Varokaa jos on asiaa toiselle lokerolle päiväkodissa
Tänään päiväkotiin viedessä hoitaja tuli kuulustelemaan mua, miksi minut on nähty toisen lokeron luona kun mun lapsen. Näillä sanoin siis tarkalleen. Olin ensin aamutokkurassa ihan että häh? Sitten muistin, että kävin eilen laittamassa yhdelle äidille lapun lokeroonsa (kun en oo nähnyt ja mulla ei oo hänen puh. nroaan, hänellä on kyllä mun). Siihen sitten tyytyi.
Minusta mua epäiltiin varkaaksi tms. En tiedä, onko joltakin hävinnyt jotain, ei meiltä, enkä ole kuullut että muiltakaan.
Muistin bussissa, että olen myöskin käynyt alkuviikosta palauttamassa meidän lokeroon tulleet hanskat erään muun lapsen lokeroon (niissä oli nimi) ja siinä lokerossa oli selvä kutsukirje, jota katsoin (siis kuorta, en avannut). Syy se, että tiedän, että yhden päiväkotilapsen synttärit ovat nyt viikonloppuna. Tyttöäni ollaan sinne oltu kutsumassa, mutta näemmä ei kutsuttu. Mua siis harmitti hänen puolestaan.
Pitääkö mun nyt tunnustaa tämäkin synti, kun meen iltapäivällä hakemaan :-(.
Ja olen ihan 100 % varmasti joskkus katsonut jonkun haalaria, jos on olut kivan näköinen, minkä merkkinen on, siis koskenut toisen vaatteeseen. En tosin ihan viime aikoina.
Pitääkö mun myös pyytää lupa, kun oman lapseni synttärit tulevat, että saan laittaa kutsut vieraisiin lokeroihin?
Miltä teistä tuntuisi tämä?
Kommentit (44)
mutta voiko asiaa kysyää muuten.
Meillä ei oo hävinnyt yhtään mitään, vaikka on ollut kalliitakin vaatteita. Kerran oli jotkut hanskat väärässä lokerossa ja hain niitä monestakin lokerosta (syksyllä). Pitää kysellä, onko sieltä viety tavaraa, niin ymmärrän paremmin kuulustelut.
ap
upouudet talvikumpparit, Ticketin hanskat jne.
Eli totta kai ne hoitajat vähän katsoo, missä kukakin häärii.
Toisaalta ymmärrän ihan hyvin koska päiväkodissa häviää tavaroita ja jotkut niitä oikeasti sieltä varastaakin.
Tuntuuhan se typerältä että joka käyntiin tarvitsee lupa kysyä. Mutta meidän päiväkodissa usein on hoitaja siinä lähettyvillä kun lapsen vie ja kun hakee niin tulee hoitaja kertomaan miten lapsen päivä on mennyt siinä samalla kun lasta pukee. Joten siinä vaiheessa voi vaikka ohimennen hoitajallle mainita että laitan XXX:n äidille lapun lapsen lokerikkoon tms.
Totta että joka hoitopaikassa niitä hoitajia ei siinä näy.
Itsekin olen etsinyt lapsen häviksissä ollutta pipoa tai jotain muuta viereisistä hyllyistäkun niitä vahingossa sinne välillä menee.
mutta en tykkäis, jos joku kävis mun muksun lokerolla hypistelemässä vaatteita tai kattelemassa synttärikutsuja.
Sori, ap...Oot vähän siinä rajalla. Viestien jättäminen ihan ok.
kenenkään toisen tavaroita penkomassa. En tajua mitä tarvetta niillä toisten lokeroilla tai koreilla on ylipäätään käydä.
Jos omassa korissa on vierasta tavaraa, meillä ne väärät laitetaan penkillä olevaan keräilykoriin. Ja jos meiltä uupuu jotain, sanon hoitajille.
En koskaan pengo ominpäin ja kyllä katsoisin todella pitkään minäkin, jos joku siellä tonkii muiden tavaroita.
mutta mulla on kans sellainen kokemus, että rehelliset ihmiset eivät tutki, koskettele, hipelöi tms. muiden tavaroita.
eli lapsi on ulkona ryhmän kanssa, ja reppu ym. pitää hakea sisältä. Joku muu kuin meidän hoitaja on nähnyt jomman kumman noista tän viikon tapauksista (siis joko eilisen lapun laiton tai kun vein ne hanskat (ma tai ti).
Opin sen, että en enää ikinä palauta mitään kenenkään lokeroon, vaikka niissä oli nimi. Olkoot meidän lokerossa kuten olivat tai laitan ne siihen penkille tai lattialle. (ei oo pöytää ym. mihin palauttaa).
Ja jos meiltä puuttuu jotain, niin haen aina hoitajan paikalle. Aivan sama vaikka löytäisin jonkun puuttuvan jutun itsekin. Enpähän ole väärällä lokerolla.
Synttärikutsut jaan mahdollisimman näkyvästi ja tökerösti, niin että kaikki ei-kutsututkin ne huomaavat.
Toisaalta ymmärrän ihan hyvin koska päiväkodissa häviää tavaroita ja jotkut niitä oikeasti sieltä varastaakin.
Tuntuuhan se typerältä että joka käyntiin tarvitsee lupa kysyä. Mutta meidän päiväkodissa usein on hoitaja siinä lähettyvillä kun lapsen vie ja kun hakee niin tulee hoitaja kertomaan miten lapsen päivä on mennyt siinä samalla kun lasta pukee. Joten siinä vaiheessa voi vaikka ohimennen hoitajallle mainita että laitan XXX:n äidille lapun lapsen lokerikkoon tms.
Totta että joka hoitopaikassa niitä hoitajia ei siinä näy.
Itsekin olen etsinyt lapsen häviksissä ollutta pipoa tai jotain muuta viereisistä hyllyistäkun niitä vahingossa sinne välillä menee.
Em. tavoilla toimimalla vältät ikävät kyselyt. That's it.
1,5 v aikana katsonut jonkun haalarin merkin.
Ja en hipelöi muiden tavaroita, sen kirjeen ajattelematta käteeni nostin kun näin että jaaha, kutsut tuli, muttei meille.
Meillä ei oo mitään "eksyneiden koria", joten penkille vaan tästä lähin.
ap
Kerran oli jotkut hanskat väärässä lokerossa ja hain niitä monestakin lokerosta (syksyllä). ap
upouudet talvikumpparit, Ticketin hanskat jne. Eli totta kai ne hoitajat vähän katsoo, missä kukakin häärii.
Ajatteles nyt ap hiukan: menisitkö kääntelemään AIKUISTEN ihmisten tavaroita naulakossa? Siis ventovieraiden aikuisten?
No tuskin menisit.
Miksi siis ajattelet, että kun ne on "vaan" lapsia, niin sinäpä voit mennä heidän lokerolleen, penkoa vaatteet ja luumuilla vielä postitkin läpi.
Ihan oikeesti, vähän outo olet. Pk-väki tekee aivan oikein, jos huomauttaa asiasta. Lokerot ovat täynnä toisten yksityisiä tavaroita, ei sinne ole muilla lapsilla tai aikuisillakaan asiaa.
uskomatonta käytöstä! Hyvä että huomautettiin.
Ja jos ei siellä ole selkeää paikkaa mihin palauttaa toisten omaisuus, teepä siitä aloite. Aikuisesti.
Mä jos näen kivat vaatteet jollain lapsella, niin sanon siitä lapselle itselleen, että onpas sulla hieno paita tms. ja merkkejä kyselen sitten vanhemmiltaan, kun törmäämme. Vanhempien aikana voisin sitten tunnustella materiaalia tms. samalla kun kehun vaatetta.
se varkaaksi vihjaaminenkin on aika töykeää. Plus en muutenkaan tykkää just tuon hoitajan tyylistä sanoa yhtään mitään. 2 muuta hoitajaa ihan ok, tuo nostaa multa aina niskakarvatkin pystyyn. Joku siinä on, enkä oo ainut, mitä oon muiden äitien kanssa puhunut.
Ehkä 40-50 % on itse asiaa ja 60-50 % on vanhaa vitutusta tuohon hoitajaan.
Täytyy olla vähemmän omatoiminen vastaisuudessa ja aina vaivata hoitaja viereen, kun haetaan kadonneita ja ylimääräiset vaan penkille.
ap
Em. tavoilla toimimalla vältät ikävät kyselyt. That's it.
Kyllä minäkin laitan oman lapsen lokeroon eksyneet väärät tavarat oikeisiin lokeroihin. Mihinkään löytötavaralaatikkoon en todella laittaisi, se pursuuaa jo muutenkin tavaroita, joita kukaan ei ole tunnistanut omakseen (ehkä naapuriryhmistä kadonneita ja varastetuiksi luultuja?)
Siis oikeasti. Hiplailet muiden haalareita ja tutkit postit!
Kyllä minäkin laitan oman lapsen lokeroon eksyneet väärät tavarat oikeisiin lokeroihin. Mihinkään löytötavaralaatikkoon en todella laittaisi, se pursuuaa jo muutenkin tavaroita, joita kukaan ei ole tunnistanut omakseen (ehkä naapuriryhmistä kadonneita ja varastetuiksi luultuja?)
mutta senkin voi tehdä aika näkyvästi ja niin, että eteisessä on hoitaja paikalla.
Siis kysyn hoitajalta: "hei, meille on eksynyt Tanelin tumput, missä on Tanelin lokero, niin palautan nämä?"
Tai: "sopiiko, että laitan synttärikutsut lokeroihin?"
Ymmärrän, että ap ei ole tullut tuota ajatelleeksi ja on hiukan loukkaantunutkin turhasta epäilystä. Mutta ei se ole kovin turha noin päiväkodin kannalta, koska tavaraa tosiaan häviää ja KOSKA ne lokerot tosiaan on täynnä vieraiden IHMISTEN (niitä lapsekin ovat ;-)) yksityistavaraa.
-12-
Kerran oli jotkut hanskat väärässä lokerossa ja hain niitä monestakin lokerosta (syksyllä). ap
upouudet talvikumpparit, Ticketin hanskat jne. Eli totta kai ne hoitajat vähän katsoo, missä kukakin häärii.
Ajatteles nyt ap hiukan: menisitkö kääntelemään AIKUISTEN ihmisten tavaroita naulakossa? Siis ventovieraiden aikuisten?
No tuskin menisit.
Miksi siis ajattelet, että kun ne on "vaan" lapsia, niin sinäpä voit mennä heidän lokerolleen, penkoa vaatteet ja luumuilla vielä postitkin läpi.
Ihan oikeesti, vähän outo olet. Pk-väki tekee aivan oikein, jos huomauttaa asiasta. Lokerot ovat täynnä toisten yksityisiä tavaroita, ei sinne ole muilla lapsilla tai aikuisillakaan asiaa.
No tuskin menisit.
En luumuile kenenkään posteja, näin sen kuoren (olisin nähnyt vaikka olisin vaan kävellyt ohi).
Hain ne hanskat itse, kun hoitajia on aina joku poissa ja vajaamiehitys, mutta tästä lähin en hae. Hoitaja paikalle. Ja tuostakin on jo kuukausia aikaa.
ap
väärää tavaraa näen mun lapsen lokerossa. Tuikkaan sinne minne ne kuuluu. Jopas saisi koko ajan hoitajat juosta paikalle. Lähes viikottain on väärää tavaraa ollut mun lapsen lokerolla.
Ja lisäksi hakuaikaan lapset on ulkona eikä sisällä edes ole ketään hoitajaa.
kuin sen että sen ottaa käteensä.
Eikä todellakaan ole asiallista hipelöidä muiden vaatteita ja tutkia merkkejä.
Ei sitä hoitajaa tarvitse kaiketi HAKEA. Eikö teillä ole hoitaja vastassa, kun tuotte lapsen päiväkotiin tai haette häntä - koskaan?
Korostan, ettet varmaan tehnytkään mitään epärehellistä, mutta et selvästi näe sitä, miltä se lokeroiden kaivelu saattaa sivullisesta näyttää. Eli sen vuoksi: mahdollisimman avoimesti ja muiden nähden jatkossa.
-12-
upouudet talvikumpparit, Ticketin hanskat jne.
Eli totta kai ne hoitajat vähän katsoo, missä kukakin häärii.