 mummoa, joilla keskenään eri tyttönimet...
Meillä
Maria ja Pekka Pulakka/Lounatkari(tästä mut kyllä tuntee :))
Tapio ja Katariina Lindgren/Waris.
Minulla ainakin niitä löytyy kaksi.
Tuossa viestissä luki MUMMOSI sukunimi.. Juu,eli meidän ois tässä..
Johanna ja Fabian Hotti
ihan tarkoituksella laitoin tähän nimileikkiin "mummosi tyttönimi". Tiesin, että mummoja on yleensä ollut ainakin kaksi ja heillä kaksi eri tyttönimeä. Siksipä tämän sukunimen sai ihan nyt valita. Syykin minulla oli moiseen sukunimen valintaan: 1) en itsekään kunnolla muista varmaksi, mikä toisen mummoni tyttönimi oli 2) mummon tyttönimi voi olla niin paljastavan harvinainen, ettei halua sitä tänne. Sitten onkin valittavana se toinen mummo =)
mun molemmat mummot olivat os. Ryynäsiä, vaikkeivät olleet mitään sukua keskenään.
Henrietta ja Antero, sukunimiä onkin sitten neljä eri vaihtoehtoa. Yksi niistä Heikkinen.
Henrietta ja Antero, sukunimiä onkin sitten neljä eri vaihtoehtoa. Yksi niistä Heikkinen.
toinen sukunimivaihtoehto olis inkeriläinen, ja monista poliittisistakin syistä en tiedä millainen se olis, kun vanhukset ei Siperian pelossaan halunneet siitä koskaan puhua. Sääli, olis kyl kiva tietää...