******ENSIKOT PERJANTAINA******
Kommentit (19)
Hauska kuulla Fiosta pitkästä aikaa!
Quiero, kyselit noista mun kierroista: mulla on ollut muistakseni aina ilman pillereitä epäsäännölliset kierrot. Pilsuja popsin kahteen otteeseen n. 4-5 vuotta kerrallaan, välillä oli 3 v ilman ja ainakin sinä aikana oli tosi säännötöntä, jopa 3kk taukoja välillä! Sitä en muista, miten ihan nuorena oli asian laita. Kiva, kun oot niin kannustava! Kyllä mä sen ajan lääkärille varaan ensi kierrossa, jos sellainen tulee. Mietin vaan, että pitäisiköhän marssia saman tien jollekin lapsettomuuden hoitoon erikoistuneelle, kun noi " tavalliset" gynet antaa aina ihan erilaisia ohjeita. Ja yhden mielestä mulla oli pco ja seuraavan mielestä taas ei, joten tuntuu vähän ettei niistä ota hullukaan selvää...
Niin ja dokumenttia asiasta on: merkkaan aina menkat kalenteriin ja kalenterit säästän!
Mitäs kuuluu meidän piinailijoille? Ainakin Marinda ja Keinuhepo, ketäs muita? Tulkaapas kertomaan meheviä oirekuvauksia! :)
T. D kp26/ tässä kierrossa >41(-46)
Huomenta Enskat!
Kirjoitan nyt vaan pikaviestin, kun on vielä tukka kuivaamatta ja bussikin lähtee jo 20 min. päästä...kääk!
Eli meen sinne ultraan ja en kohta uskalla enää edes mennä, jos pohdin vielä asiaa. En kestä, jos yhtään munista ei ookaan enää kasvamassa! Täytyy olla!!!! Tuun raportoimaan teille vasta iltapäivällä kun meen uuden työn koulutukseen. mukavaa päivää!
-Q-
Ei tätiä vieläkään:) kp jo 29/24-28. Koskaan ei ole kierto ylittynyt 28 päivää, että lupaavalta näyttää! Tarkoitus oli testata aamulla mutta unen pöpperössä lirutin rakkoni tyhjäksi ;) Voiko joku olla näin hajamielinen prohvessori? Täytyy testailla nyt viikonloppuna sitten:)
Rinnat on edelleen kipeät ja väsymys vaivaa koko ajan enemmän.. Hieman on etova olo, meinasin yökätä kun vein roskia! Päätä jomottelee välillä, ei kuitenkaan ole niin kipeä että lääkkeitä tarvis!
Enään yksi ilta töitä ja sitten olisi ansaittu viikonloppu vapaa.. On ollut erityisen raskas viikko töissä, myös ukko-kullalla! Huomenna menemme anopin kanssa käymään mun kotona.. Mukavaa käydä syömässä äiskän laittamaa ruokaa! Tulee varmasti mukava reissu:) Sunnuntaina käydään ostamassa uusia huonekaluja ja mulle vaatteita:)
Niamey: milloin aiot testata? Tuohan kuulostaa varsin lupaavalta!
Quieron munasarjoille tsemppiä!
Joku kannusti esittelemään " oireita" ; no täällähän niitä piisaa kun on vilkas mieli. Lämmöt on vielä korkeella, kp:t siis nyt oisko noin 55 kun tarkemmin laskeskelin. Alavatsassa painon tunne ja välillä nippailee. Hirveä nälkä, paleltaa ja tekee vaan mieli nukkua (ehkä ihan normaalia perjantaitunnelmaa...) Ja kaiken kukkuraksi kamala känkkäränkkä ja välillä itkettää. Kolme negaa testattuna, seuraava testaus su tai ma. Onneksi on viikonloppu edessä!
mitäs muille piinailijoille kuuluu?
tokkis
Kyllä mä yritän pinnistellä sunnuntai aamuun sen testaamisen:) Huomenna kuitenkin taas niin kiire aamu ettei kuitenkaan muista sit ku pitäis se tehdä..
Hui, mun täytyy alkaa laittaan rakkaalle ruoka ennen ku lähen töihin!
Joku erehtyi haluamaan oirekuvauksia...täältä pesee, vaikka onkin vasta kp 21/28(-30) menossa (niin tyypillistä mua että nyt on kauheet oirelistat, ja jäljellä ei ole mitään kun täti kurvaa paikalle).
Ihmettelen lähinnä päänsärkyä tänään, eilinen alamasun " surina" katosia ja jäljelle jäi nippailut, toisinaan tuntuu kuin joku tuikkaisi jollakin tuohon kohdun tietämille - pistää ja sitten katoaa.
Mutta se päänsärky, jatkuu nyt jo kolmatta päivää!! Ei ole niin kovaa että lääkettä tarvis ja juonutkin olen (myös kahvit ettei vaan siitä johdu) ja syönytkin säännöllisesti, muta siltikin sellainen " jomotus" on jatkuvasti päällä. Mistä lie johtuu, oonkohan tulossa flunssaan tai jotain.
Ja viime päivät olen ollut NIIN väsynyt etten jaksa käyttää edes koiria kunnon lenkeillä vaikka se on ollut tapana jo vuosia enkä ole siitä laistanut kuin tosi kipeänä.
Sitten vihloo rintoja, hassua kyllä, vuorotellen molempia, oikein viiltää kunnes katoaa ja toisessa alkaa.
Ja nyt kolmatta päivää olen ahtanut karkkia kuin viimeistä päivää (toivoo saavansa sen kuvotuksen joskus)...siis ihan pussi kaupalla karkkia eikä vaan muutamaa!!
Joko riittää? Mä en jaksa uskoa näihin " oireisiin" kun viime kierrossakin oli vaikka mitä ja täti tuli silti paikalle.
Ehkä tää on alkavaa flunssaa. *silti pieni toivon väre (ihan pieni vaan, oikeesti :) *
Njooh, mä taidan nyt kuitenkin kammeta itseni nukkumaan hetkiseksi, tuntuu oudolta kun en ole koskaan ennen nukkunut päikkäreitä, ja viime viikot on tullut nukuttua huippuhyvät yö-unetkin...silti ihan kuoleman väsynyt olen.
*haukotus* Tappert
Täällä on niin pirun tylsää, kun ei piinapäivät vielä oo näköpiirissäkään! Kun mulla ei oo edes ovisoireita olemassakaan. Eilen jo innostuin,että nyt varmaan huomasin ovislimat ekaa kertaa, mutta pieleen meni: testi negaa ja lämmöt alhaalla. Hitsi! Noi limajutut ei taida olla mun alaa...
Niameyllähän onkin tosi jännät paikat! bdbdbdbdbdbdbd nyt vaan sunnuntaiksi!
Oirekuvauksia toivottiin. Keskitynpä siis vain omaan napaan. Musta ei tunnu yhtään miltään!! Byyhyy.. :D No joo, ehkä ei tarvitse suhtautua näin teatraalisesti. Toivon kyllä, mutta toisaalta nyt en oikein uskallakaan toivoa. Jännittää.. Piinailu alkaa, nyt kp 28/31. Kun mietin noita mahd. oireita, tajusin että perinteiset pms-äksyilyt viikkoa ennen tätiä on jääneet tulematta. Tällä viikolla ei ole kiukuttanut ollenkaan, vaikka harmaa keli vähän harmaaksi vetääkin mielen. No, tämä voi johtua siitäkin, että olisin kehittynyt jotenkin paremmaksi ihmiseksi nyt vihdoin - ettei muka tartteis äksyilläkään enää turhista.. Hehheh. Sit mulla on yleensä ollut näillä paikkein kiertoa päänsärkyä, sellaista jatkuvaa häilyvää jomottelua, mutta sitä ei ole vielä ilmennyt. Tosin ehtiihän sekin tulla vaikka sunnuntaina vielä.
Mitäs muuta.. Eilen vähän kiristeli alavatsaa ja nivusia, mutta ne kivut on liittyneet yleensä ruokaan. Eilen varmaankin suklaaseen.
Palelen, mutta lämmöt on pysyneet alhaisina. Viime viikonloppuna oli aamupäivällä melkein 37 astetta, mutta ei se ovis voinut niin myöhään olla... vai voiko? Oon huomannut, etten noista mun lämmöistä kyllä pysty mitään päättelemään.
Viikonloppuna on eka adventti. Kyllä mä taidan sitten jo kaivella esiin jotain joulujuttuja, vaikka en vielä pariin viikkoon ehdikään joulua enempää ajatella tai valmistella :)
Pikaviestiä täältäkin, kun ainakin Marinda oli kysellyt piinailukavereiden olotiloja...
Tänään siis kp 28/28, ja tätyläinen on AIVAN varmasti tuloillaan. Alavatsa on kipeä ja selkää särkee, koko kuluneen viikon kiukuttanut pms-tyyliin ja ei siis epäilystäkään siitä etteikö täti olisi matkalla jo meille.
Muille parempaa plussaonnea ja oikein kivaa perjantaita!
toivottaa Jessica
Eli tätsykkä kurvasi tänne suunnalle jälleen. No huomenna voi sitten pikkujouluissa ottaa muutaman sipukan :-D
Ja multakin myötätuntohali Viiville, ei oo reilua :-(
Mutta Niameylle ja kaikille muillekin piinailijoille plussasäteitä!! Mä tässä vaan tällasen pikaviestin heitin, töitä pukkaa päälle... mutta ens viikolla ehin taas lueskelemaan teidän toivottavasti ilosia viestejä+++++++!!
Mukavat viikonloput teille kaikille kivoille enskoille! Eiku uutta matoa koukkuun :-)
J
Kohta päättyykin työpäivä ja kotiinlähtö edessä. Kyllä on ulkona pimeää, on niin masentavaa tämä ainainen pimeys. Aamulla kun lähtee töihin on yhtä pimeää kuin kotiinlähtiessä:((
No, ehkä se lumi sieltä tulee valostamaan iltoja jossain vaiheessa, edes jouluksi sitten... Oletteko muuten jo aloittaneet joulukoristelun, eikös su ole jo 1. adventti. Mulla kaikki joulutilpehöörit vielä kaapin pohjalla.
Täällä vasemman alavatsan kipu jatkuu ja kp15. Ei minkäänlaisia oviksen merkkejä, joten olenkin luopunut ajatuksesta että tässä kierrossa jotain tapahtuisi. Sama ruskea tuhruvuotokin vain jatkuu ja jatkuu jo kuudetta päivää.
Mutta +++++ plussasäteitä +++++ kaikille niitä tarvitseville ja oikein mukavaa viikonloppua!
...ilmoittautuu keinuhepo (kp 1/27-32) itkusta turvonnein silmin. Ekan kerran tämän projektin aikana ottaa oikeesti niin koville, että poru pääsi. Ei mahda mitään, kukaan ei ole kuollut ja yritys jatkuu, mutta en koskaan uskonut tän olevan näin rankkaa aina ajoittain.
Tänään on huono päivä, huomenna on varmasti taas parempi olla. Tsemppiä piinailijoille ja mukavaa perjantai-iltaa kaikille!!!
jessica, Mii, Tappert ja tokkopa, ihanasti tiivistyi koko piinaviikon tunteiden kirjo teidän viesteissä :) Toivon teille kaikille pikkujoululahjaksi plussaa! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jonnelille pahoittelut tädin visiitistä, tyhmää, ei voi muuta sanoa!
Ultrassa oli kaikki hyvin, jee! Kuten lääkäri arvioikin, se kolmas munis ei ollut lähtenyt kasvamaan samalla tavalla kuin kaksi muuta (oli nyt 11mm). Ja niistä kahdesta muusta oli vähän hankala sanoa, että minkä kokoinen se taaimmainen oikeastaan olikaan, kun ne on jotenkin ihan päällekäin. Isoin on joka tapauksessa kasvanut hyvin, se on 16mm ja jonkinlaisen arvion mukaan toinen isompi olis 14mm ja voipi sekin vielä kasvaa. Mutta tärkeintä siis on, että isoin kasvaa ja ainakin yksi munis on näillä näkymin irtoamassa. Jos ne kerta kasvaa n. 2mm/päivä ja irtoaa yleensä n. 20mm kokoisina, niin ei kai tässä enää hirveen kauan tartte odotella. Luultavasti inssi siis alkuviikosta. Kuulemma joillain kasvaa jopa 30mm kokoisiksi ennen kuin irtoaa, joten en nyt uskalla vielä riemuita, vaan odottelen rauhassa. Kotihoidoksi lääkärikin kuitenkin määräsi perhe-elämää ainakin täksi illaksi ja vaikka huomiseksi, jos ei vielä näytä ovistesti plussaa huomisaamuna. Ja kyllähän sitä on sitten vietettävä, kun lääkäri kerran käskee. :)
Työpaikan koulutuskin oli kiva, tuntuu, että jos vaan saisin nyt pinnistettyä ton gradun viimeisen luvun valmiiksi, niin pääsis sitten taas rauhassa töihin ja normaalielämään käsiks, kun ei tarttis ymäpäri vuorokauden ajatella tyhmiä gradujuttuja ja juolehtia raha-asioista.
Mutta kaikki siis hyvin tällä rintamalla, viikonloppu alkakoon. Hip hei! Tämä tyttö lähtee nyt lenkille, viivi, olepas tarkkana!
-Q-
Täältä lähtee sinulle oiken luja ((((((rutistus)))))) lohdutukseksi! Kurja juttu. Nyt vaan hemmottelet itseäsi ja käsket miehenkin hemmotella, niin eiköhän se siitä kohta taas lähde keinuheponkin häntä pystyyn! Tsemppiä!
-Q-
Keinuhevolle ja Jonnellille pahoittelut tädistä. Tosi kurjaa. Mutta niinkuin Q jo sanoikin, niin jotakin mukavaa ja hemmottelua niin tulee parempi mieli ja kohta seuraava mahis. Olen itsekkin yllättynyt miten rankkaa tämä välillä on...
Mä piinailen, tosin ollu kerrankin niin kiirus päivä, että en juurikaan ehtiny miettimään asiaa.. Kp 28/28-30. Tissit kipeet, eivät oo yleensä (en tosin ennen vauvaprojektia niitä oo näin paljoo painellu ja tunnustellu...), tätijuilimisia ei vielä, väsy (se tosin on aika usein anyway). Eli hyvin oireeton olo, ei mitenkään erityisen optimistinen... Tänään kyllä mietin (kun oli niin kiire etten muka ehtiny asiaa miettimään ;) ) että miteen iiihaanaa olis olla raskaana.. :) jospa se pian tärppäis.
Mulla ollu viime aikoina semmonen olo, että tekis mieli kohta jo mennä johonkin tutkimuksiin, niin yleistä tuntuu jonkilaisen ongelman löytyminen olevan - ja sit niihin löytyy hyvin erilaisia hoitoja, lääkkeitä tms. Jos jotain häikkää on niin sais avun eikä menis aikaa hukkaan..
++++tokkopalle, jessicalle, Miille, Niameylle ja olikos vielä muita piinailijoita +++
Ja mukavaa viikonloppua kaikille!
Kuulostaa hirmu hyvältä Q!!!!!!! Nyt vaan toivotaan parasta. Ihan mahtavaaaaaaaa =) Joo anteeksi innostuminen, ei saisi niin kauhiasti intoilla. Mutta mutta..... en mahda mitään. Tulin iloiseksi lääkäriuutisistasi =)
Omaan napaan ei sen kummempia kuin petipuuhia. Sitä tässä nyt elellään niitä hetkiä. En ole moneen kiertoon tikuttanut ovista, enkä tunne milloin se tulisi. Joten aloittelen aika ajoissa touhuilut ja jatkan jaksamisien mukaan joka toinen päivä. Nyt on menossa kp 15/25-31. Tänään olisi taas pupuilupäivä! Taas on sellaiset fiilikset että nyt onnistutaan. Mutta parin viikon sisällä sitä taas kuitenkin tiputaan korkealta ja tosi kovaa. Mutta silti on niin positiivinen asenne tällä hetkellä! Kunpa vain se olisikin totta!
+++++Positiivista asennetta tytöt+++++
Vautsi Q:)
Mä vannoin etten ala tässä kierrossa oireilla mutta vannomatta paras,
eilen 5pv sen jälkeen ku tikutin oviksen tuli pikkiriikkinen juova verta..mä tietty ristin sen kiinnittymisvuodoks ja tänään sitte tykytteli mahassa..eli sama luulotautinen rumba alkaa taas!!!voi juma..kyllä nainen voi olla sekasin;)
No huomenna lähen äipän kans tallinnaan ja hukutan kuumeiluni shoppailuun:)
Viiville lohdutushali..kyllä teille varmana vielä vaavi tulee, sitte muistelette tätä epätoivon hetkeä vaan yhtenä etappina matkan varrella,varmana!
Plussauutisia piinailijat?!:)
Pepsis ainakin on viikonlopun poissa netin ääreltä, mutta mites viime viikonlopun hihhuloijat mooli ja Naksu? Skoolaisitteko mun kanssa?
Mä sain miehen kellistettyä, jee! Eikä ollu ees vaikeeta, kun kerroin, että tohtorin määräys! :)
Kiva, kun ootte kaikki niin hengessä mukana! Toivottavasti en nyt sitten tuottais pettymystä meille ja teille...eli siis vaikka jotenkin tuntuu, että hormonitoiminta on nyt vähän hitaampaa kuin esim. alkuviikosta, toivon, että ne munikset jaksais siellä kasvaa.
-Q-
Olen ollu mont apäivää ihan nettipimennossa ja nythän täällä taas tapahtuu!
Onnea Pikkuinen! (olen aivan pikariikkisen kade ;))
Q:lla tuntui kans olevan aivan erinomaisia uutisia :) onnea siitä, ehkä teille tuleekin ne kaksoset :)
Viivi-kulta: voi miten surulliseksi tulin kun luin viestisi, nuin musertavaa uutista en teille enkä kenellekkään olis voinu ajatella. iso hali ja voimia jatkoon.
Tervetuloa uudet! olikos ne kenties muppeli ja essi? no, tämä kuiten on ihan ehottomasti maailman paras pino :)
oma napa: kp4 ja täti edelleen täällä. Olen päättäny luopua siitä lämpöjen mittaillusta kun ei se multa luonnistu kun unohtelen vähän väliä ja ne on muutenki heitelly koko ajan suuntaan ja toiseen..
Verikokeiden tulokset pitäisi tulla ensi viikolla joten sitten tiedetään onkos koko ovulaatiota tapahtunu clomeista huolimatta. Terot ainaki vaikutti, se oli ihan selkeä homma :(
Päivän jatkoa kaikille, ja kirjoitelkaa yhtä ahkerasti kuin viikollakin :)