Pitääkö lapsi olla mukana , kun ilmoittaudutaan koululla ekalle luokalle???
Kommentit (11)
Meillä on kyllä aina ollu, koska ovat ite halunneet! Vanhimman pakotin mukaan, koska on tosi arka ja mun mielestä oli tärkeetä nähdä jo sillon, että mihin on menossa! Kun siellä koululla ei oltu koskaan aiemmin käyty.
ilmoitin lapsen ihan netin kautta. ei ollut lapsi koneella kanssani.
Valitettavasti, sillä mielestäni tuo on ollut lapselle aina hyvä kokemus, jonka muistaa sitten lopun ikänsä!! Miksi tuokin kokemus täytyy poistaa lapsilta?
Vielä viime vuonna meillä SAI sentään käydä ilmoittautumassa kouluun ihan paikan päällä...enää se ei valitettavasti ole mahdollista:( Voisko päättäjät joskus ajatella lapsiakin?!
Valitettavasti, sillä mielestäni tuo on ollut lapselle aina hyvä kokemus, jonka muistaa sitten lopun ikänsä!! Miksi tuokin kokemus täytyy poistaa lapsilta?
Vielä viime vuonna meillä SAI sentään käydä ilmoittautumassa kouluun ihan paikan päällä...enää se ei valitettavasti ole mahdollista:( Voisko päättäjät joskus ajatella lapsiakin?!
eikä siitä blanketintäyttelystä lapsi mitään tajua tai muista.
Etelä-Savossa joissakin kouluissa ilmottaudutaan vielä onneksi ihan paikan päällä.
Kiva nähdä vähän koulua ja tulevia muita ekaluokkalaisia :)
Mulle ainakin tuli kutsu, jossa luki että voi MYÖS ilmoittaa netissä.
eikä siitä blanketintäyttelystä lapsi mitään tajua tai muista.
kohdalla onkin näin, se ei tarkoita, etteikö joku muu lapsi siitä tajuaisi.
Meillä on aina käyty lasten kanssa paikan päällä ilmottautumassa. Onneksi on edelleen se vaihtoehto. Kiva pieni asia, joka konkretisoi asiaa pikku koulutulokkaalle.
lähikouluun tai muuhun. Nämä on taas niitä juttuja, jotka vaihtelee kunnittain
ilmoittautumaan kuopuksen kanssa, se on suuri hetki pienelle eskarilaiselle, ainakin ollut kolmen vanhemman lapsen kohdalla. Ja nyt kun osa on varmasti ilmoittautunut netin kautta, siellä on varmaan vähemmän ihmisiä ja ehtii jutella kunnolla open kanssa tai jopa vähän käydä sitä koulua katselemassa tarkemmin. Sen jälkeen tullaan kotiin ja keitetään kouluunilmoittautumiskahvit asiaankuuluvine herkkuineen.
... ei voi olla varma, pääseekö siihen kouluun, johon hakee. Joten en menisi paikan päälle lapsen kanssa "omaan kouluun ilmottautumaan ja tutustumaan", jos myöhemmin tuleekin päätös, että lapsi aloittaa koulun jossakin toisessa koulussa. Olen itse Espoosta ja meillä saa esittää netti-ilmossa toiveen koulusta, johon lapsensa haluaa.
-näkee samalla koulua- siis jos ilmoittautuminen tapahtuu siellä, meillä on netissä