Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teillä jää kotiin sairaan lapsen kanssa?

Vierailija
13.01.2010 |

Meillä mies jää todella harvoin. Lapset ovat sairastelleet koko työssäoloaikani paljon ja jostain syystä miehellä on aina mahdoton tilanne töissä juuri silloin, kun lapset sairastuvat.

Itseäni alkaa oikein jo hävettää olla jatkuvasti töistä pois. Voi kun saisi jäädä taas kotiäidiksi, ettei tarvitsisi stressata tästäkään asiasta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pitää suunnitella siitä huolimatta tunnit joka on kotoa käsin lähes mahdotonta. En omaa kirjastoa kotona josta löytyy kaikki oppikirjat...

Puhumattakaan siitä että itse sairastaisi, helpompi mennä töihin ku jäädä kotiin.

t. Ope

Vierailija
2/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun mies oli vakitöissä, hän jäi.

Nyt kun ollaan yrittäjiä, jää se joka pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki aina neuvotellaan, mutta aika tasan on mennyt. Ei riitä mulla töissä yhtään ymmärrystä mammoille jotka on aina sairaan lapsen kanssa kotona eikä mies koskaan.

Vierailija
4/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toisen työtilanteen takia voi ehkä joutua jompi kumpi jäämään kaksikin kertaa peräkkäin kotiin. Mutta se kompensoidaan myöhemmin.

Reilua kummankin työnantajaa kohtaan.

Vierailija
5/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä alkaa hirvittää, milloin lasten vanhemmat nostavat metelin, kun muksut ovat koulussa epäpätevän sijaisen "hoidossa" vähän väliä.

ap

Vierailija
6/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollaan sovittu. Tosin aina pitää vähän katsoa sen mukaan, onko jommalla kummalla jokin tärkeä kokous tms, josta ei voi olla poissa.

Vierailija
7/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuus tehdä etätöitä. Pidän siis etäpäivän, kun lapsi sairastaa, en ole pois töistä.

Vierailija
8/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimittäin ole oikein.

Minkäikäisiä lapsesi ovat?

Vierailija
9/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen opettaja. Kukaan ei ole työssä korvaamaton, ei myöskään opettaja. Muutaman päivän voi olla hyvin poissa lapsia hoitamassa. Kyllä sairas lapsi on minulle tärkeämpi. Siksi vuorottelemme, ettei niitä poissaoloja kertyisi liikaa.

Vierailija
10/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalahan tämä tilanne on, mutta minkäs teet. En jätä lapsiani täysin vieraalle hoitajalle (esim. MLL) ja isovanhemmat meillä ovat vielä työelämässä. Lapsille ei yksinkertaisesti ole muita hoitajia kuin minä tai mieheni. Miehen työ on kyllä varmasti vaativaa ja nämä sairastumisajat ovat olleet hänen työnsä kannalta huonoja, mutta silti harmittaa olla aina se, joka soittaa töihin ja ilmoittaa, että joutuu taas jäädä sairaan lapsen kanssa. :(

ap

Vierailija
11/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jää, jolla ei ole tärkeätä sovittua palaveria tai muuta menoa. Jos molemmilla on, se jää, jonka on helpompi perua tai jättää menemättä. Jos kummallakaan ei ole, niin sitten kumpi vain. Aika tasan menee.

Vierailija
12/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä 5- ja 6-vuotiaan voi lyhyeksi päiväksi jättää koulutetun hoitajan hoidettavaksi.

Vierailija
13/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi lasten sairastelleen paljon, muutama kerta olisikin ok.

Vierailija
14/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä MLL:n hoitajat ovat sitä paitsi poikkeuksetta teinityttöjä, joiden koulutus rajoittuu siihen MLL:n järjestämään koulutukseen.

Vaikka tilanne kuinka ottaa päästä, asetan kuitenkin omat lapseni oppilaideni ja työnantajani edelle.

ap

Vierailija
15/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan on jaettu poissaolot töistä. Katotaan aina, kumman on kyseisenä päivänä helpompi jäädä, se jolla on työmatka tai tärkeä palaveri tms. menee töihin ja toinen jää kotiin.

Vierailija
16/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä 5- ja 6-vuotiaan voi lyhyeksi päiväksi jättää koulutetun hoitajan hoidettavaksi.

Jos lapsi on sairas, niin itse en todellakaan sysäisi tuntemattoman hoitajan hoidettavaksi. Kyllä 5- ja 6-vuotias kaipaa vielä oman vanhemman hoitoa ja läheisyyttä, varsinkin sairaana.. Mutta tämä on vaan minun mielipiteeni.

8

Vierailija
17/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt sama MLL:n hoitaja vuodesta 2003.

Eikä niitä lapsia tarvitse sysiä. Oppilaita tai omia.

Ja turha on sitten kummastella, jos sinusta valitetaan. Huonosti hoidat työsi.

Vierailija
18/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5- ja 7-vuotiaat, nuorimmalla astma.

Ei ole mitään ongelmaa ollut koskaan. Nyt kun sairastimme sikainfluenssaa, tuli ihana lähihoitajaopiskelija, 20 vee, ja heti homma toimi.

Ja sen sikainfluenssankin me saimme armaalta opeltamme, joka on enemmän poissa kuin paikalla...

Vierailija
19/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä sellainen työ, että voidaan tarvittaessa tehdä hommia kotonakin.

Vierailija
20/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan työni hyvin, tiedän olevani oikeassa ammatissa ja olen kovasti oppilaiden ja heidän vanhempiensa arvostama. Tärkeämpää kuin olla hyvä opettaja minulle on kuitenkin olla hyvä äiti, ja mielestäni hyvä äiti ei jätä sairasta lasta vieraalle ihmiselle. Kuinka ajattelit, että pikkukaupungissa, jossa hoitajat ovat näitä välivuotta pitäviä teinityttöjä, olisi mahdollista pitää vuosikausia tuttua vakihoitajaa.

Provoiluksia ja ärsyttämiseksihän viestisi oli tietysti tarkoitettu. :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän