Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun vauvakuume ei lopu?

13.01.2010 |

..Eikä vielä muutamaan vuoteen lapsen hankkiminen ole ajankohtaista.

Olen 18-vuotias, lukio-opinnot siis loppusuoralla. Olen seurustellut vasta vuoden nykyisen miehen kanssa. Vauvakuumeeni on ollut aivan järjetön siitä hetkestä asti, kun 3 vuotta sitten sain ensimmäistä kertaa vastasyntyneen kummityttöni syliin.

Aina kun näen vauvan jossakin- kaupassa, kadulla, telkkarissa jään tuijottamaan sitä ihastuneena. Sydämen täyttää aina se sama tunne, kun näkee pikkuisen jossakin. Korkein kuume nousee aivan vastasyntyneistä. Odotan ihan kamalasti sitä aikaa elämässäni, kun alamme yrittämään ensimmäistä lasta. Mutta siihen menee vielä aikaa, useampi vuosi.

Ensinnäkin, haluan jatkaa opintojani lukion jälkeen. Toiseksi, haluan että taloudellinen tilanne on riittävän hyvä lapsen kasvattamiseen ja kolmanneksi, haluan myös elää, nähdä ja kokea maailmaa ensin. Mutta silti, silti järki meinaa kadota aina kun alan miettiä "mitä jos tekisinkin poikkeuksen, jos tulisinkin raskaaksi nyt.." Vaikka eihän sitä aina niin vaan raskaaksi tulla. Ja neljänneksi, haluan varmistua myös että nykyinen suhde kestää, ei sitä vuoden seurustelun jälkeen vielä voi tietää.

Joka tapauksessa, haluan kasvaa aikuisemmaksi ensin ennen kuin musta tulee äiti, mutta silti vauvakuume on aivan järjetön. Mitä voin tehdä? Kumppanikaan ei halua vielä aikoihin lasta. Itse haluaisin sitten, kun oon ollut hetken työelämässä, ehkä n. 23-vuotiaana, vaikka eihän sitä mitään tiettyä ikää etukäteen voi päättää milloin ryhtyy vauvantekohommiin.

Tuntuu välillä ihan hölmöltä, että mä odotan tässä vaiheessa jo ihan innolla perheen perustamista, kun muut kaverit haluaisivat juhlia kaikki viikonloput. Tottakai itsekin tykkään juhlia ja nähdä yöelämää, mutta silti on tämä vauvakuume, kova onkin.

Ehkä tästä mun selvityksestä ei saanut kauheasti tolkkua, mutta pointti on siis se että miten te muut olette jaksaneet odottaa useamman vuoden, kun vauvakuume on vaivannut pidempään?

P.s. oon aivan järjettömän innoissani, kun kaverini saa muutaman kuukauden kuluttua vauvan. Luultavasti vauvakuume vain kasvaa sitä hoivaillessa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliaikaisesti kun aloin odottaa meidän esikoista. ei auttanut marsut eikä järkipuheet, koulu oli kesken, seurusteltu 5kk, ikää 19 ei tietoakaan valmistumisesta saati työpaikasta! Nyt meillä 4 lasta, paperit saatu koulusta, naimisissa oltu 6 vuotta, mies töissä minä kotona ja en vois onnellisempi olla! ei ole kertaakaan harmittanut että sai jättää ne yö"elämät" ja alkaa OIKEASTI elämään! rahat riittää loistavasti kaikkeen mihin on tarviskin. nyt sitten kuumeillaan viidettä...

2/2 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut elämässä useampi jakso kun on ollut ihan mieletön vauvakuume, niin että oon tosissaan miettinyt kesken lukion että hankkisko kuitenkin... 17-vuotiaana ajattelin että 22- vuotiaana viimeistään hankin. Vauvakuumeet on tulleet ja menneet ja nyt on yritys viimein aloitettu 25-vuotiaana. Nyt olen tyytyväinen että en hankkinut lapsia aiemmin, nimittäin tiedän paljon enemmän elämästä ja olen perehtynyt lastenkasvatukseen ja sen mukanaan tuomiin vaatimuksiin paremmin kuin 20-kymppisenä. Jokainen kuitenkin elää omaa elämäänsä ja tekee omat päätöksensä. Toivottavasti kaikki osaisivat valita niin ettei vanhana valinnat kaduttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla